استوری قابل تأمل اینستاگرام رهبر انقلاب/زاکانی: کاش مصاحبه ملک‌مطیعی از صداوسیما پخش می‌شد/موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها به شورای عالی امنیت ملی رفت/رهبر انقلاب از مسئولان کشور قطع امید کرده‎اند؟

 

استوری قابل تأمل اینستاگرام رهبر انقلاب

صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب به مناسبت ولادت امام حسن (ع) بخشی از بیانات رهبری را پیرامون صلح آن امام همام را منتشر کرد.”رهبر انقلاب: امام حسن(علیه السلام) دید که در جنگ نظامی شکست او قطعی است ، ترجیح داد که فعلا جنگ را به یک صورتی قطع کند، فعلا دشمن را تا همین جایی که آمده است متوقف بکند، خود را و زبدگان جبهه‌ی حق و ایمان را حفظ بکند و تدارک یک حمله‌ی وسیعی را ببیند که آن حمله ، قدر مسلم ، مرامی و فکری است واحتمالا نظامی هم باشد.امام مجتبی(علیه السلام) کاری را انتخاب کرد که دراز مدت است، و فایده‌ی آن آجل است_یعنی دور است_ که اغلب حتی دوستان نزدیک امام حسن( عله السلام) هم نفهمیدند امام چه کرد.”

مخالفت اعتماد ملی با استعفای کروبی و منتجب نیا

رئیس شورای اجرایی حزب اعتماد ملی از مخالفت بالاتفاق آرای اعضا با استعفای حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی دبیرکل حزب و حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام این حزب خبر داد. الیاس حضرتی رئیس شورای اجرایی حزب اعتماد ملی با اشاره به بررسی استعفای منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار کرد: بعد از صحبت و مذاکرات مختلف بالاتفاق آرا با استعفای منتجب‌نیا مخالفت شد.عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: منتجب‌نیا بعد از مخالفت با استعفایش همچنان در سمت قائم مقامی این حزب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

فراکسیون امیدی‌ها به زنان رای ندادند

پروانه سلحشوری نوشت: برای سمت کارپردازی هم من و دیگر همکاران امیدیِ کاندیدا، رأی لازم را نیاوردیم. بالاتری رأی برای کارپردازی ۹۶رأی بود از تعداد اعضا فراکسیون امید کمتر و این نشان می‌داد که متاسفانه اعضای فراکسیون امید تشکیلاتی عمل نکردند. سال اول مجلس، با رای‌گیری خانم‌ها جلودارزاده و مافی حضور پیدا کردند و نشد. سال دوم فقط خانم اولادقباد را معرفی کردیم که با بدعهدی سایر فراکسیون‌ها نشد. این بار فراکسیون امید مستقل شرکت کرد باز هم نشد و امسال خود امیدی‌ها به خانم‌ها رأی ندادند. دقیقا همان طور که روحانی گفت می‌خواستیم ولی نشد.

دادگستری تهران دستگیری یک فعال دانشجویی در اعتصاب کامیون‌داران را تکذیب کرد

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: ادعای بازداشت فردی به عنوان فعال دانشجویی در حاشیه تجمعات کامیون‌داران صحت ندارد. غلامحسین اسماعیلی فرد خاصی که اخیرا به عنوان فعال دانشجویی نام برده شده بود که در حاشیه یکی از تجمعات کامیون‌داران حضور پیدا کرده و ادعای بازداشت وی شده بود، بازداشت این فرد صحت ندارد، اما اینکه آیا در جای دیگری توسط ضابطین با توجه به اینکه آنها می‌توانند در صورتی که جرمی در مرئی و منظر مأمورین اتفاق بیفتد، در ۲۴ ساعت اولیه نسبت به بازداشت اقدام کنند و بعد موضوع را به مراجع قضایی منعکس کنند؛ تاکنون به شخص بنده در این ارتباط موضوع خاصی منعکس نشده است. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر بازداشت فردی به عنوان فعال دانشجویی در حاشیه اعتراض کامیون‌داران منتشر شد که این فرد با حضور در این تجمعات بازداشت شده است.

دانشجوی بازداشت شده حکم بازداشتش را منتشر کرد

محمدجواد معتمدنژاد، دبیر تشکل دانشجویان عدالتخواه که همین چند روز پیش در محضر رهبر انقلاب هم سخنرانی کرده بود در توئیترش از حضور در جمع کامیونداران معترض و بازداشت خودش خبر داد. کمی بعد از این خبر رییس کل دادگستری استان تهران این خبر را تکذیب کرد(خبر بالا). حالا معتمدنژاد در حساب توئیترش حکم بازداشتش را منتشر کرد. او در حساب توئیترش نوشت: «ضمن ابراز تاسف بابت اظهارات #کذب و غیر مسئولانه رئیس دادگستری تهران، تصویر #قرار_التزام ۵۰ میلیونی که برایم صادر شده رو جهت تنویر افکار عمومی منتشر می کنم.»

بسته

زاکانی: کاش مصاحبه ملک‌مطیعی از صداوسیما پخش می‌شد

علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس نهم نوشت: ناصر ملک مطیعی از دنیا رفت. ای کاش مصاحبه مرحوم ملک مطیعی از صداوسیما پخش می شد تا اینگونه قضاوت عجولانه نمی کردیم. بنده مصاحبه ملک‌مطیعی را دیدم؛ او از انقلاب اسلامی به عظمت یاد کرد، رزمندگان دفاع مقدس را بارها قهرمان واقعی نامید و یکی از آرزوهای بربادرفته خود را عدم حضور در جبهه دانست، با انتقاد از سینمای قبل‌ازانقلاب، پیرامون سینمای بعدازانقلاب به بزرگی یاد کرد و ملت ایران را مکرر ستود. مرحوم ملک مطیعی حتی بعد از عدم پخش مصاحبه از صداوسیما هم حاضر نشد همراه رسانه های بیگانه لجن پراکنی کند.حالا که آن مرحوم به دیار باقی شتافته و باید از سرنوشت سیاه گذشته او عبرت و پند گیریم و با اوصاف ذکر شده برای ایشان غفران الهی را درخواست کنیم چرا اینگونه قضاوت می کنیم؟ و سخن اخر…
در مواجهه با مسئله مرحوم ملک مطیعی خوب عمل نشد. به هر حال باید به مسوولان صدا و سیما خرده گرفت و ارزش امکان بزرگی به نام رسانه ملی را به آنان گوشزد کرد تا اینگونه فرصت ها و عبرت آموزی هایی را به باد ندهند.

فروش اصلی اغذیه‌فروشان فلافل است چون ارزان و شکم‌پرکن است

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذائی گفت: امروز فروش اصلی اغذیه‌فروشان و ساندویچی‌ها، فلافل است زیرا قیمت آن ارزان است. اسد الله احمدی شهریور در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت اعضای این اتحادیه گفت: ما نیز مانند تمامی ۱۳۵ صنف فعال در تهران دچار رکود هستیم و اینکه چون حوزه فعالیت ما غذایی است پس کمترین رکود را داشته‌ایم، درست نیست. امروز مردم به دنبال یک غذای شکم‌پرکن هستند نه غذای دارای پروتئین. رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذائی ادامه داد: در چند سال اخیر به وضوح قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و از طرف دیگر قیمت مواد اولیه نیز افزایش داشته است.احمدی تاکید کرد: امروز فروش اصلی اغذیه‌فروشان و ساندویچی‌ها، فلافل است زیرا قیمت آن ارزان است. امروز مردم به دنبال یک غذای شکم‌پرکن هستند نه دارای پروتئین یا سایر مواد غذایی دیگر.

آشنا با کنایه تفاوت مشاور و مباشر را برشمرد

حسام‌الدین آشنا در حساب توئیترش نوشت: تفاوت مشاور با مباشر در لحظات سخت تصمیم سازی مشخص می شود.او دقایقی بعد در توئیتی دیگر نوشت: مشاور فرد مستقلی است که نظر خود را به تصمیم گیر منتقل می کند.مباشر آلت فعل است نه صاحب رأی. او ولایتی بر خود ندارد؛ گوش به فرمانی است که آن چه را جانان پسندد، می پسندد و آنچه ارباب ازل گفت بگو، می گوید.حاکمان هم مشاور می خواهند و هم مباشر؛فقط نباید جای این دو را عوض کنند.

توقیف شناسنامه خانواده مشایی صحت دارد؟

ارگان محمود احمدی نژاد ادعا کرد نیروهای قضایی با مراجعه مجدد به منزل اسفندیار رحیم مشایی،شناسنامه خانواده وی را ضبط کردند.دولت بهار نوشت: ساعت ۲۳ شب گذشته (پنجشنبه شب) ، عده ای از دادستانی به منزل اسفندیار رحیم مشایی مراجعه کردند و شناسنامه اعضای خانواده را با خود بردند.مشایی روز ۲۶ اسفند ماه گذشته دو روز پس از آنکه حکم دادگاه حمید بقایی را در برابر سفارت انگلیس در تهران به آتش کشید بازداشت شد.

رهبر انقلاب از مسئولان کشور قطع امید کرده‎اند

پرویز سروری گفت: جریاناتی مانند سازمان مجاهدین خلق و افردای مانند تاجزاده از ابتدا نیز انقلابی نبودند بلکه انقلابی‎نما بودند و به همین دلیل در برهه‌ای از زمان دچار افراط و اکنون دچار تفریط شده‌اند.دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در نفی غرب گرایی و لیبرالیسم و تاکیدایشان بر لزوم انقلابی بودن در کشور اظهار کرد: امروز عمده مشکل ما این است که مسئولان گوشی برای شنیدن ندارند و تنها زبانی برای گفتن دارند ،اگر همه مسئولان قوا شیوه مقام معظم رهبری را اتخاذ کنند و در نشست های بدون سانسور اجازه دهند که جامعه و مردم مشکلات خود را بی پرده بیان کنند بسیاری از آفت ها رفع خواهد شد.وی افزود: به نظر میرسد که رهبر انقلاب تا حدودی از مسئولان کشور قطع امید کرده اند و به همین دلیل مباحثی مانند آتش به اختیار و لشگر جوانان مومن و انقلابی را با جوانان مطرح می کنند و به شکلی بر بسیاری از مطالبات آنها صحه میگذارند لذا این امر بیانگر آن است که امروز متاسفانه واگرایی از آرمانهای انقلاب شکل گرفته است و رهبری برای آن که این آرمانهای پر ارزش به جایگاه خود بازگردد و به عنوان ارزش های مسلم انقلاب همچنان مطرح باشد از جوانان می خواهند که آنها مطالبه گر این آرمانها باشند و به صورت لشگرهای مومن و انقلابی در این راستا عمل کنند و بدیهی است که این امر هشدار جسارت مطرح می شود.وی ادامه داد: امروز بسیاری از دستگاههای نظام در جایگاه خود عمل نمی کنند و به شکلی به واگرایی ارزشها دچار شده اند و چشم به چشم اندازی غیر از انقلاب اسلامی دوخته اند،لذا ظرفیت های مومن و انقلابی کشور باید مطالبه گر و شفاف در عرصه حضور پیدا کنند و اجازه ندهند آرمانهای انقلاب از مسیر خود خارج شود.

کسانی که برای جمهوری اسلامی نسخه ذلت می‌پیچند یا خائن‌اند یا جاهل

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جلسه تدبر در قرآن پیرامون گفت: وزیر امور خارجه آمریکا به خودش جرأت می‌دهد صراحتا برای ملت‌ها دستور بدهد و برایشان تصمیم بگیرد. طاغوت بزرگتر از این؟ اینها «ارباب متفرقون» هستند. اگر از بعد سیاسی به آیه نگاه کنیم دقیقا برای امروز ماست. دعوای اصلی از اول انقلاب تا امروز همین بحث هاست. یک عده می‌گویند این ارباب‌ها اگر چه ظالم‌اند، ولی باید با آنها کنار بیاییم.  محمدیان گفت: نکته این جاست که اگر به خدا تکیه کنیم می‌توان در مقابل اینها ایستاد. کسانی که برای جمهوری اسلامی نسخه ذلت می‌پیچند، نمی‌گوییم همه خائن اند، ولی لااقل جاهل هستند. نمی‌فهمند چه نسخه‌ای می‌پیچند.  وی با بیان اینکه تا ما بردگی صد در صدمان را امضا نکنیم دشمنان از ما دست برنخواهند داشت، افزود: اینها کینه دارند و تا ریشه این ملت را نکنند دست برنخواهند داشت.  رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: البته کسانی که این نسخه‌ها را می‌پیچند انسان‌های کوچکی هستند. ما مردم خیلی بزرگ و با شرافتی داریم و آنها هیچ وقت زیر بار این نسخه‌ها نخواهند رفت./فارس

دین‌پرستی آفت بزرگی است

سید حسن خمینی یادگار امام با اشاره به شعر سعدی که «بنی آدم اعضای یک پیکرند…»، تأکید کرد: برای مسلمانان، یهودیان، آشوریان، ارمنی‌ها و یا بقیه ادیانی که کم و بیش در کشور ما هستند این قاعده اصلی علم اخلاق شناخته می شود و میراث همه مکاتب بشری است که آنچه برای خودمان می‌پسندیم برای دیگران هم بپسندیم و آنچه که برای خودمان نمی‌پسندیم برای دیگران هم نپسندیم.  وی ادامه داد: یکی از بزرگترین آفاتی که در این میان پیدا می‌شود کسانی هستند که به جای دینداری، دین پرستی می کنند؛ افراط، آدم‌کشی و ظلم، دین ندارد و هیچ‌کس هم نباید نسبت به ظلم چشمش را ببندد. همان مقدار ظلم از یک مسلمان بد است که از یک یهودی بد است.  یادگار امام (ره) افزود: ظلم دین ندارد؛ آزار و اذیت مردم آیین ندارد. همه باید آن را محکوم کنیم و سعی کنیم از بین برود؛ حداقل این است که در دل خودمان نسبت به ظلم انزجار داشته باشیم.  وی با بیان اینکه جامعه انسانی با همه بدی‌ها از قبل بهتر شده، تصریح کرد: سال‌های پشت سر جامعه انسانی زیبا نیست. اگر پیامبران را جدا کنیم جامعه انسانی چیزی جز کشتار نیست؛ این پیامبران بودند که دنیا را نرمتر و مهربان‌تر کردند و البته به نام آنها ظلم‌هایی شده است./جماران

سهم شهرداری ها از مالیات به خطر افتاد

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس،  با بیان این که سهم شهرداری ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده در خطر است مطرح کرد: باید به صورت هوشمندانه مسیری پیدا کنیم تا شهرداری ها نیز در جلسه بررسی طرح در مجلس حضور داشته باشند و از سهم خود دفاع کنند. ادامه داد: متاسفانه در دولت اراده جدی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم از طریق شورای عالی استان ها به عنوان مسیر جایگزین دولت، این طرح را پیگیری کنیم. رئیس کمیسیون رسیدگی به درآمدهای پایدار شهرداری ‌ها با بیان اینکه از جهتی به دولت نیز باید حق داد عنوان کرد: دولت عقیده دارد مجلس آن را پاسخگو کرده است و باید در هر زمینه ای پاسخگو باشد. بنابراین دولت اعتقاد دارد مجلس اگر اختیاری را واگذار می کند باید پاسخگو بودن را نیز واگذار کند.  مافی با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسه مشترک مجلس با اعضای شورای عالی استان ها اظهار کرد: ما باید مشکلاتی که دولت مطرح می کند را بر طرف کنیم و بتوانیم به نتیجه مشترک برسیم. به هرحال گرچه دولت اراده ای برای این کار ندارد اما ما باید امیدوار باشیم و پیش برویم.  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز عنوان کرد: اگر طرح موجود در مجلس تصویب شود کار برای شهرداری ها سخت می شود. باید به صورت هوشمندانه مسیری پیدا کنیم تا شهرداری ها نیز در جلسه بررسی طرح در مجلس حضور داشته باشند و از سهم خود دفاع کنند. در طرح موجود لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس سهم شهرداری ها در خطر است. در صورت نبود نمایندگان شورا و شهرداری در مجلس برای دفاع از سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده، تصویب این طرح می تواند بر لایحه درآمدهای پایدار نیز تاثیر گذار باشد و آن را تحت تاثیر قرار دهد. این لایحه در کمیسیون بررسی شد و با ۲۳ ماده تکمیل شده است. مواردی نیز وجود دارد که باید ادغام شود و همچنین الحاقاتی نیز پیشنهاد شده است که بعد از بررسی به طرح الحاق می شود./فام نیوز

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران

بهرام پارسایی ضمن ابراز تاسف عمیق از حادثه پیش آمده، اظهار کرد:  حادثه اخیر در مدرسه پسرانه غرب تهران باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده و کمیسیون اصل ۹۰ به دنبال پیگیری و شفاف شدن این اتفاق است. مجلس در هفته آینده تعطیل است ولی به دلیل اهمیت موضوع از هیات رییسه کمیسیون درخواست جلسه فوق العاده کردم که این جلسه احتمالا فردا شنبه تشکیل خواهد شد.  نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: وقوع چنین وقایعی در هرمکانی تاسف‌آور است، اما وقوع آن در مدرسه که امن‌ترین جایی است که خانواده ها فرزندان خود را به آنجا می‌فرستند غیر قابل پذیرش است. البته موضوع در قوه قضاییه در حال پیگیری است و قاعدتا طبق قانون أشد مجازات برای متهم در نظر گرفته می‌شود اما با توجه به قصور وزارت آموزش و پرورش در زمینه نظارت بر مدارس، کمیسیون اصل نود به این پرونده ورود می‌کند و موضوع را پیگیری می‌کند./ایسنا

موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها به شورای عالی امنیت ملی رفت

طیبه سیاوشی  گفت: ما به دنبال صحبت‌هایی که داشتیم و تقاضاهایی که مطرح کرده بودیم و دستگاه‌های دیگری هم روی آن نظر داده بودند، جلسه‌ای رسمی در اسفند ۹۶ در کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل دادیم که از دستگاه‌های مختلف مثل وزارت کشور، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی، دو معاونت زنان و معاونت فرهنگی وزارت ورزش و دو دستگاه پژوهشی و تحقیقاتی که وابسته به مجلس هستند عوت کردیم. در این جلسه در مورد اینکه ورود زنان به ورزشگاه‌ها اشکال شرعی و فقهی دارد یا اشکال قانونی، بحث شد. یعنی سوالات ما این بود که آیا این مسئله اشکال قانونی دارد یا اشکال شرعی؟ از آنجا که موسسه تحقیقات اسلامی هم حضور داشت، در آخر به این جمع‌بندی رسیدیم که در صورت رعایت ضوابطی که برای ورود و خروج هست و در صورتی که امکان و تسهیلات لازم برقرار باشد، مشکلی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد و به این نتیجه رسیدیم که اگر مسائل و مشکلات جانبی مثل ورود و خروج رعایت شود، مشکل شرعی وجود نخواهد داشت. ما در این جلسه بعد از بحث دربار مسئله شرعی این موضوع درباره مسائل قانونی بحث کردیم و تاکید کردیم که هیچ قانونی برای منع حضور زنان د رورزشگاه‌ها نداریم. درواقع همه دستگاه‌های حاضر هم عنوان کردند هیچ قانونی برای اینکه زنان وارد ورزشگاه‌ها نشوند، نوشته نشده است. منتها بحث اینجا است که بعضی‌ها معتقدند با ورود زنان به ورزشگاه‌ها احتمال مفسده وجود دارد. نیروی انتظامی هم دراین جلسه دقیقا به همین دلیل استناد می‌کرد. منتها ما بحث را به اینجا کشاندیم که فارغ از احتمالات بیان کنید که چه منعی وجود دارد که زنان نمی‌توانند وارد ورزشگاه ها شوند. نماینده نیروی انتظامی هم اشاره کرد که یکسری زیرساخت‌ها لازم است که ما نداریم. این نماینده مجلس که به حل و فصل موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها امیدوار است از موافقت وزرای کشور و ورزش در یک جلسه شورای عالی امنیت ملی با موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها می‌گوید و معتقد است حسن روحانی هم به عنوان رئیس این شورا همانطور که در سخنرانی چند روز پیشش هم اعلام کرد با این موضوع موافقت کامل دارد./ اعتمادآنلاین

اتمام حجت دادستانی با شرکت های هواپیمایی

جلسه دادستان تهران با رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مدیر کل شرکت فرودگاه های کشور، مدیر عامل شرکت های هواپیمایی و تعدادی از معاونان دادستان تهران درباره بررسی علل تاخیر پروازها در روز به ریاست دادستان تهران برگزار شد.  جعفری دولت آبادی با اشاره به فلسفه تشکیل جلسه و علت ورود دادستانی به این موضوع اظهارداشت: به موجب ماده ٢٢ قانون آیین دادرسی کیفری یکی از وظایف دادستان حفظ حقوق عمومی است و دادستان را مکلف کرده که برای حفظ حقوق عامه اقامه دعوی کند.  دادستان تهران یکی از مصادیق مهم حقوق عامه را وضعی دانست که امروزه در برخی فرودگاه ها رخ می دهد وافزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر دو وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه تصریح شده است.  وی با بیان اینکه یکی از مصادیق تضییع حقوق مردم سرگردانی ناشی از تاخیرهای بی مورد، ‌فروش بلیت هواپیما با قیمت های متفاوت، عدم پاسخگویی و رفتار نامناسب با مسافرین برخی فرودگاه ها است، به مفاد گزارش های معاونان دادستان تهران در مورد  تأخیر پروازها و به برخی علل آن استناد کرد./ پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*