آخرین خبر :

سرمقاله/هیچکس شبیه حرف هایش نیست…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
چند روز دیگر بازی های نفس گیر جام جهانی فوتبال آغاز می شود و دنیا به مدت یک ماه توپش گرد و فریادهای فوتبالی اش بلندتر و رساتر خواهد شد.میلیاردها انسانی که هرچهارسال یکبار در یک نقطه مشترک یعنی فوتبال هم سو می شوند این پدیده را دنبال می کنند. نمایندگان مردم هم در مجلس شورای اسلامی از این قانون مستثنی نیستند و با شوق و شوری فراوان بین هم قرعه فال انداختند که چند نفری عازم روسیه شده و در استادیوم ها فریاد برآورند و در بازدید از بازارهای شهرهای مختلف روسیه سیر آفاق و انفس کنند، البته نه از جیب مبارک شان بلکه در قالب مأموریت از بیت المال همیشه دست یافتنی مردمی که سخت در مضیقه های اقتصادی هستند.
نمایندگانی که در نطق های پیش و پس و میان دستورهای مجلس چه فریادها و ناله ها و ضجه هایی که برای مستضعفان و پابرهنه ها و کوخ نشینان از نای جان می کشند و فلاکت زندگی آنان را چون چماقی برسر دولت می کوبند، اینک با چهره هایی آرام و گویش هایی محترمانه و از سر فرهنگ مداری قرار است دستی در جیب مردم کرده و با حساب آنان به گشت و گذاری بپردازند!! البته شنیده ها حاکی از آن است که دونفر تاکنون اعلام کرده اند به دیدن این مسابقات نمی روند، نمی دانم چنانچه نبود فشار افکار عمومی آیا حرفی از نرفتن زده می شد؟!! و آیا اصولا مجلس و دراین شرایط بغرنجی که مردم در آن دست وپا می زنند کار منطقی و درستی را برای اعزام نمایندگان و از جیب مردم انجام داده است؟ ایرادی ندارد رفتن نمایندگان به روسیه، بروند اما از جیب خودشان از جیب مردم حاتم بخشی کردن ظلم مضاعفی است به کسانی که مشهد رفتن هم برای شان آرزوست.
می گویند ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ماه هاست که دیگر تشکیل جلسه نداده است!! یا این که کلا در کشور ما دیگر عاملی بنام مفاسد اقتصادی وجود خارجی ندارد و همه چیز بحمدا… سرجایش قرار دارد و به دلیل شفافیت در دخل و خرج مدت های مدیدی است که ریشه فساد خشکانیده شده و مردم در جریان نیستند و یا اصولا این ستاد در حد حرف و شوخی و برای خوراک داخلی ساخته و پرداخته شد و چون ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز فقط جایی است که در طول سال یک یا چند مورد کشف شوند اما هزاران میلیارد دلار ارزش قاچاق همچنان خروجی ستاد مبارزه با قاچاق و ارز باشد. قرار بود که برویم به سمت و سوی فوتبال پاک و افشاکنیم پشت پرده ها و تبانی ها و دلال بازی های چند هزار میلیاردی در یکی از پر درآمدترین رشته های ورزشی و کاری کشورمان، عادل خان فردوسی پور کارش هم زدن دیگ پر از عفونت های فوتبال است که بوی تعفن اش همه جا را گرفته، اما او فقط به مدارهای چهارم و پنجم حمله می کند و هیچگاه به مدارهای بالاتر حق ورود نداشته و ندارد، لذا سال ها پس از افشاگری ها و سروصداهای صوری نتیجه اش رشد روزافزون مافیای فوتبال بوده و هست. قرار بود با ایجاد شرایطی جدید و راهکارهای قانونی نرم افزاری، سخت افزاری و شفاف سازی حساب و کتاب های  نهادها، مؤسسات، سازمان های دولتی، خصوصی و خصولتی و حتی فراتر از آنها دیگر شاهد اختلاس و رانت خواری و بازی های آقازادگان و مسابقه ژن برتری نباشیم و مردم شب سر را باآرامش بر بالین گذارند و شاهد فسادهای مالی و رانت نباشند، اما نشد که نشد، نمی شود که نمی شود، عیب از کجاست؟ حتما آنانی که باید بدانند می دانند اما بندگان خدا کاری از دستشان برنمی آید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*