آخرین خبر :

تویوتا نیامده تحریم می کند؛عرض ارادت دوباره تویوتا به آمریکا

در چند روز اخیر و در بهبوحه رفتن شرکت های خارجی از ایران به دلیل تحریم های آمریکا، برخی شرکت ها سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند و نیامده ایران را تحریم کنند! یکی از این شرکت ها گروه خودروسازی تویوتا است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که ایران را تحریم نموده و این در حالی است که این شرکت اصلا مدت ها است که در ایران دارای نمایندگی نمی باشد و هیچگونه معاملات تجاری نیز با ایران نداشته است.
کد خبر: ۸۰۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ – ۱۸:۰۱ ۱۸ June 2018

عرض ارادت دوباره تویوتا به آمریکادر چند روز اخیر و در بهبوحه رفتن شرکت های خارجی از ایران به دلیل تحریم های آمریکا، برخی شرکت ها سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند و نیامده ایران را تحریم کنند! یکی از این شرکت ها گروه خودروسازی تویوتا است. این شرکت به تازگی اعلام کرده که ایران را تحریم نموده و این در حالی است که این شرکت اصلا مدت ها است که در ایران دارای نمایندگی نمی باشد و هیچگونه معاملات تجاری نیز با ایران نداشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی، بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های این کشور علیه ایران در مدت ۹۰ روز و ۱۸۰ روز، بسیاری از شرکت های خارجی که در ایران حضور داشتند و یا قرارداد همکاری با ایران امضا کرده بودند برای در امان ماندن از تحریم های آمریکا اعلام کردند که همکاری خود با ایران را قطع می کنند و یا قراردادهای خود را لغو خواهند کرد. در این بین خروج شرکت های خودروسازی خارجی از کشور با اما و اگرهایی رو به رو بوده است و هر روز یک خبر از این شرکت ها به گوش می رسد. پژو و سیتروئن اعلام کرده اند با اعمال تحریم ها از ایران خارج خواهند شد. شرکت خوردوسازی رنو در ابتدا اعلام کرد از ایران خارج می شود و سپس خبرهایی مبنی بر ماندن این شرکت در ایران مخابره شد. در این بین برخی شرکت های خودروسازی هم برای اثبات ارادت خود به آمریکا و سردمدارانش، با اینکه مدت هاست در ایران حضوری فعال نداشته اند اعلام کرده اند که ایران را تحریم می کنند. از جمله این شرکت ها، شرکت خودروسازی تویوتا است.

طبق خبر منتشر شده توسط خبرگزاری خانه ملت در مورخه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که ایران را تحریم خواهد نمود.

نکته حائز اهمیت در این بین این است که همان گونه که ذکر شد تویوتا مدت ها است که در ایران نمایندگی فعالی ندارد و این را در سایت رسمی خود نیز اعلام نموده است. همان گونه که از تصویر زیر مشخص است، در رو به روی اسم ایران، ذکر شده است که “تویوتا موتور کمپانی (TMC) فعالیتش متوقف شده و در حال حاضر هیچ‌گونه معاملات تجاری با «ایرتویا» ندارد”.

عرض ارادت دوباره تویوتا به آمریکا

این شرکت تویوتا همان شرکتی است که در مورخه ۲ آبان ماه ۱۳۹۶ از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا به دلیل فروش یک دستگاه خودروی تویوتا توسط شعبه هندی به سفارت ایران در هند عذرخواهی نمود. برخی از کارشناسان در آن زمان معتقد بودند که این عذرخواهی به دلیل قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران بوده است. این کارشناسان می گفتند که بر اساس قوانین آمریکا، از مورخه ۶ فوریه سال ۲۰۱۳ به بعد، شرکت هایی که با کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا همکاری دارند باید هر گونه قرارداد و معامله ای که با ایران منعقد کرده اند را اعلام کنند و مطابق با همین قانون شرکت ‌های آمریکایی و خارجی فعال در این کشور از هرگونه معامله با ایران منع شده اند.

به هر صورت این دومین باری است که در کمتر از یک سال گذشته شرکت خودروسازی تویوتا برای عرض ارادت به آمریکا و سردمدارانش اقداماتی را بر ضد ایران ترتیب می دهد و هم اکنون با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران می خواهد از این آب گل آلود برای خود ماهی بگیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*