آخرین خبر :

۱۳ معلم برتر استان تجلیل شدند

امروز خراسان جنوبی- قاسمی
۱۳ معلم برتر طی مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان معرفی شدند. زهره مکاریان از شهرستان  طبس به عنوان معلم نمونه کشوری از خراسان جنوبی برگزیده شده است که از او هم تجلیل شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی روز گذشته در مراسم تجلیل از معلمان نمونه گفت: بسیاری از مشکلات تولید، اشتغال و کارآفرینی به دلیل تکمیل نبودن بخش آموزش است. حسینی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جامعه به رشد، پیشرفت و توسعه یافتگی برسد باید نقش و جایگاه قشر فرهنگی را به درستی تبیین کنیم.
وی افزود: حرف و سخن معلم به لحاظ تأثیرگذاری بر جامعه هیچ جایگزینی ندارد و معلم در جامعه باید به جایگاهی برسد که برای تجلیل از قشر فرهنگی ستادهای مردمی متعددی تشکیل و فقط به تجلیل آموزش و پرورش از معلمان اکتفا نشود.
فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این مراسم گفت: عرصه آگاه‌سازی، عرصه پیش رفتن، تلقی و رشد است، با آگاه‌سازی و آگاهی‌بخشی توسعه در تمام ابعاد جامعه انجام می شود.
ناصری با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند بیش از ۱۱۰ سال سابقه آموزش به سبک نوین را دارد، عنوان کرد: آنچه که در این سال‌ها به عنوان بزرگترین سرمایه معرفی شده، معلم و سیستم آموزش دقیق بوده که توانسته خدمات قابل توجهی به کشور ارائه کند.
وی تصریح کرد: معلمان سرمایه ارزشمندی هستند که باید قدر و منزلت آن‌ها دانسته شود و چراغ ادب و فرهنگ باشکوه‌تر از گذشته در جامعه روشن باشد و به طور قطع با حضور فرهنگیان در جامعه این چراغ روشن خواهد ماند. او ادامه داد: همواره فرهنگ، هنر و ادب یکی از سرمایه‌های ملت ایران بوده است و حفظ کرامت و جایگاه معلم به عنوان یکی از عناصر زیربنایی جامعه در تمام عرصه‌ها مهم است.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اعلام کرد: بیشترین کمبود معلم در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان و درمیان است و بیشترین نیاز استان در مقطع ابتدایی و رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش می باشد.
موسوی کیا با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش طی یک سال گذشته بر تکریم معلم بوده است و نخواسته‌ایم فقط در ایام هفته معلم از این قشر بزرگ تجلیل کنیم، گفت: امسال در استان خراسان جنوبی برای هفته معلم بیش از ۵۰ برنامه متنوع در نظر گرفته شده که برخی از این برنامه‌ها اجرا شده و از آن جمله می‌توان به مراسم تجلیل از معلمان نمونه اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*