آخرین خبر :

استاندار در جلسه تکریم و معارفه فرمانده مرکز آموزش ۰۴ اعلام کرد: آمادگی برای تقویت یگان های نظامی استان

خراسان جنوبی برای استحکام بیشتر یگان های نظامی در نقاط مختلف استان را دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند ارتش جمهوری اسلامی ایران را شجره طیبه دانست.حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: همه ما موظف به حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی هستیم و مردم ما هرگز نیروهای مسلح را تنها نگذاشته و نخواهند گذاشت.
او روز گذشته در جلسه تکریم فرمانده سابق و معارفه فرمانده جدید مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) استان افزود: امنیتی که امروز در ایران اسلامی برقرار است با سایر کشورها قابل قیاس نیست و این امنیت توسط نیروهای نظامی، الهی، مکتبی، هدفمند و در خدمت انسانیت و عدالت ما برقرار شده و سلاح این نیروها برای تحمیل زور نیست بلکه یک مکتب و اندیشه است که باید در مقابله با ظلم و استکبار به کار گرفته شود. وی با ذکر اینکه بزودی شاهد برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خواهیم بود، اظهار کرد: مردم ما برای نیروهای مسلح شان و شهدای آنان احترام خاصی قائلند زیرا این نیروها با ارتش های دیگر در دنیا تفاوت زیادی دارند و کارشان چه در امور دفاعی و چه در امور تهاجمی براساس ضابطه است و سلاح را برای اهداف پست به کار نمی گیرند.
آماده همکاری برای استحکام یگان های نظامی هستیم
استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه نظامیان ما ۲ نوع درجه دارند، گفت: یک درجه به ماموریت نظامی آنان برمی گردد که به صورت قانونی بر روی دوششان نصب می شود و مشخص و مشهود و تعریف شده است و البته برخی در طول خدمتشان سعادت دریافت این درجه را از دست فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب پیدا می کنند. اما یک درجه هم درجه شخصیتی این عزیزان است و معیار آن اخلاق، رفتار، گفتار و کردار آنهاست.
دکتر مروج الشریعه با قدردانی از امیر یوسفی فرمانده سابق مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) استان، افزود: ما علاقمند هستیم تا برای استحکام هر چه بیشتر یگان های نظامی در نقاط مختلف استان در بخش های گوناگون به خصوص در حوزه ماموریت های وزارت دفاع که زمینه توسعه استان را در زیرساخت های امنیتی، تکنولوژی و فنی و مهندسی فراهم می کند، همکاری بیشتری داشته باشیم. وی از زحمات چند ساله امیر یوسفی فرماندهی سابق مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) قدردانی کرد.
هرگاه تهدید شویم قوی تر خواهیم شد
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش نیز با اشاره به اینکه نیروهای مسلح و ارتش در نظام جمهوری اسلامی، جایگاه بسیار خوبی دارد و در راستای فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری به سطح بالایی از تحقیق و پژوهش و علم رزمی رسیده است، گفت: امروزه در ارتش فرماندهان براساس سه اصل ولایتمداری، عدالت محوری و شایسته سالاری انتخاب می شوند و تمامی نیروهای مسلح ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.
امیر سرتیپ دوم آذریان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «نباید غافل شویم»، اظهار کرد: این اتفاق که ما غافل شویم هرگز رخ نخواهد داد، هرگاه که تهدید شویم نیروهای مسلح و ارتش ما قوی تر خواهند شد، یگان های ما از آمادگی بسیار خوبی برخوردارند و اجازه کوچکترین تعرض به میهن اسلامی را نخواهیم داد.
ارتش هیچگاه از سپاه جدا نمی شود
وی با بیان اینکه هیچکس نمی تواند برای نظام اسلامی ما تصمیم بگیرد و ما تنها مطیع فرامین رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: دشمنانی که می گویند سپاه نباشد همان منافقینی هستند که اوایل انقلاب می گفتند ارتش نباید باشد و ما هیچ گاه از سپاه جدا نمی شویم و دست در دست هم آماده اجرای فرامین مقام معظم رهبری هستیم.
معاون تربیت و آموزشی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این جلسه با بیان اینکه نیروهای ارتش از میان عاشقان ولایت فقیه و عاشقان خدمت به نظام اسلامی و این آب و خاک انتخاب می شوند، گفت: ارتش ما اگرچه در مباحث آموزشی و نظامی با سایر ارتش ها تقریبا مشترک است اما تفاوت های عمده ای با آنها دارد. ارتش و نیروهای مسلح ما عقیدتی است و بر مبنای ارزش ها و عقاید کار می کنند و در خدمت اسلام و قرآن هستند و مذهبی بودن در آنها یک ارزش است.
تجاوزی نباشد با کسی کاری نداریم
امیر سرتیپ دوم جلالوند افزود: ارتش و نیروهای مسلح ما براساس ارزش ها و رعایت ارزش ها رشد می کنند و از میان مردم و مدافع مردم هستند و دکترین و راهبرد نظامی ارتش و نیروهای مسلح ما نیز با ارتش های دیگر متفاوت است و ما با وجود اینکه مسلح و مجهز هستیم اما تا زمانی که تجاوزی نباشد با کسی کاری نداریم. ضمن اینکه فرمانده نیروهای مسلح ما نیز ولی فقیه و امام و پیشوای ما هستند که برتمامی مسایل نظامی اشراف کامل دارند و لذا باید شکرگزار این همه نعمت باشیم. در ادامه، از زحمات امیر سرتیپ دوم قوام یوسفی فرمانده سابق مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) استان تقدیر شد و سرهنگ حسنعلی زمانی به عنوان فرمانده جدید این مرکز حکم انتصاب خود را دریافت کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*