رایزنی های خراسان جنوبی درنشست مشترک اتاق ایران و چین راه نینگ شیا به منطقه ویژه اقتصادی استان

نشستی با فعالان اقتصادی منطقه خودمختار نینگ شیای چین با هدف توسعه روابط بین دو کشور در محل اتاق ایران و با حضور هیات رئیسه و اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین برگزار شد که در این جلسه قول هایی مبنی بر سرمایه گذاری چینی ها در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز مطرح شد.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی استان در این باره گفت: منطقه نینگ شیا یکی از استان‌های مسلمان‌نشین کشور چین است که یک‌سوم جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و همین مسئله می‌تواند همکاری‌های ما را تقویت کند. صفدری زاده افزود: منطقه نینگ شیا در فعالیت‌های مختلف معدنی، کشاورزی و حمل‌ونقل نقش پررنگی در اقتصاد چین دارد، در این جلسه از هیات چینی درخواست شد در توسعه مبادلات خود با ایران فقط به دنبال صادرات نباشند و واردات از ایران را نیز توسعه دهند.
به گفتۀ او در این جلسه در خصوص شرایط استراتژیک خراسان جنوبی  که در شاهراه صادرات به افغانستان  است و می تواند  به عنوان بارانداز کالاهای چینی استفاده شود، صحبت و مقرر شد  در خصوص سرمایه گذاری در منطقه در سفر بعدی تعدادی از شرکت های بزرگ چینی بازدیدی از منطقه ویژه خراسان جنوبی داشته باشند تا شرایط را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.
ژو دونگ، رئیس بخش توسعه لجستیک اداره بازرگانی منطقه نینگ شیا هم در این نشست ضمن بیان توانمندی‌های استان نینگ شیا در حوزه‌های اقتصادی، از توسعه همکاری با ایران استقبال کرد و انجام مذاکرات طرفین برای دانستن نیازهای متقابل را خواستار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*