آخرین خبر :

اخبار علمی

درمان سرطان با تولید حباب در رگ ها

تهران- ایرنا- محققان فرانسوی و چینی با ایجاد حباب های بسیار ریز داخل رگ های خونی نزدیک بافت سرطانی توانسته اند راهکاری غیرتهاجمی برای قطع تغذیه این بافت ها و رساندن داروهای ضدسرطان به تومورها بیابند.

به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پزشکی مدیکال نیوز،این روش که مسدودسازی سرخرگ با استفاده از حباب نامیده می شود؛ شامل تزریق قطره های بسیار ریز یا نانوقطره ماده به داخل رگ های خونی است که تومورها و بافت سرطانی از آنها تغذیه می کنند.
در ادامه محققان از امواج فراصوت با استفاده از ابزار بیرونی نانوقطره های مواد را به حباب تبدیل می کنند. این حباب ها سپس رگ های نزدیک به بافت سرطانی را مسدود می سازند.

این گروه معتقد است روش یادشده می تواند با قدرت بیشتری سرطان را نابود سازد، ابتدا منبع تغذیه بافت سرطانی را از بین می برد و در مرحله دوم می تواند داروهای ضدسرطانی را به بافت برساند.
همچنین امکان کاهش میزان داروی بیمار با استفاده از این روش وجود دارد زیرا مسدود کردن رگ باعث می شود دارو برای مدت طولانی تری در بافت سرطانی باقیی بماند.

 با ۴ماده غذایی مفاصل خود را بیمه کنید

درد مفاصل که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی داشته باشد در گذشته یک بیماری شایع در افراد بالای ۴۵ سال تلقی می‌شد، اما در حال حاضر شیوع آن میان جوانان نیز افزایش یافته است.

رژیم غذایی  از عوامل مهمی است که می‌تواند بر سلامت مفاصل تاثیرگذار باشد، مواد غذایی‌ای که خواص ضد التهابی دارند همچون گیلاس زردچوبه ماهی قزل‌آلا و زنجبیل از گزینه‌های مفید برای این مشکل سلامت به شمار می‌آیند.

خوراکی های  مفید برای حفظ سلامت کبد

کبد یک عضو مهم و کلیدی در بدن است که نقش اساسی را در سیستم گوارش بدن ایفاء می کند، از این رو حفظ سلامت کبد بسیار حائز اهمیت است و با مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل قابل انجام است.

چغندر، سبزیجات پربرگ سبز، آووکادو، گردو، هویج، زردچوبه و بروکلی مواد خوراکی مفید برای حفظ سلامت کبد هستند.

ابتلا به پارکینسون مشکلات فراوانی برای بیمار به دنبال دارد، اما مصرف برخی مواد غذایی مانع از پیشرفت بیماری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ویتامین B۳ می‌تواند مانع از بین رفتن سلول‌های عصبی در مغز شود که  بر اثر ابتلا به بیماری پارکینسون و پیشرفت آن رخ می‌دهد مصرف این ویتامین همچنین می‌تواند سبب بازسازی علمکرد سلول‌های عصبی تخریب شده  بر اثربیماری پارکینسون شود.

کارشناسان آلمانی دانشگاه توبینگن (The new University of Tübingen and Hertie Institute) ویتامین B۳ را نقطه عطفی در درمان بیماری پارکینسون دانسته اند و امیدوارهستند از این کشف برای کمک به بیماران  استفاده کنند.

روغن درخت چای جایگزین آنتی بیوتیک‌ها می‌شود؟

روغن

بررسی‌ها نشان می‌دهد روغن درخت چای را می‌توان برای مقابله با عفونت‌ها جایگزین آنتی بیوتیک‌ها کرد.

به گزارش ایسنا، محققان از خواص آنتی باکتریال روغن درخت چای استفاده کرده تا پوشش زیست فعالی تولید کنند که باکتری‌ها را از تجهیزات پزشکی دور می‌کند. این یافته‌ می‌تواند به از بین بردن میلیون‌ها مورد عفونت در سال کمک کند.

هر چه میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها بیشتر شود تاثیرگذاری آنها کمتر می‌شود و در نتیجه باکتری‌ها در برابر داروهایی با خواص آنتی باکتریال مقاوم می‌شوند.

هر سال، بیش از دو میلیون نفر در آمریکا به باکتری‌های مقاوم در برابر دارو آلوده می‌شوند و بیشتر این عفونت‌ها در بیمارستان اتفاق می‌افتد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*