اخبار حوادث استان/توقیف خودروی حامل طیور زنده در بشرویه

کشف ۲۳۰ رأس دام قاچاق در شهرستان طبس
۲۳۰ رأس دام قاچاق در شهرستان طبس کشف شد.فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محورهای عبوری به دو دستگاه تریلی و کامیون حامل احشام مشکوک شدند و خودروها را به لاین بازرسی هدایت کردند. سرهنگ محمود علیپور افزود: از این دو خودرو ۲۳۰ رأس گوسفند که مجوز دامپزشکی نداشتند، کشف شد و دو متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری های خطرناک قابل سرایت به انسان از طریق دام است گفت: جابه جایی این گونه احشام بدون مجوز بهداشتی می تواند سلامت جامعه را به مخاطره بیندازد.
توقیف خودروی حامل طیور زنده در بشرویه
خودروی حامل ۳۶۵ قطعه طیور زنده بدون گواهی بهداشتی- قرنطینه ای در شهرستان بشرویه توقیف شد. رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: در راستای تشدید نظارت های بهداشتی بر ورود و خروج طیور زنده با هدف پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک دستگاه خودرو حامل ۳۶۵ قطعه طیور زنده غیر مجاز بدون مجوز حمل بهداشتی و قرنطینه ای طیور در مسیر بردسکن – طبس در روستای نیگنان توقیف شد. سیدحمید عبدی افزود: این محموله شامل جوجه یک روزه، بوقلمون و کبک است.وی گفت: حمل هرگونه طیور بدون رعایت ضوابط و مقررات دامپزشکی و اخذ گواهی بهداشتی – قرنطینه ای حمل از دامپزشکی باعث بروز خسارات فراوان به صنعت طیور کشور و هدر رفت سرمایه ملی می شود. رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه تأکید کرد: حمل هرگونه از پرندگان باید با هماهنگی دامپزشکی، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای و خودروی مناسب و مجاز انجام شود. عبدی از مردم خواست: از فروشنده های دوره گرد مرغ زنده خریداری نکنند و در اسرع وقت برای برخورد با متخلفان با شبکه دامپزشکی تماس بگیرند.
۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق از اتوبوس کشف شد
فرمانده انتظامی نهبندان از کشف ۲۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد. غلامرضا شاهوردی در تشریح این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل محورهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و خودرو را جهت بازرسی متوقف کردند.وی افزود: مأموران دربازرسی از خودرو ۲۰هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف کردند که در این رابطه خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی نهبندان با اشاره به اینکه قاچاق کالا پدیده ای است که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تردید می کند، عنوان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است تا با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*