اخبار علمی

خوشمزه‌های سفید رنگی که لاغرتان می‌کند

گل کلم را در کنار سبزیجاتی مثل بروکلی، کلم و جوانه بروکسل را در رژیم غذایی خود جای دهید، این سبزی حاوی ترکیبات سولفور است که با سرطان مبارزه کرده و بافت استخوانی را قوی و سلامت رگ را حفظ می‌کند،  همچنین قارچ انرژی کمی دارد و کلسترول، چربی و گلوتن هم ندارند، مقادیر سدیم آنها پایین است اما در عوض مقادیر زیادی سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین دی در خود جای داده اندهمچنین قارچ در فرد احساس سیری طولانی مدت به وجود می آورد و می‌توان از آنها برای کنترل وزن استفاده کرد.

سیر نه تنها به غذا طعم خوبی می‌دهد بلکه  به رویش مو، از بین رفتن آکنه و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند، سیر به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، برای اینکه بتوانید از فعال‌ترین ماده موجود در سیر که آلیسین نام دارد، استفاده کنید باید قبل از اینکه سیر را بپزید یا حرارت دهید، آن را خرد کرده و در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا برای مدتی بماند سپس از آن استفاده کنید.

آقایان مراقب میزان پروتئین دریافتی بدن خود باشند/خوشمزه‌های سفید رنگی که لاغرتان می‌کند/لوزالمعده‌تان را دست کم نگیرید/با شب زنده داری به کام مرگ نروید

لوزالمعده‌تان را دست کم نگیرید

لوزالمعده اندامی است که کمتر مورد توجه ما قرار می گیرد، در شرایطی که اهمیت سلامت آن چندان کمتر از اندام‌های کلیدی دیگر نیست، لوزالمعده زیر معده قرار دارد و وظیفه تولید انسولین و تنظیم هورمون‌هایی که سطوح گلوکز (قند خون) را حفظ می‌کنند، بر عهده دارد این اندام به گوارش غذا و تبدیل آن به انرژی در بدن نیز کمک می‌کند.

زمانی که افرادی با هیچ گونه عامل خطرآفرین برای دیابت (سابقه خانوادگی، رژیم غذایی بد، تیپ بدنی لاغر) به این بیماری مبتلا می‌شوند یا افرادی که به خوبی بیماری خود را کنترل می‌کردند به ناگاه در این کار دچار مشکل می شوند، بررسی شرایط لوزالمعده و حصول اطمینان از عملکرد درست آن اقدامی منطقی است.

 

عامل اصلی خستگی همیشگی را بشناسید

التهاب مزمن را باید جدی گرفت، زیرا عامل اصلی بیماری‌های خطرناک به شمار می‌رود؛ پزشکان التهاب مزمن را با طیفی از بیماری‌ها مانند دیابت، آلزایمر و حتی ریزش مو مرتبط می‌دانند، یکی از دلایل اصلی خستگی مزمن، التهاب است، ارتباط بین التهاب و سیستم عصبی مرکزی، می‌تواند مکانیسم شبانه روزی مغز را تغییر دهد.

علم، ارتباط بین افسردگی و التهاب مزمن را ثابت کرده است، مواد شیمیایی تولید شده در طول التهاب، به نام سیتوکین، منجر به بروز برخی علائم عصبی در بدن می‌شوند که جرقه شروع افسردگی هستند، بیماران افسرده‌ای که بیماری هایی، چون مشکلات قلبی و سرطان پوست دارند، میزان التهابشان نسبت به بقیه بالاتر است.

ادویه ای که پوکی استخوان را از شما دور می کند

یکی از ادویه‌های مفید برای سلامت بدن، می‌توان زردچوبه را نام برد که افزون بر خاصیت ضد التهابی خود سبب جلوگیری از پوکی استخوان در افراد می‌شود.

مصرف زردچوبه سبب افزایش چگالی استخوان تا هفت درصد درطول ۶ ماه می‌شود؛ در زردچوبه ماده‌ای به نام کورکومین وجود دارد که سبب زنده ماندن سلول‌های استخوانی می‌شوند، افراد سالمند به ویژه بالای هفتاد سال در معرض پوکی استخوان و شکستگی اعضای بدن قرار دارند، آمار بالایی از مرگ و میر افراد سالمند در دنیا به دلیل پوکی استخوان و مشکل‌های ناشی از آن مانند لخته شدن خونی، معلولیت و عفونت ریوی است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*