اعزام دو کاروان زائران تمتع استان از فرودگاه های مشهد و زاهدان

امسال ۲ کاروان از زائران حج تمتع استان خراسان جنوبی قرار است از طریق فرودگاه های مشهد و زاهدان به عربستان اعزام شوند. در خصوص علت اعزام نشدن این ۲ کاروان از طریق فرودگاه بین المللی بیرجند با مدیرکل فرودگاه های استان گفتگو کردیم. سلامی با بیان اینکه زیرساخت های فرودگاه بیرجند آماده است و مشکلی برای پذیرش پرواز زائران حج تمتع استان نداریم، گفت: پذیرش اعزام زائران حج تمتع از طریق فرودگاه بیرجند رشد قابل ملاحظه ای داشته و به اعزام ۲۴۰۰ زائر در رفت و پذیرش همین تعداد در بازگشت افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه فرودگاه بیرجند برای پذیرش دو سه کاروان بیشتر هم مشکلی ندارد، تصریح کرد: این موارد به سیاست های حج وزیارت مرتبط است. مدیرحج و زیارت استان نیز در این باره به امروز خراسان جنوبی گفت: سهمیه زائران حج تمتع هر استان براساس میزان ثبت نام کنندگان در سامانه بانک ملی تعیین می شود و امسال این سهمیه ۱۷ کاروان تعیین شده که برنامه پروازی این کاروان ها را از فرودگاه بیرجند دریافت کرده ایم.
ابوالفضل نوفرستی افزود: در ادامه متوجه شدیم که تعدادی از هم استانی ها نیز از سایر استان های کشور فیش تهیه کرده اند و آماده اعزام هستند و بنابراین از مرکز درخواست کردیم تا کاروان مازاد بر سهمیه به ما بدهند. در پیگیری ها اعلام کردند: « براساس اطلاعات بانک ملی، کاروان ها را توزیع کرده ایم و این امکان وجود ندارد، چنانچه بتوانیم از طریق استان های همجوار، نیاز خراسان جنوبی را تأمین خواهیم کرد» در نهایت با پیگیری های صورت گرفته توانستیم زمینه را برای اعزام این دو کاروان از طریق فرودگاه های مشهد و زاهدان فراهم کنیم.
نوفرستی اظهار کرد: پیگیری های ۶ یا ۷ ساله ای از طریق سازمان حج و زیارت کشور داشتیم تا در نهایت موفق شدیم مسئولین ذیربط را در مرکز برای انجام پروازهای حج تمتع از طریق فرودگاه بیرجند متقاعد کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*