اخبار کوتاه استان/اشتغال ۷۰ نفر در کارخانه سیلیس چیروک طبس

کاهش دید افقی در خراسان جنوبی
دیروز دید افقی در خراسان جنوبی بر اثر وزش باد شدید کاهش یافت. کارشناس هواشناسی استان گفت: دیروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی برای تمام نقاط استان اتفاق افتاد. زارعی با بیان اینکه دمای هوا به طور موقتی دیروز  در استان به صورت میانگین ۴ درجه سانتیگراد کاهش یافت، گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده دمای هوا روند افزایشی داشته و به طور میانگین ۵ تا ۷ درجه افزایش خواهد داشت.
آغاز آسفالت ۸ کیلومتر از راه تالاب نهبندان
آسفالت ۸ کیلومتر از راه روستایی تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان به پیمانکار واگذار وآغازشد. رئیس اداره راه و شهرسازی نهبندان با اعلام این خبر گفت: آسفالت جاده روستاهای تالاب کجی بالا و پایین شهرستان از سمت جاده اصلی با واگذاری ۸ کیلومتر آن به پیمانکار آغاز شد.
مهندس صحراگرد با بیان این که طول مسیر جاده تالاب کجی نمکزار ۲۱ کیلومتر است، افزود: ۱۳ کیلومتر دیگر این مسیر نیز در دست مطالعه است و اعتبار اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیون تومان است که در سال جاری نیز قرار است از محل منابع سال ۹۷ بودجه ای برای عملیات اجرایی این مسیر اختصاص یابد.
اشتغال ۷۰ نفر در کارخانه سیلیس چیروک طبس
کارخانه ماسه ریخته گری چیروک به عنوان اولین کارخانه دانه بندی ماسه(سیلیس) به روش بادی در جهان، توانسته برای ۷۰ نفر در شهرستان طبس به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس با اشاره به تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن ماسه در این کارخانه به خبرنگار ما گفت : در سال ۹۶ بالغ بر ۱۴۴ هزار تن از این ماده معدنی (سیلیس) استخراج و به مرحله بهره برداری رسیده است.
۹۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای عشایر
۹۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای جبران خسارت های ناشی از خشکسالی به عشایر خراسان جنوبی ابلاغ شد. قوسی مدیرکل امور عشایر استان گفت: این تسهیلات قرض الحسنه ۴ درصد بااختصاص ۹۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به عشایر با بازپرداخت ۵ ساله است که تا پایان سال جاری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.
زلزله اسلامیه مردم را به خیابان ها کشاند
زمین لرزه صبح دیروز اسلامیه فردوس را لرزاند. این زمین لرزه ساعت ۷:۴۰ دیروز  به بزرگی ۳٫۴ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری رخ داد. این زمین لرزه موجب رعب و وحشت مردم شد به طوری که در خیابان ها به سرمی برند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*