کلید برطرف کردن مشکلات کشور جلوگیری از کالای قاچاق و اعتماد به داخل است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مسئولان کشور باید در برابر اروپا و آمریکا موضع صریح گرفته و اگر آمریکا از برجام خارج شود ما هم خارج شویم گفت: کلید برطرف کردن مشکلات کشور در مبارزه با کالای قاچاق، مدیریت جهادی، مبارزه با رانت خواری و فساد است.
حجت‌الاسلام حسین مختاری در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند در جمع مردم نمازگزار با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار داشت: در ۱۵ و۱۹ اردیبهشت ماه بزرگداشت دو عالم بزرگ آیت‌ا…شیخ صدوق و مرحوم کلینی را در پیش داریم که این دو شخصیت غیبت صغری امام زمان(ع) را درک کرده و زحمات زیادی برای شیعه کشیدند.
وی با بیان اینکه دو عالم بزرگ شیخ صدوق و مرحوم کلینی با تلاش‌های زیاد مطالب اهل بیت را گردآوری کرده و کتاب‌های مهمی را تالیف کردند، افزود: شیعه توانسته است با وجود شخصیت‌های بزرگ علمای برجسته و انقلابی از ناملایمات دشمن عبور کرده و با عزت و سربلندی زندگی کند.
مختاری با بیان اینکه باید دست در دست علما، مرجعیت و بزرگان انقلابی گذاشته و از آنها جدا نشویم، افزود: خبری که در چند روز اخیر در صدر اخبار بین المللی قرار گرفته خروج آمریکا از برجام است که این شیطنت و فریبکاری آمریکا بیانگر این است که این شیطنت‌ها وپیمان شکنی‌ها در شان کشوری که ادعای تمدن دارد نیست.
وی با اشاره به اینکه با این رفتار آمریکا در جهان که برجام را امضا کند و بعد زیر آن بزند چیزی جز رسوایی برایش ندارد اظهار داشت: قبل از برجام این اتفاقات از طریق رهبری معظم انقلاب پیش‌بینی شده بود و رهبری مکرر بیان کردند که من به آمریکا اعتماد نداشته و خوش بین نیستم.
امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: این رفتارهای آمریکا برای ما چیز عجیبی نیست زیرا در طول این سال‌ها جز فتنه و شیطنت از آمریکا چیز دیگری ندیده‌ایم و این پیمان شکنی‌ها ریشه در واقعیت‌هایی شیرین برای ما و تلخ برای آمریکا وهم پیمانانش دارد، واقعیتی که آمریکا فهمیده هم پیمانانش درک کرده اما برخی از دوستان داخلی هنوز نفهمیده اند که بعد از گذشت ۴۰ سال رویارویی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، پیروزی ما بوده و آنها می‌سوزند.
مختاری با بیان اینکه آمریکا تلاش داشت تا در عرض ۶ ماه نظام را ساقط و خود را برای رسیدن به این امر به زمین می‌زدند، افزود: اکنون بعد از ۴۰ سال نتوانسته‌اند کاری کنند و برایشان بسیار سخت و ناگوار است آنها پای برجام حاضر شدند تا در برهه‌های مختلف برجام در پزشکی و هسته‌ای وارد شوند اما غافل از اینکه در این سال‌ها با وجود تحریم‌ها کشورمان از نظر موشک‌های نظامی آنقدر خوب است که خواب را از چشمان دشمنان ربوده است.
وی بیان داشت: امروز محور مقاومت در منطقه کشور ایران است و ملت‌های منطقه به ما اعتماد دارند و تمام تیرهایی که از سمت دشمن به سمت ما بوده به سنگ خورده است و هر چه دشمن تلاش کرد تا در منطقه جلوی پیشرفت‌های ما را بگیرد و ما را منزوی کند اما بعد از گذشت ۴۰ سال نتوانسته است کاری کند و این ریشه بد اخلاقی‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا از سر تکبر و خودبینی است.
امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: در برجام و مذاکرات امتیازهای ناحقی از ما گرفتند و امتیازات به حق ما را ندادند و برجام هر چند سر تاسر آن ضرر نبوده زیرا اتمام حجتی شد برای دوستان داخلی و خارجی که این آمریکا وهم پیمانانش بد اخلاق و پیمان شکن هستند و این آنها هستند که زیاده خواه بوده اما امروز به هوشیاری رهبری و مردم ملت ما دیگر تن به برجام‌های دیگر نخواهد داد و این علت عصبانیت آمریکا بوده وبه دنبال تکمیل تبصره برای برجام بودند.
مختاری افزود: ما از مواضع صریح و درست وزارت امور خارجه و مسئولان کشور و کسانی که در این جریان هستند حمایت کرده و کوتاه نمی‌آییم و اگر آمریکا از برجام خارج شد ما هم از برجام خارج می‌شویم. آمریکا باید تکلیف را روشن کند یا بر برجام پای بند باشد یا از آن خارج شود و مسئولان ما نباید وضعیت موجود را قبول کنند اگر آمریکا خارج شد ما هم باید خارج شویم.
وی با بیان اینکه مسئولان باید هوشیار باشند که اروپا و هم پیمانان آمریکا برده برای او هستند و اگر از برجام حمایت می‌کنند تنها به دلیل منافع خودشان بوده و زیاده خواهی‌های خود را تکرار می‌کنند، اظهار داشت: مسئولان کشور به هوش باشند مبادا با شروط اروپائیان را بپذیرند زیرا ملت ما زیر بار ذلت اروپا نرفته و نخواهد رفت و مسئولان ما باید موضع گیری صریحی داشته باشند.
مختاری افزود: آنچه دولتی ها را وادار کرد که تن به مذاکره با آمریکا دادند به این دلیل بود که مسئولان می‌گفتند معیشت و اقتصاد مردم ضعیف است اما با توجه به اتفاقات امروز این مسئولان باید هوشیار باشند که کلید حل مشکلات مردم در مذاکره، اعتماد به غرب و خارج کشور نبوده زیرا دشمن به دنبال نابودی است و حل مشکلات ما در اقتصاد مقاومتی،کالای ایرانی، جلوگیری از قاچاق، جلوگیری از اشرافی‌گری، مدیریت جهادی، مبارزه با فساد ، رانت خواری است.
وی با بیان اینکه از قوای سه‌گانه می‌خواهیم با مدیریت خود با فقر، فساد، تبعیض، اشرافی‌گری و هر چه که مانع تولید در کشور می‌شود مبارزه کنند اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنند و مسئولان کشور باور کنند ما بدون اعتماد به آمریکا، اروپا و تکیه بر توان و پتانسیل داخل کشور و تعامل با کشورهایی که سلطه طلب نبوده راه حرکت انقلاب را می‌توانیم باز کنیم.
مختاری با بیان اینکه ما هیچگاه به دنبال توسعه طلبی وجنگ طلبی نیستیم، افزود: فرهنگ ناب خود را گسترش می‌دهیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*