آخرین خبر :

ایده ای که در کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک ها عنوان شد: نامه عطرآگین استاندار به سفیر فرانسه

استاندار نامه ای برای سفیر فرانسه نوشته است تا عطر خوش بوی نرگس استان با یک برند مهم فرانسوی تولید شود.
استاندار در کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان محصولات استراتژیک از جمله ۲ گونه گیاهی زعفران و گل نرگس را از ظرفیت های استان دانست و گفت: برای تولید عطر یا ادکلن با یک برند مهم فرانسوی نامه ای به سفیر ایران در فرانسه نوشته شد که امید است مورد موافقت قرار گیرد.
مروج الشریعه از نبود صنایع فناوری محصول عناب در استان گلایه کرد و افزود: از اتاق بازرگانی ایران بخواهید افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری های کلان در خصوص فرآوری عناب هستند را معرفی کنند و شما جذب کنید.
او بیان اینکه ورود سرمایه گذاران خارجی از اهمیت زیادی برای توسعه اقتصادی و رشد تولید و اشتغال در استان برخوردار است ، گفت:  هیچ سرمایه گذاری نباید برای دریافت مجوز لازم و کمک های دستگاه اجرایی و خدماتی در استان معطل شود.
مروج الشریعه با اشاره به سرمایه گذاری شرکت چینی در خوسف، اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی در استان پروژه های خوبی در دست اجرا دارند که بایستی قدر آنها را در عمل بدانیم.
خوسف ، موتور محرکه  توسعه استان
به گفته وی، سرمایه گذار چینی ۳۱۵ میلیارد تومان برای پروژه فولاد خوسف سرمایه گذاری کرده که همین یک طرح به اندازه تقریبی اعتبار یک سال استان است.
به اعتقاد استاندار خراسان جنوبی اگر مسئولان دستگاه های اجرایی با این سرمایه گذاران درست رفتار کرده و به موقع به تعهدات خود عمل کنند، سرمایه گذار را امیدوارتر کرده و روند حضور سرمایه گذار بیشتری را در استان فراهم خواهند ساخت.
مروج الشریعه با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در شهرستان خوسف ، عنوان کرد: در آینده نزدیک شهرستان خوسف به عنوان یکی از مهمترین کانون های رشد و موتور محرکه توسعه استان نقش آفرینی خواهد کرد.
مکاتبه با وزیر برای چینی ها
وی با تأکید بر حل مشکلات سرمایه گذار چینی در چدن خوسف گفت: یکی از مشکلات سرمایه گذاران چینی در کارخانه فولاد نیاز ماهانه ۱۸ هزار تن سنگ آهن مطرح شد که برای تأمین آن با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای درخواست سهمیه از معادن سنگ آهن سنگان خواف مکاتبه خواهم کرد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای تأمین سنگ آهن مورد نیاز سرمایه گذاران چینی در خوسف شرکت سرمایه گذاری همیاری ورود خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به اشتغال پیش بینی شده توسط دستگاه های اجرایی استان در سال جاری گفت: اشتغال پیش بینی شده توسط چهار دستگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی کمک های فنی و اعتباری را مایه تحول برای دستگاه های اجرایی حوزه اشتغال دانست و افزود: اشتغال پیش بینی شده توسط دستگاه های اجرایی به شرطی قابل قبول است که علاوه بر کمک های فنی و اعتباری باشد.
مروج الشریعه در ادامه با اشاره به گزارش و خواست های مدیرکل فنی و حرفه ای استان، افزود: کمک به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای توسعه آموزش نیروی انسانی لازم است و استانداری هم به شرط اینکه فنی و حرفه ای نیروهای خوب و زیادی آموزش دهد حمایت می کند.
راه اندازی نیروگاه خوسف، بزودی
فرماندار خوسف هم در این جلسه گزارشی از ظرفیت ها، پتانسیل و مشکلات شهرستان خوسف ارائه کرد و گفت: نرخ بیکاری شهرستان خوسف ۴/۵ درصد است.
محمد شفیعی با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است، افزود: دهکده گیاهان دارویی ، شهرک گلخانه ای، وجود ۷۷۹ هکتار باغات عناب ، ۲۴ هکتار اراضی گل نرگس، وجود شترداری فراوان از ظرفیت‌های شهرستان خوسف است.
وی با بیان اینکه، احداث کشتارگاه دام و شترمرغ و احداث دو مجتمع دامداری از برنامه‌های پیش رو در شهرستان خوسف بوده که به رونق آن کمک شایسته‌ای خواهد کرد، عنوان کرد: ۶۰واحد شترمرغ و ۸۳ واحد مرغداری گوشتی در این شهرستان فعالیت می کنند.
وی یادآورشد: در حال حاضر ۱۳۰ کوره آجرپزی در شهرستان خوسف وجود دارد که از این تعداد ۲۶کوره فعال هستند.
فرماندار خوسف با اشاره به سرمایه گذاری در این شهرستان عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۲میلیون یورو متقاضی سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم که تاکنون ۲۲ میلیون یورو جذب شده است.
شفیعی با اشاره به سرمایه‌گذاری چینی‌ها برای راه‌اندازی کارخانه شمش چدن افزود: با رفع مشکل انتقال ارز، به زودی شاهد افتتاح این کارخانه خواهیم بود ماشین‌آلات فاز دوم این کارخانه خریداری‌شده و در بندر است  و همچنین برای فاز سوم این کارخانه نیز منتظر صدور مجوزها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت هستیم.
فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: همچنین سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه خورشیدی هفت میلیون دلار بوده که به زودی افتتاح می‌شود.
وی از راه‌اندازی کارخانه سرم‌سازی در خوسف خبر داد و افزود در حال حاضر ۱۲ واحد صنعتی در شهرستان خوسف غیرفعال هستند و کارخانه سفال به دلیل بدهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک، تعطیل است.
فرماندار خوسف با بیان اینکه در سال جاری دو جلسه اشتغال با پنج مصوبه برگزار شده است، گفت: تعهد دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای اشتغال‌زایی سال گذشته ۴۶۹ نفر بوده که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده‌اند و تعهد دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای ایجاد اشتغال در سال جاری ۴۴۲ نفر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*