آخرین خبر :

مضرات نوشابه برای سلامتی

نوشابه‌های گازدار یکی از محبوبترین نوشیدنی‌ها هستند، به طوری که برخی افراد حتما باید کنار غذا نوشابه بخورند، صرف نوشابه خطر اضافه وزن و دیابت را در افراد افزایش داده و در دراز مدت فرد را به بیماری‌های قلبی و عروقی دچار می‌کند؛ با این حال این تنها قسمتی از مضرات مصرف نوشابه‌های گازدار است.

باید بدانید در نوشابه‌های گازدار به میزان زیادی شکر حل شده است؛ شکری که نمی‌توانستید به تنهایی مصرف کنید با نوشیدن یک لیوان نوشابه به راحتی جذب بدن شما می‌شود؛ تقریبا در هر بطری نوشابه ۱۰ قاشق غذا خوری شکر وجود دارد، این میزان شکر خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های دهان و دندان، بیماری‌های کبدی و چاقی را به طور جدی افزایش می‌دهد.

اسید فسفریک هم از دیگر مواد موجود در نوشابه هاست که سبب پوکی استخوان شده و به علت تداخل با اسید معده موجب مشکلات گوارشی می‌شود.

بیشترین شکر را با نوشابه تجربه کنید/ چرا داروی گیاهی گاهی مفید نیست/ یک خوراکی با خواص مشابه آسپرین

زمان مصرف داروهای گیاهی

یکی از نکات مهم در طب سنتی توجه به زمان توصیه شده برای مصرف داروهاست؛ بیشتر دارو‌های سنتی و گیاهی تنها در زمان توصیه شده بیشترین اثر گذاری خود را دارند.

به عنوان مثال دارو‌های تجویز شده در درمان بیماری‌های کبدی در زمان صبحگاهی در حالت ناشتا و شب قبل از خواب باید مصرف شود؛ این در حالی است که بسیاری از افراد دارو‌های گیاهی را به صورت خودسرانه و نامرتب مصرف می‌کنند؛ امری که موجب می‌شود دارو‌ها اثر گذاری چندانی نداشته باشد.

بیشترین شکر را با نوشابه تجربه کنید/ چرا داروی گیاهی گاهی مفید نیست/ یک خوراکی با خواص مشابه آسپرین

تاثیر جالب گوجه بر گردش خون

آسپرین یکی از پرطرفدارترین داروها برای برطرف شدن مشکلات التهابی، مشکلات قلبی، تب و درد است؛ جالب است بدانید که به تازگی محققان انگلیسی دریافتند که دانه های گوجه فرنگی از لحاظ تاثیر گذاری بر روی بدن انسان بسیار مشابه آسپرین عمل می کنند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد دانه‌های گوجه فرنگی مانع لخته شدن خون شده و موجب بهبود گردش خون می‌شوند؛ به همین دلیل محققان گوجه فرنگی را آسپرین طبیعی می‌دانند.

بیشترین شکر را با نوشابه تجربه کنید/ چرا داروی گیاهی گاهی مفید نیست/ یک خوراکی با خواص مشابه آسپرین

عصاره ای برای لاغری

روش‌ها و خوراکی‌های زیادی برای کاهش وزن توصیه شده است؛ یکی از این خوراکی‌ها عصاره عسل و روغن نارگیل است؛ از آن جایی که معمولا افراد روز خود را با نوشیدن چای یا قهوه آغاز می‌کنند توصیه می‌شود همراه با این نوشیدنی‌ها از این ترکیب لاغری هم استفاده کنند.

برای درست کردن عصاره عسل کافی است به کمک یک مخلوط کن، نصف فنجان عسل را با نصف فنجان روغن نارگیل و یک قاشق چایخوری دارچین  با هم ترکیب کنید؛ دو تا سه قاشق از عصاره حاصله را می‌توان هر روز صبح در چای یا قهوه حل کرد و آن‌ها را تبدیل به نوشیدنی‌های رژیمی کرد.

عادت های غلط هنگام فعالیت های ورزشی

متخصصان طب ورزشی معتقدند، برخی عادت‌های غلط هنگام ورزش کردن موجب می‌شود ورزش بیش از آن که برای سلامتی بدن مفید باشد، آسیب‌هایی را برای ورزشکار به همراه داشته باشد.

بی توجهی به گرم کردن یا سردکردن یکی از این عادت هاست که می‌تواند به افراد صدمه بزند؛ گرم کردن بدن پیش از فعالیت‌های ورزشی موجب می‌شود احتمال آسیب دیدگی کاهش پیدا کند؛ سرد کردن هم مانع از سوزش عضلات فرد می‌شود.

نداشتن برنامه ورزشی، تمرین بیش از حد، عدم آموزش صحیح حرکات ورزشی، نبودن حرکات کششی یا حرکات قدرتی در برنامه ورزشی از دیگر عادت‌هایی است که ورزش کردن را با خطراتی برای سلامتی همراه می‌سازد.

بیشترین شکر را با نوشابه تجربه کنید/ چرا داروی گیاهی گاهی مفید نیست/ یک خوراکی با خواص مشابه آسپرین

محققان علوم ژنتیک درنظر دارند برای جلوگیری از ابتلای نوزادان به برخی بیماری‌ها با دستکاری ژنتیک عامل‌های خطرزا را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اعتقاد دارند تا ۲۰ سال آینده نوزادانی با خواسته والدین در زمینه‌های مختلف به دنیا می‌آیند و والدین آن‌ها می‌توانند مواردی، چون جنسیت، سطح هوش، کاستن ازخطر ابتلا به برخی بیماری‌ها و حتی توانایی کودک درزمینه‌های علمی، هنری، ورزشی و موسیقایی را انتخاب کنند.
کارشناسان اعتقاد دارند تولد نوزادان با دستکاری ژنتیکی و برطرف کردن خطر ابتلا به برخی بیماری‌های ژنتیکی و نیزطراحی چهره می‌تواند نسلی منحصربه فرد درآینده کره زمین به وجود آورد.


اما گروهی دیگر از متخصصان انجام این کار را خلاف مسائل اخلاقی می‌دانند و اعتقاد دارند هویت انسانی از بین می‌رود، زیرا انسان‌ها با تفاوت‌هایی که دارند هویت پیدا می‌کنند

خانم‌ها بخوانند؛

بخور دادن، منافذ باز پوست را می‌بندد و سبب سوخت ساز چربی‌های صورت می‌شود، به کمک مواد طبیعی می‌توانید بخور های طبیعی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت‌های زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

بخور دادن منافذ باز پوست را می‌بندد و سبب سوخت ساز چربی‌های صورت می‌شود؛ همچنین بخور مداوم پوست سبب از بین رفتن جوش‌های صورت می‌شود در اینجا به معرفی ماسک‌های طبیعی می‌پردازیم که شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را در خانه تهیه کنید.

بخورآویشن برای داشتن صورتی خوش رنگ

برای داشتن صورتی خوش رنگ آویشن، مریم گلی و بابونه را در داخل آب سرد بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و سپس محلول را صاف کنید و صورتتان را به کمک این محلول به مدت ۱۰ دقیقه بخور دهید.

صورت خود را به کمک بخور‌های طبیعی پاکسازی کنید

برای ازبین رفتن جوش‌های صورت چه کنیم؟

گیاه کاسنی به ازبین رفتن جوش‌های صورت کمک بسیاری می‌کند و بخور این گیاه تاثیر شگفت انگیزی دارد؛ ۲ قاشق غذاخوری گل و ریشه کاسنی را در آب جوش بریزید و سپس ۲ قاشق غذاخوری تخم کتان به آن اضافه کنید و پس از ۵ دقیقه صورتتان را با آن بخور دهید.

صورت خود را به کمک بخور‌های طبیعی پاکسازی کنید

بخوری که اجازه نمی‌دهد صورتتان جوش بزند

برای پیشگیری از جوش زدن از بخور شاتره استفاده کنید این گیاه تاثیر بسیاری در روشنایی و شفافیت پوست دارد و اجازه نمی‌دهد که صورتتان جوش بزند.

صورت خود را به کمک بخور‌های طبیعی پاکسازی کنید

چگونه از پیر شدن صورت جلوگیری کنیم؟

اگر به دنبال راه کار‌های مختلف برای تهیه ماسک‌های ضد پیری هستید کار سختی در پیش ندارید بلکه به کمک بخور دادن و ماساژ صورت به وسیله روغن کرچک این کار انجام شدنی است.

صورت خود را به کمک بخور‌های طبیعی پاکسازی کنید

از بین بردن جوش های سر سیاه صورت به کمک بخور نعنا

جوش های سر سیاه به سبب آلودگی هایی که بر روی صورت می‌ماند بوجود می‌آیند برای از بین بردن این جوش ها کافیست مقداری نعنا چه تازه و چه بصورت خشک را در مقداری آب جوش بریزید و سپس صورتتان را به مدت ۱۰ دقیقه با آن بخور دهید.

نقش موثر رژیم غذایی در برنامه ریزی سلول ها

تهران- ایرنا- نتایج مطالعات جدید نشان می دهد رژیم غذایی افراد در برنامه ریزی سلول ها نقش زیادی دارد و رژیم غذایی ناسالم می تواند سلول های نابالغ را به سمت تبدیل شدن به سلول های چربی بالغ سوق دهد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، سلول های چربی نابالغ طی یک فرآیند ۲۴ ساعته به نام دستورالعمل اپی ژنتیک، به سلول های چربی بالغ تبدیل می شوند. این تغییرات زمانی اتفاق می افتد که سلول ها در معرض یک اسید چرب به نام پالمیتات یا هورمونی به نام TNF-alpha قرار گیرند.
سلول های نابالغ سلول هایی هستند که هنوز برای یک عملکرد خاص در بدن، مانند سلول های چربی یا عضلات، برنامه ریزی نشده اند. مطالعات محققان مرکز تحقیقات نوو نوردیکس در دانشگاه کپنهاگ نشان می دهد اسید چرب پالمیتات یا هورمون TNF-alpha رشد سلول ها و فرآیند تبدیل آنان به سلول های بالغ را تحت تاثیر قرار داده و مختل می کنند؛ در واقع این اختلال، بیشتر در افراد چاق یا بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ دیده می شود.
در ادامه مطالعات آمده است پالمیتات بیشتر از طریق رژیم غذایی وارد بدن می شود؛ مواد غذایی حاوی چربی های اشباع مانند گوشت قرمز و محصولات لبنی پرچرب، حاوی مقادیر بالای پالمیتات هستند. از طرفی هورمون TNF-alpha در زمان بیماری های التهابی در بدن ترشح می شود و افراد چاق سطوح بالاتری از این هورمون را دارند زیرا چاقی با التهاب رابطه مستقیم دارد.
این مطالعه راهکارهای موثری را در زمینه معکوس کردن ایجاد سلول های چربی پیش روی محققان قرار می دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*