اخبار علمی

گردو و پرفشاری خون

اثرات چشمگیر گردو در کاهش فشارخون

محققان در بررسی‌های جدید خود دریافته‌اند که استفاده‌ی روزانه از ۱۰ عدد گردو می‌تواند اثرات چشمگیر و مفیدی را در کاهش فشارخون انسان به همراه داشته باشد.گردو
یک تیم تحقیقاتی از محققان دانشگاهی در بررسی خود به ارزیابی یک رژیم غذایی پیشنهادی و یک مکمل غذایی حاوی ۳۰ گرم گردو که به صورت روزانه و برای کاهش میزان وزن افراد انجام می‌گرفت، پرداختند.
در این تحقیق ۳۷۷ داوطلب به سه گروه متفاوت از رژیم غذایی و به صورت تصادفی تقسیم شدند. گروهی که از رژیم غذایی اصلی استفاده می‌کردند، گروه کنترل و گروهی که از مکمل غذایی حاوی ۳۰ گرم گردو استفاده کردند. بررسی اثرات این رژیم به صورت مصاحبه رو در رو با داوطلبان و به گونه‌ی خو اظهاری و توسط محققان انجام گرفت، علاوه بر آن میزان دفع ادراری سدیم و پتاسیم این افراد به عنوان یک نشانگر طبیعی استفاده از سدیم و پتاسیم نیز مورد آنالیز و بررسی قرار گرفت.

 

نتایج تحقیق نشان داد که پس از سه ماه استفاده از این رژیم غذایی، میزان کاهش وزن یکسانی در هر سه گروه مشاهده شد. با این حال، میزان کاهش فشارخون در افرادی که از مکمل غذایی روزانه ۳۰ گرمی گردو استفاده می‌کردند بسیار بیشتر و معنادارتر از دو گروه دیگر بود.
محققان نتیجه گرفتند که استفاده از گردو و یا سایر مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم در سطوح رژیم غذایی افراد، می‌تواند اثرات مؤثری را در کاهش میزان فشارخون داشته باشد.

خواص فوق العاده زنجبیل

بهتر است بدانید طب سنتی برای درمان روماتیسم مفصلی چند گیاه و خوراکی را پیشنهاد داده است، یکی از این مواد، زنجبیل است.

زنجبیل که در حقیقت ریشه یک گیاه خودرو است، در مناطق گرم و مرطوب جهان مانند هند و مکزیک رشد می‌کند و طبع گرمی هم دارد.

زنجبیل در درمان سردرد‌های میگرنی، التهاب سینه، کبدچرب، نفخ، اسهال و استفراغ و بی نظمی در عادت ماهانه موثر است.

محققان همچنین با مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند استفاده از زنجبیل در وعده‌های غذایی یا مصرف اسانس آن موجب کاهش التهابات مزمن مفصلی می‌شود.

اسانسی گیاهی برای درمان روماتیسم/ اثر این نوشیدنی در سلامت روده/ همه مکمل های ویتامین موثر نیستند

بهترین مکمل‌های ویتامین

بیشتر مکمل‌های ویتامین هیچ اثری ندارند؛ این نتیجه تحقیقاتی است که به تازگی پژوهشگران دانشگاه تورنتو انجام داده اند.

به گفته این محققان، در نتایج این تحقیقات پنج ساله که در بازه سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ انجام شد نتیجه چشمگیری از مصرف مکمل‌های ویتامینی برای بدن مشاهده نشد.

با این وجود این پژوهشگران بیان کردند برخی از مکمل‌ها نظیر اسید فولیک، ویتامین‌های گروه B  و مکمل زینک به نسبت دیگر مکمل‌ها اثر بهتری دارد.

اسانسی گیاهی برای درمان روماتیسم/ اثر این نوشیدنی در سلامت روده/ همه مکمل های ویتامین موثر نیستند

ویروس های آموزش دیده به جنگ سرطان می روند

تهران- ایرنا- محققان انگلیسی با موفقیت یک ویروس تنفسی را به گونه ای دستکاری کردند که بتواند سلول های سرطانی را شناسایی کند و آنها را بدون آسیب رساندن به سایر سلول ها به طور کامل از بین ببرد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، دستاورد محققان دانشگاه کاردیف در انگلیس، چشم انداز درمان سرطان بدون آسیب دیدن سلول های سالم را تقویت کرده است.
ویروس های دستکاری شده که برای مقابله با سرطان تخمدان به کار گرفته شدند، همچنین می توانند برای درمان سایر سرطان ها مانند سرطان های سینه، لوزالمعده، ریه و دهان مورد استفاده قرار گیرند.
دکتر ‘آلن پارکر’ از دانشکده پزشکی دانشگاه کاردیف گفت: ویروس های دوباره برنامه ریزی شده هم اکنون نیز برای استفاده در فرآیندهای ژن درمانی به منظور درمان یک سری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. این موضوع نشان می دهد که ویروس ها را می توان آموزش داد تا از عوامل تهدیدکننده زندگی به عامل های بالقوه نجات دهنده حیات تبدیل شوند.

گوش‌دادن به موسیقی با صدای بلند افزون بر آسیب به شنوایی بر سایر نواحی بدن تاثیر منفی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌ها دریافتند افسردگی و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هر ۲ در ابتلای افراد به بیماری آلزایمر اثرگذار است.

از دست دادن قدرت شنوایی و آسیب به این بخش مهم از بدن، سبب می‌شود تا مغز انسان مجبور به تلاش بیشتر برای تمرکز و انجام کار‌ها شود.

دانشمندان اعتقاد دارند ناشنوایی و کم شنوایی حتی در سطح کم می‌تواند سبب آسیب به ساختار مغزی شود، همچنین ابتلا به افسردگی به شدت سبب کاهش عملکرد مغز می‌شود.

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند، آسیب به سلامت روان و کاهش توان شنوایی هر ۲ می‌توانند سبب آسیب به سلول‌های مغزی و ابتلای فرد به بیماری آلزایمر شوند.

برای رفع کمردرد آب بنوشید

کمردرد

انجام حرکات ورزشی و تغییر رژیم غذایی از کمردرد پیشگیری می‌کند هرچند، می‌توان با نوشیدن آب کافی در طول روز احتمال ابتلا به این عارضه را کاهش داد.

به گزارش ایسنا، کمردرد مشکل شایعی است که به طور معمول در مدت چند هفته یا چند ماه بهبود پیدا می کند. این درد معمولا نگران کننده نیست و به مرور زمان تسکین پیدا می‌کند اما می‌توان با تغییراتی در سبک زندگی روند بهبودی را سرعت بخشید.

متخصصان ادعا می‌کنند: نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در طول روز احتمال ابتلا به کمر درد را کاهش می‌دهد زیرا از دست دادن آب بدن به درد کمر منجر می‌شود. همچنین خودداری از نوشیدن آب کافی باعث می‌شود ماهیچه‌های کمر سفت و خشک شوند و فرد دچار اسپاسم عضلانی و حتی بیرون‌زدگی دیسک در ناحیه کمر یا گردن شود.

به گفته کارشناسان تقریبا ۸۰ درصد افراد بزرگسال در دوره‌ای از زندگی‌شان کمر درد را تجربه کرده‌اند.

کارشناسان افراد را به نوشیدن آب کافی توصیه می‌کنند زیرا علاوه بر آنکه از اسپاسم عضلانی پیشگیری می‌کند در کنترل فشار خون و بهبود گوارش غذا کمک کننده است.

به گزارش روزنامه اکسپرس، همچنین رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر خوراکی در پیشگیری از کمر درد موثر هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*