آخرین خبر :

نماینده ولی فقیه دراستان در دیدار فعالان فرهنگی تبیین کرد ۷ مسئولیت مقدس اصحاب فرهنگ

تولید فرهنگ عشق، محبت، استقامت، ایثار، صداقت، شهادت و ارشاد به فرهنگ انبیا و اولیای خدا امانت بزرگی است که بر دوش مسئولین فرهنگی است. انتظار این است از نگهداری این امانت بزرگ و ارزشمند که تمام هویت انسان است، کوتاهی نکنید. نماینده ولی فقیه در استان این مطلب را در حالی بیان می کند که به عقیده وی ارشاد به فرهنگ اسلامی؛ مردم را از حیرت و سرگردانی نجات می دهد و تمام تهدیدات دشمنان را خنثی و نقش برآب خواهد کرد.
ظهر دیروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان با حجت الاسلام والمسلمین عبادی دیدار کردند و از او شنیدند که زبان هنر مؤثرترین و تأثیرگذارترین زبان در تغییر سرنوشت انسان است.
او گفت :مسئله فرهنگ خلاصه هستی هر جامعه است و انسان مانند شاخه گلی است که خداوند او را در طبیعت قرار داده و از انواع و اقسام ارزش‌ها، عواطف، اوصاف و احساسات برخوردار است.
وی با بیان اینکه ماهیت انسان ها و جوامع از روی فرهنگ آنها شناخته می‌شود، گفت: فرهنگ ما اسلام است و شاخص آن اهل بیت (ع) هستند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه به تقابل‌ فرهنگ بیگانگان و غرب در مقابل فرهنگ اسلام اشاره کرد و افزود: فرهنگ بیگانگان قتل و کشتار و ویرانی کشورها است و در مقابل فرهنگ بیگانه که بوی ظلم و دزدی و خون می‌دهد فرهنگ اهل بیت (ع)و انبیای الهی قرار دارد که عطر آن دنیا را گلستان می‌کند.
امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولید فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: کار شما ارشاد به فرهنگ اسلامی، محبت، عشق، ایثار، شهادت، صداقت و خداپرستی است که می تواند جامعه را از حیرت و سرگردانی نجات دهد و در مقابل فرهنگ بیگانه ایستادگی کند.
به گفته وی دشمن در جهت گمراه کردن مردم تلاش می کند و در فضای مجازی با انواع تهمت، جوسازی و شیطنت جامعه را به سمت گمراهی هدایت می‌کند اما کار فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل کار دشمن قرار دارد که اگر کوتاهی کنیم دشمن جوانان ما را شکار می‌کند.
مؤثرترین زبان برای هدایت انسان
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه زبان هنر مؤثرترین زبان است، افزود: باید جامعه را با زبان های مختلف علمی، فقهی و هنری به حق، عدالت، ارزش‌ها و فضایل هدایت کنیم اما مؤثرترین زبان‌ها برای هدایت جامعه زبان هنر است.
به اعتقاد حجت الاسلام والمسلمین عبادی با زبان هنر می توان در کوتاه ترین زمان تأثیرگذاری کرد و سرنوشت انسان را تغییر داد، اگر زبان هنر بخواهد برای فرهنگ اسلامی نقش آفرینی کند می تواند نقش بسزایی در هدایت انسان داشته باشد.
وی با اشاره به تهدیدات امروز و اینکه دشمن می‌گوید برای نابودی ما تمام گزینه‌ها روی میز است ،گفت: ما در یک جبهه همه جانبه قرار داریم که در آن تهدید فرهنگی، اقتصادی و توسعه مفاسد اجتماعی وجود دارد و باید افسران و سربازان فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحنه تهاجم فرهنگی همانند برادران خود در جبهه نظامی کم نیاورند و در مقابل دشمن سنگ تمام بگذارند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه در جنگ نظامی پیروزی دشمن مقدمه‌ای برای تسلط فرهنگی در جامعه است، تصریح کرد: جبهه فرهنگی عیناً تعیین غلبه و شکست است و امروز حق به تمام معنا با جبهه کفر و باطل درگیر است بنابراین هرکسی هرکاری از دستش برمی‌آید باید انجام دهد چرا که هیچ کسی نمی‌تواند شاهد باشد تا دشمن کشور و ناموس و اقتصادش را ویران کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید جبهه فرهنگی را محکم نگه داشت، افزود: امروز اگر چه اولتیماتوم دشمن پررنگ است اما دشمن همه چیز خود را از دست داده، در بین ملت خود نیز منفور است و تنها ابزار آنان تهدید و تطمیع است.
او ادامه داد: اگر در سطح فکر انسان به جنبه ایمانی برسد دیگر تهدید و تطمیع دشمن در او اثر نمی گذارد پس باید کارنامه کثیف استکبار برای مردم دنیا بازگو و در مقابل آن زیبایی فرهنگ و اهل بیت (ع) که یک برگ برنده است، به مردم دنیا ارائه شود.
بزرگترین رویداد فرهنگی امسال
در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گزارشی کوتاه در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی استان بیان کرد.
محبی برگزاری کنگره استانی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی را بزرگترین رویداد فرهنگی استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: تمام مجموعه‌های فرهنگی و هنری وظیفه خود می‌دانند تا با تمام توان از این کنگره حمایت کنند و در این راستا هنرمندان دین خود را نسبت به مقوله ایثار و شهادت ادا خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه سند چشم اندازی برای فرهنگ استان پیش بینی شده است، افزود: تاکنون تمام بخش ها برابر با سند و یا فراتر از آن پیش رفته است و این افق موجب شد تا از برنامه‌های روزمره خارج شویم و برای خود یک برنامه‌ریزی ۴ ساله داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه در خصوص هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان ارتباطات و هماهنگی خوبی حاکم شده و برگزاری جلسات متعدد موجب شده تا از کارهای متفرقه و جزیره‌ای پرهیز شود، عنوان کرد: نمونه این هماهنگی برگزاری آزمون قرآنی در پایان سال ۹۶ بود که خراسان جنوبی با شرکت ۶ هزار نفر از حیث برنامه ریزی و شرکت کننده در سطح کشور برتر شد.
محبی از برگزاری شب شعر روحانیت در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۱۴ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال است که از این تعداد ۲۳۳ کانون شهری و ۳۸۱ کانون روستایی است.
طرح کسب و کار در جوار مسجد
وی با بیان اینکه در سال جاری برای حمایت از کالای ایرانی طرح کسب و کار در جوار مساجد اجرا خواهد شد، افزود: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، افزایش مهارت زندگی، برنامه ریزی اوقات فراغت، مسابقات کتابخوانی و برگزاری مسابقه مدها متان از دیگر برنامه های اجرایی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*