فرماندار عنوان کرد: کنگره ۲ هزار شهید در اولویت کار ادارات بیرجند

امروز خراسان جنوبی- حسین زاده
برگزاری شکوهمند کنگره ۲ هزار شهید استان در اولویت کار دستگاه های اجرایی بیرجند قرارگرفت .
فرماندار شهرستان بیرجند گفت: از آنجا که بار اصلی برگزاری کنگره سرداران، امیران و ۲ هزار شهید استان بر دوش شهرستان بیرجند است دستگاه های اجرایی شهرستان باید این موضوع را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده و تمام امکانات و توانشان را برای هر چه بهتر برگزار کردن این کنگره به کار گیرند.
ناصری روز گذشته در اولین جلسه ستاد اجرایی کنگره سرداران، امیران و ۲ هزار شهید استان در شهرستان بیرجند افزود: با ابلاغ چارت ستاد اجرایی کنگره در شهرستان ها و از جمله شهرستان بیرجند از سوی استانداری با پیشنهاد تشکیل کمیته های ده گانه اقشار، دانش آموزی و فرهنگیان و دانشجویان و اساتید، بانوان، امنیت و انتظامات، پشتیبانی و خدمات و المان ها و یادمان ها فرهنگی و هنری و اجتماعی و تبلیغات و اطلاع رسانی، ورزش و تربیت بدنی، نمایشگاه، ایثارگران و حفظ آثار و رسانه و فضای مجازی و خدمات فنی و کامپیوتری انتظار داریم که با توجه به زمان اندک و تمرکز کاری در شهرستان بیرجند دستگاه های اجرایی شهرستان نهایت تعامل و همکاری را در امور پشتیبانی و حمایتی داشته باشند.
وی اضافه کرد: برگزاری ۶ یا ۷ اجلاسیه را با موضوعات مختلف و شرکت کنندگان و مدعوین کشوری و دیگر شهرستان های استان به میزبانی شهرستان بیرجند خواهیم داشت و البته برنامه محوری ما برپایی نمایشگاه بزرگ و ماندگار از حرا تا حرم خواهد بود و قطعا برای تامین مایحتاج مورد نیاز نمایشگاه و اجلاسیه های کنگره مکاتبات لازم با دستگاه های اجرایی به عمل خواهد آمد تا بتوانیم ملزومات کار را چه در بحث امکانات و تجهیزات و چه در زمینه نیروی انسانی متخصص تامین کنیم.
«حرا تا حرم» سنگین ترین بخش کنگره
ناصری بر لزوم پیگیری مصوبات از سوی کمیته ها و دستگاه های اجرایی مرتبط تاکید کرد و با بیان اینکه تلاش برای حفظ نام و یاد شهدا و آثار دفاع مقدس را وظیفه و افتخار خود می دانیم، تصریح کرد: با توجه به سنگینی کار نمایشگاه از حرا تا حرم دستگاه ها علاوه بر حضور فعالشان در کمیته ها متناسب با امکانات و توانمندی هایشان تمام ظرفیت خود را در کمک به برپایی نمایشگاه مذکور به کار گیرند. در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عارفی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت حفظ آثاری همچون مسجد الاقصی و سایر اماکن و فضاهایی که یادآور تمدن الهی و اسلامی است، گفت: هزینه برای گرامیداشت یاد ۲ هزار شهید گرانقدر استان که از همه هستی شان برای جمهوری اسلامی گذشتند در حقیقت سرمایه گذاری است و همه ما باید نهایت تلاش خود را در هر چه باشکوه تر برگزار کردن کنگره۲ هزار شهید استان به کار بگیریم.
ضرورت ایفای نقش مدیران بیرجند در تصمیم ها
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیرجند نیز با بیان اینکه باید برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان را نیز همچون دفاع مقدس از خود بدانیم و با جدیت پیگیر هر چه بهتر برگزار کردن این کنگره شویم، گفت: ۷۰ درصد از نیروهای انسانی حاضر در اجلاسیه ها از شهرستان بیرجند شرکت خواهند کرد و لذا مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان باید در تصمیم گیری ها نقش داشته باشند و این بخشی از کار ستاد اجرایی شهرستان است.
پیشرفت ۴۰ درصدی نمایشگاه «حرا تا حرم»
سرهنگ صادق احمدی از برپایی نمایشگاه از حرا تا حرم به عنوان مهمترین و سنگین ترین بخش کار کنگره نام برد و افزود: این نمایشگاه قرار است تا مدتی ماندگار باشد و مدتی است که عده ای از اقشار مختلف با عشق و علاقه برای برپایی این نمایشگاه تلاش می کنند و پیشرفت کار عمرانی به ۴۰ درصد رسیده وقرار است تا پایان تیر به پایان برسد و برهمین اساس ستاد شهرستانی شکل گرفته تا کارها سرعت بگیرد زیرا زمان محدودی در اختیار داریم.
وی تصریح کرد: مهمترین نیازهای نمایشگاه در حال حاضر شامل مصالح ساختمانی، حمل و نقل آهن آلات در سایزهای مختلف، برق سه فاز، صوت، کارهای هنری، طراحی و دوخت لباس، صنایع دستی و… می باشد.
به گفته سرهنگ صادق احمدی جلسه بعدی ستاد اجرایی شهرستان در ساختمان ناحیه مقاومت بسیج برگزار خواهد شد و همراه با بازدید اعضا از نمایشگاه خواهد بود.
در ادامه مدیران برخی دستگاه های عضو ستاد به بیان نظرات و ارائه پیشنهادات  خود پرداختند و مقرر شد کمیته های ده گانه گزارش جلسات و پیگیری های خود را به ستاد اجرایی شهرستان که هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می دهد ارائه کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*