اخبار کوتاه استان/بهره برداری از ۱۰ طرح کشاورزی نهبندان آغاز شد

افزایش نسبی دمای هوا در استان
دمای هوا تا روز چهارشنبه به طور نسبی ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش می یابد. کارشناس هواشناسی استان گفت: همچنین وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در این مدت قابل پیش بینی است. زارعی افزود: وزش تند باد و گرد و خاک باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی مناطق همچون نوار شرقی و منطقه طبس می شود و از روز چهارشنبه وزش باد شدیدتر خواهد بود.وی همچنین از افزایش موقت ابر تا دو روز آینده در استان خبر داد.

آغاز طرح گردشگری آبشار گیوک بیرجند
عملیات اجرایی طرح گردشگری آبشار گیوک بیرجند آغاز شد. معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این طرح با اعتبار ۱۵۲میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی ‌های سرمایه ای استانی سال ۹۶ آغاز شده است. مرتضی عربی افزود: تاکنون مبلغ۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی برای این طرح هزینه شده است.

بهره برداری از ۱۰ طرح کشاورزی نهبندان آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی بهره برداری از ۱۰ طرح کشاورزی و دامداری با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان در این شهرستان آغاز شد. محمد مالکی افزود: این اعتبار از محل عمرانی و تسهیلاتی بوده و ۵۴۲ خانوار شهرستان نهبندان از مزایای این طرح ها بهره مند می شوند. او از توزیع سه هزار و ۸۵۰ تن دان و علوفه بین دامداری های شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان یکهزار و ۱۵۰ تن جوی مدت دار با قیمت ۹۸۰ تا ۱۱۹۰ تومان، ۷۰۰ تن سبوس یارانه ای با قیمت ۷۷۰ تومان و ۲ هزار تن سایر دان و علوفه ها بوده است.

صادرات خراسان جنوبی اوج گرفت
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در ۲ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۲۲ درصد افزایش یافت.محمدعلی خاشی افزود: کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در ۲ ماه امسال از نظر ارزش ۱۴۵ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۱۳۰ دلار و از نظر وزنی ۷۰۳ هزار و ۱۶ تن بوده است که از نظر وزنی نیز ۹درصد افزایش را نشان می دهد.

صدور ۱۷۰۰ تن تخم مرغ از خراسان جنوبی

هزار و ۷۵۱ تن تخم مرغ از آغاز امسال تاکنون از خراسان جنوبی به استان های همجوار ارسال شد. مدیرکل دامپزشکی استان گفت: از آغاز امسال تاکنون نظارت بر تولید ۵ هزار تن تخم مرغ در استان انجام شد. محمد اصغرزاده افزود: همچنین در دو ماه گذشته یک میلیون قطعه جوجه یک روزه ، ۲۵۶ نفر شتر ، ۶ هزار و ۸۰۰ رأس دام زنده شامل گوسفند ، گاو و گوساله و هزار و ۲۰۵ تن گوشت مرغ به استان‌های همجوار ارسال شد. وی گفت: بیشترین اقلام به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*