آخرین خبر :

پارسال انجام شد راه اندازی۴۳۵ کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان

پارسال ۴۳۵ کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان راه اندازی شد. کارشناس آموزش و اشتغال سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۴۳۵ کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سال گذشته در روستاهای استان راه اندازی و از این طریق برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شد. نوید قوی پنجه افزود: این کارگاه ها با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از محل منابع سازمان بسیج سازندگی مرکز و بانک مهر اقتصاد در روستاهای استان ایجاد شد.
وی اظهار کرد: کارگاه های یاد شده شامل ۱۳۶ کارگاه صنایع تبدیلی مانند کارگاه فرآوری محصول زرشک، حوله بافی، بسته بندی محصول استراتژیک و ۳۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در عرصه پرورش شتر، زنبور عسل، توبافی، پرورش قارچ و … است. وی گفت: برای ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال وام به متقاضیان داده شده است.
کارشناس آموزش و اشتغال سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از سه هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در قالب کارگاه توسط این نهاد در روستاهای خراسان جنوبی اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، وی گفت: به دنبال ایجاد یک زنجیره ارزش در هر دهستان هستیم که در این خصوص تسهیلاتی هم به هر دهستان داده می شود.
قوی پنجه تصریح کرد: اگر کارگاه های کوچک تجمیع شوند، زنجیره ارزش و خوشه صنعتی ایجاد می شود که این مهم نیازمند مطالعه دقیق و شناخت بازار محصول است.
وی افزود: برای مثال وقتی پرورش شترمرغ در چند مزرعه و روستای استان انجام شود به زودی وارد مرحله کشتارگاه و فرآوری این ماده غذایی می شویم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*