اخبار علمی

سلامتی خود را با نوشیدن آب گرم تضمین کنید

مصرف آب گرم با معده خالی سبب سلامتی دستگاه گوارش می‌شود؛ آب گرم سیستم ایمنی بدن را تقویت و سموم را از بدن خارج می‌کند؛ کارشناسان می‌گویند که مصرف یک لیوان آب گرم به همراه لیمو در ابتدای صبح نقش موثری در کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن دارد و از ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

نوشیدن یک فنجان آب گرم با معده خالی موجب دفع سموم از بدن می‌شود و تاثیر چشمگیری در هضم بهتر مواد غذایی دارد، این در حالی است که مصرف آب سرد رسوبات چربی را در دستگاه گوارش ایجاد می‌کند؛ آب گرم علاوه بر پاکسازی مواد سمی از دستگاه گوارش عوارضی مانند سوء هاضمه، سوزش سر دل و نفخ را هم تسکین می‌دهد؛ نوشیدن آب گرم به رفع یبوست در افراد کمک شایانی می‌کند.

چگونه از پوستمان در تابستان مراقبت کنیم؟ / گیاهی که پوستی جوان و شاداب را به شما هدیه می‌دهد/ مبتلایان به کدام بیماری‌ها باید در تابستان گوش به زنگ باشند؟ / کاهش تضمینی سایز شکم با رژیم غذایی مناسب

گیاهی برای جوانسازی پوست

باقالی از سفید شدن موی سر جلوگیری می‌کند برای این منظور افراد باید گل باقالی را له کنند سپس موهایشان را با آن ماساژ دهند.
باقالی علاوه بر اینکه مانع از سفید شدن موی سر می‌شود به از بین بردن مو‌های زائد بدن هم کمک شایانی می‌کند؛ این گیاه سرشار از ویتامین C است و نقش موثری در جوانسازی پوست دارد.

چگونه از پوستمان در تابستان مراقبت کنیم؟ / گیاهی که پوستی جوان و شاداب را به شما هدیه می‌دهد/ مبتلایان به کدام بیماری‌ها باید در تابستان گوش به زنگ باشند؟ / کاهش تضمینی سایز شکم با رژیم غذایی مناسب

تقویت سلامت بدن با مصرف این دانه خوراکی
توسط : Dr.moslehi

دانه کنجد علاوه بر آنکه در آشپزی مورداستفاده قرار می گیرد، به دلیل خواص متعدد تغذیه ای و دارویی در طب سنتی هم کاربرد دارد.

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، به گفته کارشناسان تغذیه، درحالیکه ویژگی های آنتی اکسیدانی موجود در دانه کنجد با پیری مقابله می کند، اسیدهای چرب امگا موجود در آن به رشد مو کمک می کند.

کنجد همچنین به درخشندگی پوست و بهبود زخم پوستی کمک می کند. دانه های کنجد منجر به حفظ گرما و رطوبت پوست می شوند.

دانه های کنجد سرشار از ویژگی های ضدالتهابی هستند که برای بهبود قرمزی و سایر مشکلات پوست صورت از طریق رهایی از پاتوژن ها و سایر عوامل مسبب عفونت های پوستی ضروری اند.

ترکیب یک قاشق روغن زیتون و دو قاشق پودر کنجد و استفاده از آن بر روی پوست صورت یک یا دو بار در هفته می تواند به شادابی پوست کمک کند.

فواید کنجد فقط به پوست ختم نمی شود، بلکه برای مو هم خاصیت دارد. گفته می شود کنجد با تغذیه ریشه مو با اسیدهای چرب امگا خود، موجب رشد مو می شود.

همچنین کنجد به مرطوب سازی پوست سر کمک کرده و جریان خون به سمت فرق سر را در جهت جوان سازی فولیکول های مو بهبود می بخشد.

بهتر است دو قاشق چایخوری روغن کنجد را با ۲ تا ۳ قطره روغن رزماری و یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط نمایید.

این ترکیب را به فرق سر مالیده و با حرکات آرام دست ماساژ دهید سپس موهایتان را با شامپو فاقد موادشیمیایی و نرم کننده بشویید. دو تا سه بار این کار را در هفته انجام دهید.

روغن کنجد در مقایسه با سایر روغن ها، حاوی بالاترین میزان روغن است. مصرف این روغن به از بین بردن پلاک های دندانی کمک کرده و بهداشت دهان و دندان را افزایش می دهد.

روغن کنجد با تسکین یبوست، سلامت گوارش را بهبود می بخشد. همچنین مصرف این روغن برای افرادی که تحت درمان رادیوتراپی به خاطر سرطان هستند، مفید است.

ترکیبات دانه کنجد، نظیر منیزیم، به حفظ میزان سالم انسولین و گلوکز کمک کرده و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. میزان منیزیم کنجد برای کاهش فشارخون هم ایده آل است.

دانه های کنجد دارای خواص ضدپیری هستند که با تغذیه موها، مانع از سفیدشدن آنها می شوند.

کنجد همچنین موجب کاهش التهاب مفاصل، استخوان ها و ماهیچه ها می شود. کنجد از پوست در مقابل اشعه های UV خورشید و همچنین رادیکال های آزاد محافظت می کند.

ماه خدا، ماه عبادت و بندگی

محققان دریافتند افرادی که ارتباطات مذهبی دارند در مقایسه با افراد بدون ارتباطات مذهبی، حدودا چهار سال بیشتر عمر می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در این مطالعه حدود ۱۱۰۰ آگهی درگذشت را در سراسر ایالات متحده مورد بررسی قرار دادند.

محققان بعد از در نظر گرفتن جنسیت و وضعیت تاهل، به عنوان دو فاکتور تاثیرگذار بر طول عمر، به افزایش ۴ ساله طول عمر پی بردند.

«لورا والس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تعلقات و وابستگی مذهبی به اندازه جنسیت در طول عمر موثر است.»

وی در ادامه می افزاید: «یافته های ما نشان می دهد بین مشارکت و حضور در مراسم مذهبی و طول عمر افراد ارتباط وجود دارد.»

به گفته محققان، بسیاری از قواعد و مقررات مذهبی افراد را از بکارگیری شیوه های ناسالم نظیر مصرف الکل و مواد مخدر منع می کنند.

همچنین بسیاری از مذاهب شیوه های کاهنده استرس نظیر شکرگزاری، عبادت و مدیتیشین را ترغیب می نمایند که موجب بهبود سلامت می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*