اخبار علمی

با این اشتباه کبد خود را چرب‌تر می‌کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که خوابیدن در روز یا بلافاصله بعد از مصرف غذا به طور جدی به کبد افراد آسیب می‌زند و مصرف مواد غذایی که بسیار شیرین هستند، برای کبد مضر است و باعث اختلال در افراد می شود؛ مبتلایان به بیماری کبد چرب می توانند با این روش از چرب شدن کبدشان جلوگیری کنند .

امروزه هم تحقیقات نشان داده است که دسته‌ای از مواد غذایی که در طب ایرانی، غذاهای لزج نامیده می‌شوند,نظیر برنج کته، رشته، قارچ، نشاسته و پاچه گوسفند برای کبد مناسب نیستند و این مواد غذایی در صورت وجود عارضه در کبد مانند کبد چرب می‌تواند سبب تشدید این بیماری شوند.

در اکثر موارد چاقی، اختلال در چربی‌های خون و کم تحرکی از علل این بیماری است، اما موارد دیگری مانند دیابت، مصرف مشروبات الکلی، بد غذایی و سوء تغذیه، مصرف برخی داروها مانند داروهای ضدتشنج و بیماری‌های مزمن نیز در بروز کبد چرب موثرند.

با این نوشیدنی چشم های خودتان را بیمه کنید/خطری که نوزدان را در طول خواب تهدید می کند/با این اشتباه کبد خود را چرب‌تر می‌کنید/غم و اندوه با بدن تان چه می کند؟

غم و اندوه با بدن تان چه می کند؟

امروزه تحقیقات نشان داده که اندوه می تواند واقعا به قلب آسیب بزند به طوری که بالا بودن فشار خون ،ضربان قلب و لخته شدن خون ،احتمال بروز حمله قلبی را افزایش داده و باعث لختگی خون  یا حتی سکته در فرد شود.

افراد که از ناراحتی رنج می برند کمتر در معرض میکرومغذی ها قرار دارند به طوری که این امر می تواند افزایش وزن در کوتاه مدت و فشار خون و بیماری های قلبی در دراز مدت را به دنبال داشته باشد.

با این نوشیدنی چشم های خودتان را بیمه کنید/خطری که نوزدان را در طول خواب تهدید می کند/با این اشتباه کبد خود را چرب‌تر می‌کنید/غم و اندوه با بدن تان چه می کند؟

موادغذایی که آلزایمر را از شما دور می کنند

اسید فولیک که نوعی از ویتامین B است دربسیاری از خوراکی‌های طبیعی مانند سبزیجات دارای برگ‌های سبز، چون کلم بروکلی، مارچوبه، کلم بروکسل، انواع لوبیا، مرکبات، جگر، غلات و نان وجود دارد.


مبتلایان به بیماری آرتریت روماتوئید که داروی متوترکسات (methotrexate) مصرف می‌کنند به مقادیربیشتری از اسیدفولیک نیاز دارند، زیرا دارو سبب کاهش اسیدفولیک دربدن آن‌ها می‌شود، البته مصرف بیش از اندازه اسید فولیک نیز می‌تواند سبب عارضه هایی، چون اسهال، گرفتگی معده و بی خوابی شود. البته مصرف اسید فولیک بنا بر پژوهش‌ها تنها برجلوگیری از سکته مغزی اثرگذاراست و نمی‌تواند مانع از برزو سکته قلبی شود، افزون برجلوگیری از بروزسکته مغزی، مصرف اسید فولیک یا مکمل‌های آن بنا بر پژوهش دانشمندان دانشگاه آکسفورد به میزان استاندارد سبب جلوگیری از پیشرفت سریع بیماری آلزایمر درسالمندان و کمک به بهبود اختلال شناخت می‌شود.


به همین دلیل مصرف این ماده یکی از روش‌های درمانی مکمل برای کمک به مبتلایان به زوال عقل است.

رژیم غذایی سالم بدن را در مقابل بیماری ها مصون نگه می دارد

مبتلایان به سرطان سینه با یک رژیم غذایی سالم می‌توانند بیماری خود را شکست دهند و طول عمر بیشتری داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهد احتمال بهبودی کامل در افراد مبتلا به سرطان سینه که رژیم غذایی کم چربی دارند، بیشتر است.

طبق تحقیقات جدید، محققان احتمال بهبودی کامل در آن دسته از مبتلایان سرطان سینه که رژیم غذایی کم چرب دارند را نسبت به سایر افراد، در دهه‌های پس از تشخیص بیشتر دانسته‌اند.

به گفته محققان استفاده از غذاهای کم چرب و رژیم‌های غذایی کم چربی در هر زمان و نقطه‌ای از زندگی، منافع و مزایای زیادی برای شما به همراه دارد.

با این روش از ابتلا به هپاتیت ایمن بمانید/ بدترین زمان برای نوشیدن آب/ قوی ترین واکسن طبیعی در برابر بیماری ها/ بلایی که کمبود این ویتامین سرتان می‌آورد

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*