اخبار ورزشی استان/قهرمانان رقابت های جام رمضان بانوان معلول بیرجند

ساعت کار باشگاه های ورزشی تا ۲ بامداد
اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان با حضور معاونین و مسئولان واحدهای اداره کل ورزش و جوانان با تشریح ۱۵ دستور کار تشکیل شد.در این جلسه تصمیماتی در خصوص بهای بلیط ورودی استخر معدن زغال سنگ طبس، ساعات کاری باشگاه های ورزشی، معرفی رابطین امور باشگاه ها توسط ادارات شهرستان و وضعیت پیگیری پرونده کمیسیون دانشگاه آزاد بیرحند در خصوص فعالیت های ورزشی عمومی و ارائه خدمات ورزشی به عموم اتخاذ شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی همچنین مقرر شد؛ ساعت پایان فعالیت باشگاه های ورزشی در طول روز در سراسر استان، از ساعت ۲۳ به ساعت ۲۴ افزایش ساعت یافته و در ماه مبارک رمضان تا ساعت ۲ بامداد اجازه فعالیت داشته باشند. در بخش فعالیت های ورزشی عمومی و خارج از دستور دانشگاهی دانشگاه آزاد بیرجند هم مقرر شد تمامی فعالیت های خدماتی ورزشی عمومی دانشگاه آزاد منوط به طرح و اخذ مجوز از کمسیون ماده ۵ باشد.
قضاوت داوران بیرجندی در لیگ فوتبال ساحلی کشور
۳ داور فوتبال استان در لیگ فوتبال ساحلی کشوری سوت خواهند زد. به گزارش امروز خراسان جنوبی فدراسیون فوتبال از ابوالفضل علیزاده به عنوان ناظر و ابوالفضل داوطلب و محمد علی‌نژاد به عنوان داور وسط دعوت کرده است.
قهرمانان رقابت های جام رمضان بانوان معلول بیرجند
به مناسبت ماه مبارک رمضان رقابت های دارت و تنیس روی میز ورزشکاران بانوی معلول باحضور ۱۵ نفر در سالن ۲۲بهمن شهرستان بیرجند برگزارشد. در این رقابت ها در بخش تنیس روی میز زهرا علی آبادی، رضوان ناصری و فاطمه زهرا گازاری مقام های اول تا سوم را از ان خود کردند. در بخش دارت نیز فاطمه معتمدی نیا، عاطفه علی آبادی و نرجس شکرویی به ترتیب اول تا سوم شدند. گفتنی است در پایان این رقابت ها نفرات برتر تقدیر شدند.

آغاز طرح استعدادیابی شنا
رئیس هیئت شنای استان با موسوی کیا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد تا طرح استعدادیابی شنا در آموزش و پرورش دوباره آغاز شود.رئیس هیئت شنای استان در این دیدار عنوان کرد: موازی حرکت کردن با آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف هیئت شنا که استعدادیابی و استعداد پروری است از الزامات است که امیدواریم با تعامل مناسب شاهد پیشرفت این رشته دینی مذهبی باشیم. اکبری افزود: ما در سال ٩۶ حدود ۲۰۰۰ نفر کلاس آموزشی استعدادیابی و ١٨ دوره مسابقات اقایان و بانوان در سطح استان با همکاری آموزش و پرورش داشتیم که به نظر بنده پتانسیل استان از این بیشتر است. سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: طرح جامع استعدایابی و آموزشی هیئت شنا به مدارس ارسال شده است و از تمام دانش آموزان و والدین برای ثبت نام خواسته شده به هیئت شنا مراجعه کنند. موسوی کیا افزود: سطح بندی اموزش هیئت شنا، ارائه گواهینامه و برنامه ریزی دراز مدت چشم اندازی است که حائز اهمیت و قابل تحسین می باشد.
راه اندازی طرح پیاده راه جوان استان
طرح پیاده راه جوان استان در ماه مبارک رمضان افتتاح و راه اندازی می شود.معاون امور فرهنگی و جوانان استان با اعلام این خبر گفت: با هدف هویت بخشی به جوانان، معرفی تولیدات جوانان و اشتغالزایی به منظور تولید و عرضه محصولات فرهنگی و هنری و اجرای برنامه های زنده فرهنگی، هنری و ورزشی پیاده راه جوان در بیرجند افتتاح می شود. مریم مهرور با بیان اینکه این کار با همکاری سمن پویندگان علم کویر می باشد، عنوان کرد: این برنامه به مدت ۵ شب در محل جاده سلامت خیابان شهید آوینی بیرجند از ساعت ۲۱ تا ۲۴ برای بازدید عمومی دایر خواهد بود. وی یکی از سیاست های ورزش و جوانان در برگزاری برنامه هایی از این دست را فراهم کردن زمینه رشد و پویایی جوانان دانست و افزود: رویکرد عمده برگزاری برنامه پیاده راه جوان ارتقای جایگاه و توانمندی جوانان در سطح استان ، کشور و حتی بین الملل با حضور جوانان کارآفرین، هنرمند، توانا، خلاق ، مبتکر و نخبه شهرستان ها و استان است.
مسابقات دارت باید با هماهنگی کمیته دارت استان باشد
مسابقات دارتی که هر فرد، سازمان و ارگانی درصدد برگزاری آن است باید با هماهنگی  و اجازه کمیته دارت استان باشد.رئیس کمیته دارت استان در گفت و گوی اختصاصی با امروز خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه دیده شده است که برخی از افراد، سازمان ها و ارگان ها مسابقات دارت برگزار می کنند که هیچ کدام زیرنظر این کمیته نمی باشد. فاطمه یوسفی تصریح کرد: دلیل اینکه می گوییم حتما برای برگزاری مسابقات با کمیته دارت هماهنگی انجام شود این است که موازی کاری هایی انجام می شود و رسالت ما که استعدادیابی و پرورش ورزشکاران با پتانسیل است فراموش می شود. وی با بیان اینکه برای برگزاری مسابقه به کمیته دارت خانه سرو مراجعه کنید، عنوان کرد: وقتی با هماهنگی کارها انجام می شود می توانیم در توسعه این ورزش در استان قدم های بهتر و موثر تری برداریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*