با مصوبه شورای شهر بیرجند جریمه های ساختمانی داغ شد

اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته با افزایش صفر تا ۲۵ درصدی ارزش معاملاتی ساختمان موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها که با عنوان جرائم ساختمانی از آن یاد می شود موافقت کردند. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند در این زمینه گفت: این افزایش جرائم ساختمانی در سال جاری در شمال شهر بیرجند از صفر تا ۱۰ درصد و در مناطق جنوبی شهر حداکثر از صفر تا ۲۵ درصد اعمال می شود.
مهندس میری افزود: این مصوبه شامل جرائم ساختمانی در کاربری های مسکونی، تجاری و اداری می باشد.
افزایش بهای خدمات در چهارشنبه بازار
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به پیشنهاد شهرداری برای افزایش ۳۰ درصدی تعرفه بهای خدمات در چهارشنبه بازار و با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته افزایش تعرفه ای در این حوزه صورت نگرفته، افزود: کمیسیون خدمات شهری با افزایش۲۵ درصدی این تعرفه موافقت کرده است .
دکتر حسنی صفت با توجه به اینکه این افزایش تعرفه از ابتدای سال اعمال می شود از اعضای شورا خواست به قید فوریت با آن موافقت کنند که در نهایت مصوبه کمیسیون با نظر موافق اعضا به تصویب رسید.
وی هم چنین به پیشنهاد شهرداری برای افزایش ۲۵درصدی تعرفه بهای خدمات ماشین های سیار فروش میوه و تره بار در سطح شهر اشاره کرد که در نهایت مقرر شد این پیشنهاد در کمیسیون بودجه بررسی و نتیجه به شورا اعلام شود .
مهندس میری در این خصوص بیان داشت: این افزایش تعرفه می تواند ترغیبی باشد برای انتقال این ماشین های سیار فروش میوه و تره بار به اماکنی که توسط شهرداری آماده سازی شده است.
جلسه برای کوچه های خاکی اکبریه
دکتر حسنی صفت هم چنین در ادامه به نامه شهرداری به مدیر کل فنی استانداری خراسان جنوبی مبنی برنبود امکان ارائه خدمات به محدوده خانه های مسکونی بافت تاریخی اکبریه بیرجند اشاره کرد و گفت: دو طرف این محدوده آسفالت شده و فقط چند کوچه میانی خاکی است که میراث فرهنگی اعلام آمادگی کرده می تواند مبلغ ۵۰ میلیون تومان را در آنجا هزینه کند و راه و شهرسازی نیز اعلام کرده نمی تواند اعتباری به این پروژه اختصاص دهد.
وی ادامه داد: شهرداری اعلام آمادگی کرده که برای آسفالت آن محدوده مشکلی ندارد ولی اگر قرار باشد سنگ فرشی انجام شود این کار برعهده میراث فرهنگی خواهد بود. در نهایت مقرر شد جلسه ای با حضور شهرداری ، میراث، راه و شهرسازی و نماینده آستان قدس برگزار و در این زمینه تصمیم گیری شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی و جمعی از معاونان این مجموعه نیز روز گذشته میهمان اعضای شورای شهر بیرجند بودند تا گزارشی از وضعیت کمیته امداد ارائه داده و مشارکت شورا و شهرداری را جلب کنند.
سه عامل فقرآور در استان
رضا سلم آبادی در ابتدای این جلسه از خشکسالی، عوامل اجتماعی و اقتصادی به عنوان سه عامل اصلی و مهم در تولید فقر یاد کرد که در خراسان جنوبی هر سه عامل وجود دارد و باعث شده ورودی به کمیته امداد بیشتر از خروجی آن باشد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال برای ۲۶۰۰ نفر در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با توجه به حجم نیازمندی ها در کمیته امداد، کار به سختی پیش می رود و در سال گذشته ثبت ۵۲ هزار درخواستی را داشته ایم.
درخواست های کمیته امداد از شهرداری
وی خواستار مشارکت شهرداری و کمیته امداد در اجرای ماده ۱۶ و ۱۷ رسیدگی به امور نیازمندان شد و افزود: انتظار می رود شهرداری برای فرهنگ سازی در زمینه کمک های مردمی به کمیته امداد فضاهای شهری را برای تبلیغات در اختیار قرار دهد و برای عرضه صنایع دستی مددجویان نیز فضایی در نظر بگیرد.
وی خواستار همکاری بیشتر شهرداری در معافیت عوارض مددجویان کمیته امداد همانند گذشته شد.
رئیس شورای شهر بیرجند در ادامه با بیان اینکه این درخواست ها در شورا بررسی خواهد شد ، افزود: شهرداری برای تبلیغات مباحث فرهنگی فضاهای شهری را در نظرگرفته که با کمیته امداد هم همکاری لازم صورت خواهد گرفت.
در حاشیه
با توجه به درخواست شورای شهر بیرجند برای بازدید از پروژه های شهرداری مشهد و اعلام آمادگی این مجموعه مقرر شد اعضای شورا بعد از ماه مبارک رمضان بازدید سه روزه از این پروژه ها داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*