اخبار کوتاه استان/پیش بینی مصرف ۲۸۶ مگاوات برق در تابستان

افزایش قیمت نان آزاد در بیرجند
قیمت انواع نان آزاد در نانوایی های آزادپز بیرجند از دیروز ۲۰ درصد افزایش یافت . رئیس اتحادیه نانوایان شهر بیرجند با اعلام این خبر گفت: نرخ نان آزاد مشمول نرخ گذاری رسمی اتحادیه نمی شود اما به دلیل اینکه از سال ۹۴ این نانوایی ها افزایش قیمتی نداشته اند از دیروز نان آزاد را با ۲۰ درصد افزایش قیمت عرضه کردند . مرادی افزود: از این پس در نانوایی های آزاد پز بیرجند نان تافتون  با وزن چانه۷۵۰ گرمی به قیمت ۱۵۰۰ تومان، تافتون با وزن چانه ۶۰۰ گرمی به قیمت ۱۲۰۰ تومان ، نان لواش با وزن چانه ۲۶۰ گرم به قیمت ۶۰۰ تومان ، نان سنگک سنتی ساده به وزن یک کیلو به قیمت ۳ هزار تومان و نان سنگک کنجدی یک رو با وزن یک کیلو به قیمت ۳۲۵۰ تومان و دورو کنجدی به قیمت ۳۵۰۰ تومان عرضه می شود.
چتر بیمه برای۳۱ هزار هکتار زمین  زراعی و باغی
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی از بیمه بیش از ۳۱ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان در سال زراعی جاری خبر داد. جواد غنچه افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۷۸۸ هکتار از اراضی زراعی خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.به گفته او  ۲۱ هزار و ۹۶۶ هکتار از منابع طبیعی استان هم در این مدت بیمه شده است.
پیش بینی مصرف ۲۸۶ مگاوات برق در تابستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از پیش‌بینی پیک مصرف کل استان به رقم ۲۸۶ مگاوات انرژی برق در تابستان امسال خبر داد. محمدابراهیم شرکا در بازدید از شبکه توزیع نیروی برق شهرستان بیرجند با بیان اینکه سال گذشته پیک بار کل استان ۲۷۱ مگاوات بوده است گفت: با همکاری ادارات استان و جابجایی ساعات اداری، ۴۲ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد. وی پیش‌بینی کرد: امسال دو برابر سال گذشته با مشارکت ادارات صرفه جویی لازم صورت گیرد.
مهربانی با زنبورها
طرح مراقبت فعال از زنبورستان های خراسان جنوبی آغاز شد. رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان گفت: با هدف پایش و شناسایی بیماری های مهم و اقتصادی در صنعت زنبورداری طرح مراقبت فعال زنبور عسل در تعدادی از زنبورستان های استان اجرا می شود. قاسم عجم افزود: در این طرح با مراجعه حضوری کارشناسان به زنبورستان ها و تکمیل پرسشنامه عوامل خطر ابتلا به سندرم کاهش جمعیت کلنی، نمونه برداری های لازم برای تشخیص بیماریهای مهم انگلی (وارورا و نوزما) با هدف کاهش میزان تلفات و افزایش سطح بهداشتی در کلنی های زنبور عسل انجام می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*