آخرین خبر :

اخبار علمی

عسل بهترین دارو برای درمان آبریزش بینی

آبریزش بینی در برخی فصول سال در افراد بروز می‌کند، این عارضه توسط بینی و بافت‌های اطراف و رگ های خونی آن تولید می‌شود وممکن است آبکی و یا غلیظ باشد.

برای درمان آبریزش بینی راه‌ها و درمان‌های مختلفی نظیر قرص و یا غیره پیشنهاد شده است.

عسل، یکی از داروهای موثر برای درمان آبریزش بینی در کودک ۲ ساله و یا بزرگتر است ؛ به یاد داشته باشید که نباید عسل  را برای بچه‌های کوچک استفاده کرد زیرا ممکن است باعث ایجاد باکتری‌های عامل بوتولیسم شود. خواص آرام بخشی، ضد باکتری و ضد ویروسی عسل باعث کاهش علائم مختلف آبریزش بینی می‌شود و حتی به درمان سرفه و گلو درد کمک می‌کند.

مصرف مخلوط ۱ تا ۲ قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب گرم و نوشیدن آن ۲ بار در روز سودمند است، همچنین می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل و یک دوم قاشق چای خوری آب لیمو تازه را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و برای درمان آبریزش کودک از آن  استفاده کنید.

چه زمانی آبریزش بینی نگران کننده است؟/ چه غذایی بخوریم که پوکی اسنخوان نگیریم/قهوه دشمن این بیماری سرسخت/ ازدواج با این مردان عاقبت خوبی ندارد

سیر بخورید تا کبد چربتان درمان شود

رژیم غذایی مناسب برای افرادی که کبد چرب دارند شامل طیف وسیعی از غذاهاست؛کاهش مصرف کالری و خوردن فیبر زیاد و غذاهای طبیعی، شروع خوبی برای کنار زدن این بیماری است، مصرف غذاهایی که دارای کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و پروتئین هستند، می‌تواند به بدن در احساس سیری بیشتر کمک و انرژی یکنواختی ایجاد کند.

برخی از افراد سعی می‌کنند برنامه‌ غذایی خاصی را انتخاب کنند، مثلا رژیم غذایی بر پایه‌ی گیاهی یا رژیم مدیترانه‌ای اما متخصص تغذیه معمولا می‌تواند به فرد بیمار کمک کند تا برنامه‌ی غذایی مناسب با ذائقه، وضعیت سلامتی و بیماری‌ را انتخاب کند.
سیر در بسیاری از رژیم‌های غذایی ماده‌ای پُر مصرف است و برای بیماران کبد چرب بسیار مفید است؛ مطالعه‌ای نشان داده که مکمل سیر می‌تواند به کاهش وزن و چربی در مبتلایان به بیماری کبد چرب کمک کند.

رژیم غذایی پر نمک باکتری خوب معده را از بین می برد

تهران-ایرنا-محققان آلمانی در مطالعه ای متوجه شدند که مصرف زیاد نمک برای برخی از باکتری های خوب کُشنده است و می تواند به فشار خون بالا و بیماری هایی که بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد، کمک کند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، محققان هم اکنون می دانند که فشار خون بالا و یک رژیم غذایی پر نمک با هم ارتباط دارند.
رژیم های غذایی پر نمک همچنین می توانند موجب تسریع پیشرفت بیماری های خود ایمن مانند ام.اس شوند.
اکنون مطالعه جدید محققان مرکز تحقیقات تجربی و بالینی مرکز پزشکی مولکولی Max Delbrück در برلین آلمان، مکانیزیمی را مطرح می کند که در این ارتباط دست دارد.
این محققان در مطالعه بر روی موش ها متوجه شدند، زمانی که موش ها رژیم غذایی پر نمکی مصرف می کردند، یک نوع باکتری روده به نام Lactobacillus در آنها از بین می رود.
Lactobacillus یک نوع باکتری روده است که در برخی خوراکی های غنی شده مانند ماست و پنیر یافت می شود. این باکتری به عنوان باکتری خوب در نظر گرفته می شود زیرا تصور می شود که از ابتلا به برخی بیماری ها پیشگیری می کند.
این موش ها همچنین علائمی از ابتلا به یک وضعیت عصبی مشابه با ام.اس، به نام آنسفالومیلت (التهاب مخ و نخاع) نشان دادند.

محققان سپس تلاش کردند تا یافته های مطالعه خود را در انسان ها نیز تکرار کنند. آنها این مطالعه را بر روی ۱۲ مرد سالم انجام دادند که برای مدت دو هفته هر روز ۶ گرم اضافی نمک مصرف می کردند که به این ترتیب مصرف نمک آنها دو برابر می شد.
محققان در پایان دو هفته متوجه شدند که در بیشتر افراد شرکت کننده در این مطالعه باکتری های Lactobacillus از میکروبیوم های آنها ریشه کن شده بود. میکروبیوم اکوسیستمی از ارگانیسم ها است که در دستگاه گوارش انسان زندگی می کنند.
مردان شرکت کننده در این مطالعه نیز مانند موش ها به فشار خون و افزایش شمار سلول TH17 مبتلا شدند.

جراحی لوزه‌ها عامل عفونت‌های تنفسی در دوران بزرگسالی است

لوزه

​عمل جراحی لوزه‌ها در دوران کودکی فرد را سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های تنفسی و سرماخوردگی در سنین بالاتر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به گفته محققان استرالیایی جراحی لوزه در دوران کودکی فرد را در برابر انواعی از بیماری‌های عفونی آسیب‌پذیر می‌سازد. همچنین با انجام این جراحی به هنگام کودکی احتمال ابتلا به آلرژی‌ و بیماری‌های پوستی و چشمی افزایش پیدا می‌کند.

محققان در توضیح چرایی این ارتباط به نقش لوزه‌ها در سیستم ایمنی اولیه، تشخیص و مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌ها در ریه و گلو اشاره می‌کنند.

معمولا لوزه‌ها در صورتیکه در نفس کشیدن مشکل ایجاد کنند یا موجب عفونت‌های مکرر در گوش‌ها شوند طی عمل جراحی از بدن خارج می‌شوند.

به گفته محققان باید جایگزینی برای این جراحی در نظر گرفته شود زیرا با برداشتن لوزه‌ها خطر فزاینده ابتلا به تمامی انواع عفونت‌ها در دوران بزرگسالی وجود دارد.

داروهای شفابخشی که کشنده می‌شوند

دارو

داروها در عین تسکین درد و بهبود بیماری، با عوارضی همراه هستند که می‌توانند مشکلات جدی برای بیماران ایجاد کنند و حتی آنها را به کام مرگ بکشانند. تنها در ایران سالانه ۳۰۰۰ نفر به علت خطاها و عوارض دارویی می‌میرند.

به گزارش ایسنا، «سیناپرس» در ادامه نوشت: در جعبه هر دارو – شامل قرص، شربت، آمپول یا پماد – برگه راهنمایی حاوی اطلاعاتی در مورد دوز تجویز شده، منع مصرف و عوارض جانبی احتمالی وجود دارد. بیماران قبل از مصرف دارو حتما این برگه را مطالعه کرده و درصورت بروز عوارض جانبی، این مسأله را با پزشک معالج در میان بگذارند.

هیچ دارویی بدون عارضه نیست. به عنوان مثال، سالانه ۴.۵ میلیون آمریکایی به دلیل عوارض جانبی ناشی از داروهای تجویزشده به پزشک یا اورژانس مراجعه می‌کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*