اخبار علمی

خطر استفاده از حشره کش‌ها

پشه و مگس مهمانان ناخوانده فصل تابستان هستند که معمولا با گرم شدن هوا سر و کله شان پیدا می‌شود.، یکی از راه‌های خلاص شدن از حشرات استفاده از یک قوطی سرکه‌ای است، برای این کار یک قوطی حاوی سرکه را در جایی که حشرات وجود دارند قرار دهید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. بوی سرکه حشرات را به درون قوطی جذب می‌کند. مطمئن باشید حشرات از سوراخ‌های درب قوطی باز نمی‌گردند.

استفاده از توری پنجره، تاریک کردن محیط و استفاده از اسپری آب پاش  از راه‌های دیگر دفع حشرات هستند.

بهتر است بدانید که استفاده بیش از حد از حشره کش‌ها، مسمومیت با حشره کش را به همراه دارد. این مسمومیت در ابتدا علائم شبیه سرماخوردگی دارد، اما می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی و بیماری‌های قلبی و عروقی  شود.

راه‌های فرار از مزاحمت حشرات/ علت زانو درد در جوانی چیست/ علائم یک باکتری کشنده/

 

خانواده‌های مرفه و وسواسی، کودکان خردسال خود را در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند قرار گرفتن نوزادان درمعرض میکروب‌های محیطی کم خطر می‌تواند از ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها ازجمله سرطان خون جلوگیری کند.

کارشناسان اعتقاد دارند سرطان خون در کودکانی که درخانه‌های فوق العاده تمیز زندگی می‌کنند بیشتر از سایر کودکان بروز می‌کند.

این پژوهش همچنین نشان داده است کودکان نوپایی که در مهدکودک‌ها بازه‌ای از روز را می‌گذرانند و در مجاورت با انواع میکروب وباکتری‌های کم خطر قراردارند ۳۰ درصد کمتر از سایر نونهالان به بیماری سرطان لوسمی مبتلا می‌شوند.

///////////////////خطر ابتلا به سرطان درکودکانی که والدین وسواسی دارند///////////////وقتی ناخودآگاه وسواس والدین باعث سرطان نوزادان می‌شود/////////////////وقتی والدین وسواسی کودکان خود را سرطانی می‌کنند///////////خطری جدی درانتظارکودکان خانواده‌های میلیاردر

نتیجه حیرت انگیز این پژوهش نشان می‌دهد، ابتلا به سرطان خون مخصوص اطفال در خانواده‌های ثروتمند بیشتر وجود دارد.

عفونت‌ها و عامل‌های بیماری‌زا که در اجتماع مانند مهد کودک‌ها وجود دارد سبب کاهش ابتلای کودکان به سرطان‌هایی چون لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL) می‌شود.
زندگی در اجتماع سبب افزایش قدرت ایمنی بدن کودکان و افزون بر مصونیت از ابتلا به سرطان خون، مانع از ابتلای آن‌ها به بیماری هایی چون آلرژی و آسم می‌شود.
پژوهش درباره رابطه ابتلا به سرطان خون اطفال و محیط زندگی بدون میکروب و آلودگی به وسیله دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان در لندن انجام شده است.
بیماری ALL شایع‌ترین نوع سرطان لوسمی درکودکان و سبب ابتلای یک کودک از هر ۲۰۰۰ کودک می‌شود.

از جمله نشانه‌های این بیماری می‌توان، ضعف عمومی، خستگی، تب، عفونت‌های مکرر، کبودی یا خونریزی، وجود خون در ادرار یا مدفوع، کاهش وزن محسوس، درد‌های استخوانی، تنگی نفس، تورم غدد لنفاوری و مواردی از این دست را نام برد.

میوه

تحقیق جدید نشان می دهد افزودن انواع توت ها و انگور به رژیم غذایی موجب تقویت سلامت ریه ها می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا عنوان می کنند افرادی که بیشتر مواد خوراکی حاوی نوعی فلاوونوئید موسوم به آنتوسیانین مصرف می کنند بهترین عملکرد ریه را حتی با افزایش سن خواهند داشت.

به گفته محققان، آنتوسیانین ها در میوه ها و سبزیجات دارای رنگدانه های تیره نظیر انگور قرمز، بلوبری و سیب زمینی بنفش یافت می شوند.

«وانسا گارسیا لارسن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند از ریه ها در مقابل آسیب و صدمه حفاظت کند، عملکردشان را حفظ کرده و ریسک ابتلا به بیماری های تنفسی را در سنین بالاتر کاهش دهد.»

ترمیم مغز پس از سکته با تزریق هیدروژل

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به ساخت یک هیدروژل قابل تزریق شده اند که قادر به ترمیم آسیب های ناشی از سکته مغزی است.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این هیدروژل بافت های سالم را به گونه ای تحریک می کند که با بازتولید بافت جدید مغزی، رشته های عصبی و رگ های خونی، بافت آسیب دیده را ترمیم کنند.
بر اثر سکته مغزی، برخی سلول ها کشته می شوند و توسط بدن جذب می شوند. جذب این سلول ها توسط بدن حفره های کوچکی را برجای می گذارد که فاقد هرگونه رگ خونی یا سلول عصبی هستند.
هیدروژل ساخته شده توسط محققان دانشگاه کالفرنیا دقیقا به همین منافذ تزریق می شود و مانند یک داربست، بستر را برای رشد بافت جدید فراهم می کند.
در این حالت بافت های سالم اطراف هیدروژل رشد می کنند و باعث ایجاد وصله در محل مورد نظر می شوند. هیدروژل حاوی داروی هایی است که التهاب را سرکوب می کنند و از این طریق به رشد عروق خونی جدید کمک می کنند.

چگونه شب‌ها کمتر دچار حملات آسمی شویم؟

عسل

محققان می‌گویند شبی دو قاشق چای‌خوری عسل می‌تواند سرفه‌های آسمی را در خواب کمتر کند.

به گزارش ایسنا، «خبرآنلاین» نوشت: بخش سلامت دانشگاه کالیفرنیا توصیه می‌کند که بزرگ‌سالان قبل از رفتن به رختخواب دو قاشق چای‌خوری عسل میل کنند تا میزان سرفه‌های آسمی را کمتر کنند.

البته هنوز این تئوری که عسل می‌تواند آسم را خوب کند، ثابت نشده است اما طرفداران این نظریه ادعا کرده‌اند که این روش باعث کاهش حساسیت فرد به گرده به عنوان یکی از شایع‌ترین عوامل حملات آسمی می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*