اخبار کوتاه استان/اجرای طرح وقف مطالعه در گردش در بیرجند

۶۰ هزار کنتور معیوب آب در خراسان جنوبی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اکنون ۶۰ هزار کنتور آب در این استان معیوب است که برای جلوگیری از هدر رفت آب نیاز به تعویض دارد. مهدی هاشمی مقدم افزود: تعویض هر کنتور خراب ۱۴۰ هزار تومان هزینه دارد که به دلیل محدودیت منابع مالی، این اقدام در استان به کندی پیش می رود. وی بیشترین تعویض کنتور آب را مربوط به شهر بیرجند دانست و از مشترکین خواست در حفظ و نگهداری کنتورهای آب نهایت دقت را معمول دارند.
۳۱ تیرماه آخرین مهلت شرکت در جایزه ادبی یوسف
معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ۳۱ تیرماه آخرین مهلت شرکت در هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف( داستان کوتاه دفاع مقدس) است.مهدی رحیم آبادی افزود : اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور انعکاس و انتقال فرهنگ دفاع مقدس هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف(داستان کوتاه دفاع مقدس) را برگزار می‌کند.موضوع اصلی داستان‌های ارسالی باید دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل‌بیت(ع)، مقاومت و بیداری اسلامی باشد. رحیم آبادی گفت: بخش جایزه ویژه با محوریت مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر و حماسه فتح این شهر قهرمان برگزار می‌شود.
۷۶۰ نفر در شب‌های قدر خون اهدا کردند
مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: مجموع مراجعه جهت اهدای خون در شب‌های قدر امسال ۷۶۰ نفر می‌باشد که عمل خون‌گیری از ۶۱۸ نفر انجام شد و نسبت به شب‌های قدر سال گذشته با کاهش ۳ درصدی مواجه بوده است. محمدرضا عاملی ادامه داد: در مجموع ذخایر خونی گروه‌های مختلف خصوصا گروه‌های خونی منفی به حد بسیار مطلوبی رسید.
اجرای طرح وقف مطالعه در گردش در بیرجند
طرح وقف مطالعه در گردش، با توزیع کتاب بین مردم و گردش آن بین علاقه مندان، در بیرجند اجرا می شود.حسینی مسئول طرح وقف مطالعه در گردش گفت: در این طرح، در ۶ مسجد بیرجند که با توجه به پراکندگی شهری انتخاب شده ، قفسه هایی مستقر شده است که در این قفسه ها، ۴ عنوان کتاب و از هر عنوان ۵ تا ۶ جلد با موضوعاتی از جمله شهدا، خانواده، اخلاق، ائمه و غیره قرار داده شده است تا علاقه مندان به مطالعه این عناوین، کتاب ها را به امانت ببرند و پس از مطالعه در اختیار دیگر علاقه مندان قرار دهند. مساجد تعیین شده برای این طرح شامل مسجد الحسین(ع) جوادیه، مسجد محمد رسول ا…(ص) غفاری، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) پاسداران، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سایت اداری، مسجد قباد مهرشهر و امام هادی (ع) شعبانیه بیرجند است. کتاب های این قفسه ها در مساجد هر ۴۰ روز عوض می شود و مخزن این کتاب ها در مرکز مدیریت حوزه واقع در خیابان شهید ماژانی، خیابان شکوفه قرار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*