موزه عبرت به دلیل نبود اعتبار در صحرای طبس نیمه کاره ماند توفقت ساخت موزه ضد آمریکایی

نبود اعتبارات لازم باعث توقف ساخت پروژه موزه بین المللی عبرت در صحرای طبس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس مرکز استان شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در نشست مطبوعاتی با اعلام این مطلب گفت: با بررسی های به عمل آمده در سال های گذشته این ۲ پروژه نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار بوده است که طبق برآوردهای امروز بدون شک این مبلغ بیشتر خواهد بود.
دکتر محمدرضا فخر با اشاره به ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: شکست حمله نظامی آمریکا به طبس در پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ حادثه بسیار تأثیرگذاری بود که همگان را متحیر کرد چرا که شن‌های صحرای طبس از سوی خداوند مأمور مقابله با آمریکایی‌ها شدند و اینگونه بود که آنان شکست مفتضحانه ای خوردند و زمین گیر شدند.
وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس، افزود: مهم ترین برنامه حضور مسئولان کشوری و استانی در مسجد شکر می باشد که این مراسم ساعت ۹ صبح با سخنرانی عبدالناصر شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و استاندار خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: تقدیر از عوامل برگزاری سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس و گرامیداشت و تجلیل از خانواده مرحوم حجت الاسلام مهاجریان مقدم (امام جمعه فقید طبس) از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت است.
دکتر فخر به اجرای نماهنگ و موسیقی با عنوان «ابابیل» توسط هنرمند عبدا… مولوی حقیقی در مراسم پنجم اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در حاشیه این مراسم برپایی نمایشگاه کاریکاتور با موضوع ترامپیسم و نمایشگاه استکبارستیزی و حقوق بشر آمریکایی پیش بینی شده و ساخت اولین انیمیشن در مورد حادثه طبس به صورت سه بعدی آغاز خواهد شد.
وی افزود: همچنین مراسم شکرگزاری در شب چهارم اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (علیه السلام) طبس برگزار ‌می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه از تدوین و تکمیل دانشنامه دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: روند تکمیلی این دانشنامه در دست اقدام است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*