آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/کمک ۱۰۰ میلیون تومانی یک خیر به سیل زدگان استان

وزش باد شدید در خراسان جنوبی
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از وزش باد شدید همراه با گردوخاک بویژه برای امروز در استان خبرداد. کارشناس هواشناسی استان گفت: از امروز تا دو روز آینده وزش تند باد همراه با گرد و خاک در منطقه قابل پیش بینی است و امروز بویژه در برخی مناطق شرقی استان و شهر طبس سرعت وزش باد شدیدتر شده به طوری که سبب خیزش گرد و خاک می شود و دید افقی در این مناطق کاهش  می یابد. لطفی افزود: از امروز تا اوایل هفته آینده دمای هوا به طور میانگین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد افزایش می یابد و هوا گرمتر خواهد شد.
ثبت نام ۲۳۰۰ نفر در مسابقات قرآن استان
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت نام ۲ هزار و ۳۰۱ نفر از شهرستان های مختلف استان در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن استان خبر داد. حجت الاسلام مهدی عباسی گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در دو مرحله شفاهی و کتبی برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه آزمون کتبی این مسابقات همزمان با ۱۰ خرداد از طریق سایت (معارف ۱۱۴) از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ برگزار می شود،‌ افزود: آزمون شفاهی این دوره از مسابقات نیز از ۲۸ خرداد تا ۳ تیر در شهرستان ها برگزار می شود. رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: شهرستان بیرجند با ۱۸۸ نفر در بخش شفاهی و شهرستان طبس با ۲۹۰ نفر در بخش کتبی، بیشترین ثبت نام کننده را دارند.
کمک ۲۵ میلیاردی استان به پروژه صحن حضرت زهرا(س)
رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی گفت: مردم خراسان جنوبی طی ۵ سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان به پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف کمک کردند. موسی جوینده افزود: پروژه صحن باشکوه حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف که مردم خراسان جنوبی در ساخت آن مشارکت بسیار خوبی داشتند رو به پایان است.
انتصاب رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاههای استان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر سید جواد ازهری را به عنوان رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی خراسان جنوبی منصوب کرد. سیدجواد ازهری متولد بیرجند و دارای دکترای مهندسی برق ـ الکترونیک از دانشگاه منچستر و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی دارای سوابق علمی آموزشی و اجرایی فراوانی همچون عضویت در شورای برنامه ریزی راهبردی دانشگاه علم و صنعت ایران، عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران از سال ۱۳۹۳ تاکنون، مشاور وزیر نفت و… است.
کمک ۱۰۰ میلیون تومانی یک خیر به سیل زدگان استان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: خیر ایرانی مقیم خارج از کشور ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت ۱۰واحد مسکونی سیل زدگان خراسان جنوبی کمک کرد. سلم آبادی افزود: این واحدهای مسکونی برای ایتام زیرپوشش این نهاد خریداری یا ساخته می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*