اخبار کوتاه استان/خرید ۱۰۸۰تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان

افزایش نسبی دما

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما طی امروز و فردا از شمال شرق تا جنوب کشور خبر داد. به گزارش ایلنا، احد وظیفه، درباره آخرین وضعیت آب و هوا گفت: فردا و شنبه در جنوب تهران، قم، خراسان رضوی به ویژه شرق آن و خراسان جنوبی وزش باد گزارش می‌شود که سرعت باد در این منطقه بین ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه می‌رسد.
کمک خیر بیرجندی به مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی
خیر بیرجندی ۴۰ میلیون تومان به مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی کمک کرد. مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان گفت: این کمک برای ساخت طرحهای بهداشتی و درمانی حوزه سلامت هزینه می شود. حسینی افزود: با توجه به مشکلات زیادی که در تأمین اعتبار لازم برای ساخت طرحهای بهداشتی و درمانی داریم از مردم میخواهیم مجمع خیران سلامت استان را همراهی کنند.مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی تاکنون بیش از ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی را با کمک خیران در سطح استان احداث کرده است.
ورود ۱۰ هزار تن خوراک دام طی روزهای آتی به استان
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی از ورود ۱۰ الی ۱۵ هزار تن خوراک دام به استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: مقدار زیادی خوراک دام در سطح کشور با رقم سنگینی از خارج خریداری شده که بنا به اولویت در استان های مختلف کشور در حال توزیع است.مهدی روشن از ورود این محموله به استان در دو فاز طی روزهای آینده خبر داد و افزود : در حال حاضر این محموله در برخی استان ها مانند فارس و کرمان توزیع شده که در صورت نیاز دامداران خراسان جنوبی می توانند از این استان ها ثبت سفارش داشته باشند. وی گفت: نرخ نهاده های دامی نسبت به قبل افزایشی نخواهد داشت.
لبخندی بر لبان کودکان نیازمند با طرح یک خیریه در بیرجند
مدیرعامل مجمع خیریه قمربنی هاشم(ع) بیرجند گفت: مجمع خیریه قمربنی هاشم(ع) بیرجند، طرح اهدای اسباب بازی به کودکان نیازمند را با مشارکت خیران اجرا می‌کند. رقیه احمدی، مدیرعامل مجمع خیریه قمربنی هاشم(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مجمع خیریه قمربنی هاشم(ع) بیرجند با مشارکت مردم خیر، اسباب بازی‌هایی را به کودکان نیازمند هدیه می‌دهد.
خرید ۱۰۸۰تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان
هزار و ۸۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان جنوبی خریداری شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: از این مقدار ۵۶۲ تن گندم در سامانه ثبت شده است.مهدی عصمتی پور افزود: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۲۲ مرکز خرید شامل ۳ مرکز زیرپوشش شرکت غله و ۱۹ مرکز زیرپوشش تعاون روستایی خریداری می شود.وی گفت: اواسط اردیبهشت کاربرداشت گندم از ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده که تاکنون هزار و ۴۵۰ هکتار از این سطح برداشت شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*