سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: ذره بین آموزش و پرورش بر ثبت نام مدارس ستاد نظارت بر ثبت نام در آموزش و پرورش استان تشکیل شد

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس بخشنامه مقام عالی وزارت مبنی بر کاهش تمرکز و تفویض اختیار؛ به منظور برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت نام دانش آموزان، ستاد نظارت بر ثبت نام، کیفیت و کمیت عملکرد واحدها در اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، موسوی کیا با اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس، آغازی مهم و سرنوشت ساز برای فرزندان عزیز و نقطه آغاز پیوند عمیق دو نهاد خانه و مدرسه و زمینه ساز برنامه ریزی ها در اجرای مأموریت های مهم نظام آموزش و پرورش استان است.
وی با بیان این که ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی از ۲۳ خردادماه سال جاری آغاز می شود، ادامه داد: به منظور پوشش کامل تحصیلی، افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی را دارند، می توانند با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور، استانداری و یا فرمانداری ها ثبت نام کنند.
سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی آینده، بر اساس شیوه نامه مصوب وزارت آموزش و پرورش اقدام می شود، تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان مطابق با آئین نامه اجرائی مدارس و آئین نامه های آموزشی مصوب مربوط به هریک از دوره های تحصیلی انجام می شود.
موسوی کیا با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه از اول تیرماه سال جاری، اضافه کرد: در ثبت نام دانش آموزان محدوده جغرافیایی محل سکونت به استناد ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی مدارس لحاظ می شود و تنها ثبت نام هنرجویان هنرستان ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی، بر اساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد.
وی، تأکید کرد: به استناد ماده ۳۰ آئین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی ، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه ( بجز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب های درسی ) در زمان ثبت نام ممنوع بوده و نباید دانش آموزان به دلایل مذکور از ثبت نام محروم گردند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ثبت نام کودکان با نیازهای ویژه یاد آور شد: درخصوص ثبت نام کودکان و دانش آموزان استثنائی، علاوه بر رعایت مفاد این شیوه نامه، دستور العمل آموزش و پرورش استثنائی نیزملاک عمل خواهد بود.
وی با بیان این که تمامی کودکان ورودی پایه اول ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آماگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود می باشند، ابراز داشت: مدیران مدارس ابتدائی موظف اند اطلاعات دانش آموزان ( به ویژه پایه اول ) را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان مردادماه ۹۷ در سامانه سنجش بدو ورود و سناد ثبت کنند.
سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر غیراجباری بودن دوره پیش دبستانی تأکید کرد و یادآور شد، مدیران مدارس باید شرایط ثبت نام تمامی کودکان لازم التعلیم را بدون پیش شرط فراهم آورند.
گفتنی است ثبت نام و پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و هیات امنایی نیز مطابق با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و با رعایت سایر قوانین و مقررات انجام می پذیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*