نظر افضلی خبر داد: ۵۰درصد روستاهای استان طرح هادی ندارد

امروز خراسان جنوبی / عمید
طرح هادی هنوز در ۵۰ درصد روستاهای استان اجرا نشده است.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه توجه به روستاها مورد غفلت واقع شده است در مراسم افتتاح ۴ پروژه طرح هادی روستاهای استان گفت: از ۹۱۸ روستای استان در ۴۸۱ روستا طرح هادی اجرا شده است.
نظر افضلی  با بیان اینکه کم توجهی به روستاها باعث مهاجرت سیل عظیم روستاییان به شهرها شده است، تصریح کرد: این مهاجرت ها حاشیه نشینی و آسیب های بی شماری را در شهرها به دنبال داشته است.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به حجم مشکلات و نیازهای روستاها عنوان کرد: اهمیت توجه به روستاها در حدی است که نیاز به وزارت روستا محسوس می شود.
وی اجرای طرح هادی در روستاها را نقطه مثبتی برای بازگشت معکوس جمعیت دانست و افزود: در کنار اقدامات سازنده بنیاد مسکن باید سایر دستگاههای اجرایی نیز به ویژه در بحث اشتغال توجه ویژه به روستاها داشته باشند.
افضلی شرایط سخت زندگی در روستاها به ویژه از لحاظ اقتصادی را یادآور شد و گفت: باید برای کاهش بار این سختی ها بیش از گذشته به روستاها توجه کرد.
قائم مقام رئیس بنیاد مسکن در امور مجلس  هم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در حوزه حفظ بافت بومی و کیفیت فنی اجرای طرح هادی در کشور جزو استان‌های برتر است.
محمدرضا شاملو اظهار کرد: مردم مهمترین نقش را در اجرای طرح هادی روستاها دارند؛ قطعا اگر مشارکت مردم نباشد شاهد اتمام این حجم از پروژه ها نخواهیم بود.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی هم  گفت: تاکنون در سطح استان ۶۵ هزار  و ۶۰۰ سند روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر واگذار شده است. علی اصغر آسمانی مقدم در افتتاح طرح هادی روستای بزقنج از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند هم توضیح داد: این طرح که از سال ۹۴ آغاز شده بود با بهره‌مندی ۵۸ خانوار  و ۱۷۹ نفر به افتتاح رسیده است.
وی افزود: در طی این چندسال در مجموع ۲۶۸ میلیون تومان هزینه شده که از این مقدار ۵.۵ میلیون تومان مشارکت اهالی و دهیاری بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*