آخرین خبر :

بانوی سنگ نورد استان و انبوه مشکلات کوله خالی از تجهیزات صعود

در خراسان جنوبی بانویی حضور دارد که با تمام مشکلات از جمله نبود تجهیزات به این ورزش روی آورده و توانسته است چندین بار به اردوی تیم ملی دعوت شود. الهام ابراهیمی متولد ۶۹ در گفتگویش با امروز خراسان جنوبی تنها درخواستی که از مسئولان دارد حمایت بیشتر از ورزشکارانی چون اوست تا بتوانند با تهیه تجهیزاتی که قیمت بالایی  هم دارد در مسیر ورزش حرفه ای موثر تر باشند.
از چه سنی در کوهنوردی فعالیت می کنید؟ و چرا این ورزش را انتخاب کردید
سال ۹۲ با این رشته ورزشی آشنا شدم و چون علاقه مند به کوه و طبیعت بودم وارد این عرصه شدم و این ورزش را ادامه دادم.
قبلا ورزش دیگری انجام می دادید؟
قبل از کوهنوردی بیشتر ورزش های باشگاهی را انجام می دادم اما بعد از اینکه با کوهنوردی آشنا شدم و زیبایی آن را دیدم، این رشته ورزشی را انتخاب کردم و در حال حاضر هم در رشته سنگ نوردی که از زیرشاخه های کوهنوردی هست فعالیت هایی دارم.
از موفقیت هایتان در کوهنوردی بگویید
مسیر بدست آوردن مقام در کوهنوردی به این صورت است که صعود به قلل۶ هزارمتری معادل برنز، ۷ هزاری نقره و ۸ هزاری طلای جهان محسوب می شوند و اردوهایی هم که شرکت می کردم بصورت آمادگی جسمی، ذهنی و تجهیزاتی بود که در هر اردو باکسب امتیازات لازم به مرحله و اردوی بعدی دعوت می شدم. لازمه صعود به قلل بالاتر سفر به کشورهایی است که رشته کوه هیمالیا در آنها واقع شده و اینگونه صعودها هزینه های بالایی دارد و برای من تاکنون به دلیل نداشتن اسپانسر مقدور نشده تا به این قلل صعود کنم. به شش اردو از هشت اردوی آموزشی انتخابی تیم ملی امید دعوت شدم که در هر اردو آموزش های مختلفی در زمینه های سنگ نوردی، برف ویخ، هیمالیانوردی و… به ما داده می شد.
حمایت ها از شما در این مسیر در چه حدی بوده است؟
بعد از اینکه درتیرماه ۹۶من و مربیم به کمپ ملی جوانان جهان رفتیم و با صحبت هایی که با حسین مقدم مربی دوره های آموزشی و انتخابی تیم ملی امید داشتیم این امکان فراهم شدتا من هم بتوانم به عنوان اولین وتنها نماینده خراسان جنوبی دراین اردوها شرکت کنم.لازمه این اردوها علاوه بر داشتن توان جسمی و ذهنی بالا، داشتن تجهیزات مطابق استانداردهای کوهنوردی دنیا نیز هست و به دلیل اینکه اکثر تجهیزات با برندهای معتبر ساخت کشورهای آمریکایی و اروپایی است که  قیمت آن ها بالاست درنتیجه در اکثر اردوهایی که شرکت می کردم بیشترین دغدغه و نگرانیم ازبابت نداشتن تجهیزات مناسب بود که البته باهمت وحمایت های بی دریغ مربی خوبم که رئیس هیات کوهنوردی طبس است  ضروریات این اردوها فراهم می شد که البته به صورت عاریتی از دیگر کوهنوردان گرفته می شد اما با این وجود بازهم کمبودهایی وجود داشت.
در طول مدتی که به اردوها دعوت شدم اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس، هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و شهرستان، امور ورزش بانوان و کمسیون بانوان فرمانداری و شرکت تعاونی های بخش روستایی در زمینه ایاب و ذهاب و خرید برخی تجهیزات کمک هایی کردند و همچنان منتظر قول مساعدت شرکت تعاونی های بخش روستایی و شرکت زغالسنگ پروده طبس هستم.
خانواده من هم در این مسیر واقعا کمک حال من بودند و هیچ گاه پشتم را خالی نکردند.
بزرگ ترین دغدغه شما دراین رشته ورزشی چیست ؟
در واقع بیشترین دغدغه من هزینه های زیاد خرید تجهیزات بود و در این شش اردو از مجموع هشت اردوی آموزشی انتخابی که از سوی فدراسیون کوهنوردی برگزار و دعوت شدم برای تهیه لیست تجهیزات درخواست شده از شرکت کنندگان یا باید آن ها را بصورت امانتی تهیه میکردم یا بدون داشتن تجهیزات عازم اردو می شدم که یکی از معیارهای امتیاز دهی همراه داشتن لیست کامل تجهیزات بود. تقریبا یک سوم کل تجهیزاتی که لازم بوده را خریداری کردم و بقیه را امانت می‌گرفتم. لیست تجهیزات هر اردو با اردوی قبل تقریبا متفاوت بود و فقط چند موردش مشترک بود . هنوز هم در تامین تجهیزات مشکلاتی دارم که امیدوارم با کمک بیشتر حل شود و از مسئولان درخواست حمایت و پشتیبانی بیشتری دارم.
برای ورود حرفه ای به ورزش کوهنوردی توصیه ای دارید ؟
توصیه من به جوانان و نوجوانان که علاقه مند به رشته ورزشی خاصی هستند این است که رویاهای خودشان را حتما ادامه دهند چرا که بدون آنها زندگی آهنگی ندارد پس دنبال آرزوهایشان بروند و تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف انجام دهند . کوهنوردی مرام ومنش یک انسان واقعی را میخواهد چون تک تک لحظاتی که در کوه قدم برمیداری درس زندگی است و به جرأت می توانم بگویم که تنها ورزشی است که هیچ گونه رقابتی در آن وجود ندارد و فقط افرادی در این ورزش برنده و قهرمان هستند که به همنوردشان برای رسیدن به هدفی که مشترک است کمک کنند.
هر رشته ورزشی که هر فرد بصورت حرفه ای آن را دنبال کند مسلما سختی های خاص خودش راهم دارد اما علاقه باعث می شود سختی آن شیرین شود، به نظر من ورزش هایی ازاین قبیل نه تنها سخت نیست بلکه باعث می شود اعتماد بنفس بانوان مان به خودشان بیشتر شود و شخصیت های خودساخته تر و محکم تری داشته باشند.
برنامه شما برای آینده چیست؟
در زمینه ورزشی تلاشم بر این است که ابتدا بتوانم مدرک مربیگری بگیرم و به عنوان یک مربی بتوانم در این رشته ورزشی فعالیت کنم. همچنین شرایط و امکانات فراهم شود تا در یکی دو سال آینده یکی از قلل ۷ هزاری رشته کوه هیمالیا را به عنوان یکی از معدود بانوان استان خراسان جنوبی فتح کنم.
درخواستی از مسئولان دارید؟
تنها درخواستی که دارم حمایت، حمایت و حمایت است مخصوصا در این رشته ورزشی که هزینه های زیادی برای تهیه تجهیزات باید صرف کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*