آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/درآمد ۱۱۰ میلیارد ریالی کشاورزان از برداشت زردآلو

۱۱۸ میلیارد اعتبار اشتغالزایی کارا برای  استان
۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی کارا به استان ابلاغ شد. مدیر امور سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان گفت :۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی کارا به خراسان جنوبی ابلاغ شد که از این رقم ۴۵ درصد سهمیه بخش کشاورزی است و این تسهیلات به ۲۱طرح کشاورزی واجد شرایط خراسان جنوبی پرداخت شد. بهدانی تسهیلات پرداخت شده به این طرح ها را ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این طرح ها به ۹۰ متقاضی پرداخت شد.
ثبت نام کلاس‌های کانون پرورش فکری استان آغاز شد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از برنامه ریزی جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تابستان ۹۷ و ثبت نام کلاس های این کانون خبر داد.طاهره حمیدی افزود : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با برگزاری کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی متنوع ویژه اوقات فراغت تابستان به استقبال کودکان و نوجوانان استان می‌رود. وی افزود: در آستانه فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز برگزاری کارگاه های ویژه اوقات فراغت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نهادهای تخصصی در حوزه کودک و نوجوان با برنامه‌ریزی دقیق و بر اساس نیاز مخاطبان امروز کارگاه هایی را پیش بینی می کند.
۱۲۵۷ کلاس درس استان  تخریبی است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: ۱۴ درصد کلاس‌های درس استان که شامل هزار و ۲۵۷ کلاس درس می‌شود تخریبی است. محمدرضا بیکی گفت: سرانه متوسط فضای آموزشی در خراسان‌جنوبی ۴٫۹ مترمربع است که میانگین کشوری این سرانه ۵٫۱۸ مترمربع است.وی افزود: سرانه متوسط فضای آموزشی شهری در استان ۴٫۲ مترمربع و سرانه روستایی ۶٫۵ مترمربع است. وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان مدارس خشت و گلی نداریم، افزود: در سطح استان ۷۰ مدرسه کانکسی وجود دارد.
درآمد ۱۱۰ میلیارد ریالی کشاورزان از برداشت زردآلو
پیش بینی می شود ۱۱۰ میلیارد ریال درآمد از برداشت زردآلو عاید کشاورزان خراسان جنوبی شود. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز برداشت زردآلو از سطح ۵۴۳ هکتار از باغات بارور استان، پیش بینی کرد: ۲ هزار و ۶۸۵ تن زردآلو از این سطح برداشت شود. رضایی افزود: امسال ۵ هکتار به سطح زیرکشت زردآلو در استان افزوده شده است.
تسهیلات برای نرگس کاران خوسفی
۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به نرگس کاران خوسفی اختصاص یافت. فرماندار شهرستان خوسف گفت: از محل تفاهم نامه همکاری مشترک با صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی که چندی پیش در جشنواره استانی گل نرگس خوسف منعقد شد ۳۰۰ میلیون تومان به نرگس کاران شهرستان خوسف اختصاص یافت. شفیعی افزود: این تسهیلات با نرخ ۶ درصد برای توسعه کشت و افزایش میزان برداشت گل نرگس پرداخت می شود. وی گفت: نرگس کاران برای دریافت این تسهیلات به اداره جهاد کشاورزی خوسف مراجعه کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*