مقاومت ۶ ساله برای حفظ زمین های فرودگاه مرکز استان نتیجه نداد تسویه بدهی سازمان هواپیمایی از جیب مردم بیرجند

نامه ای الزام آور به فرودگاه بیرجند ارسال شده که مقاومتی ۶ ساله برای تحویل ندادن زمین های فرودگاه قدیم بیرجند به نیروی هوایی را بی نتیجه کرده است.این زمینها بابت بدهی هواپیمایی کشور به هوانیروز از جیب بیرجند می رود.
یکی  از اعضای شورای شهر بیرجند در جلسه شورای شهر به نامه ای که رئیس فرودگاه های استان به مدیر عامل شرکت هواپیمایی کشور نوشته اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی درخواست کرده اراضی فرودگاه قدیم بیرجند در اختیار آنها قرار گیرد که این درخواست از۶ سال پیش با مقاومت روبرو شده ولی در حال حاضر طی نامه ای فرودگاه استان ملزم است که این اراضی را در اختیار نیروی هوایی قرار دهد.حسنی صفت خواستار ورود شورا بعنوان نمایندگان مردم به این موضوع شد و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به هوانیروز در تهران و اصفهان بدهکار است و این اراضی قرار است بابت بدهی سازمان هواپیمایی کشور به هوانیروز تحویل شود.
تقی زاده رئیس شورای شهر گفت: این موضوع در دیدار امروز با استاندار و معاون عمرانی استانداری مطرح خواهد شد .در این جلسه در مورد تعیین نرخ اجاره بهای غرفه های میدان میوه و تره بار واقع در بلوار مسافر و خیابان غفاری هم بحث و تبادل نظر شد. رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه نرخ های تعیین شده مورد اعتراض غرفه داران قرار گرفته است، گفت: بار دیگر تعرفه اخذ اجاره بها و هم چنین وضعیت استحکام بنا در این غرفه ها  در کمیسیون های مربوطه مورد بازنگری قرار گیرد و نتیجه به شورا اعلام شود .وی با بیان اینکه شهردار برای رعایت حال غرفه داران پیشنهاد کرده از قیمت کارشناسی صورت گرفته برای اجاره بها  ۲۰ درصد تخفیف لحاظ شود، افزود: بعد از اعلام نظر کمیسیون ها در این مورد تصمیم گیری می شود.
آشفتگی در املاک شهرداری
شهردار بیرجند نیز با بیان اینکه در حوزه املاک آشفتگی های زیادی داریم ، گفت: در گذشته بدون انعقاد قرارداد به غرفه داران گفته شده که بعد از ساخت غرفه ها اجاره زیادی نخواهند پرداخت اما در حال حاضر با کار کارشناسی صورت گرفته و  تعیین نرخ اجاره بها، شاهد اعتراضاتی هستیم. رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر بیرجند نیز با اشاره به بررسی های صورت گرفته در این کمیسیون گفت: این موضوع باید مورد بررسی همه جانبه صورت گیرد و تک تک غرفه ها جداگانه قیمت گذاری شود. میری رئیس کمیسیون عمران شورا نیز با انتقاد از اینکه برخی از غرفه ها بر اساس استاندارد ساخته نشده و از استحکام کافی برخوردار نیستند، گفت: این بناها در برابر زلزله استحکام لازم را ندارند و این موضوع هم باید بررسی شود .
بهره برداری پارک مهرشهر در شهریور
شهردار بیرجند هم چنین در این جلسه از کلنگ زنی پارکی در مهرشهر در خیابان بهجت همزمان با هفته شوراها خبر داد و گفت: تلاش می شود در هفته دولت از این پروژه بهره برداری شود. در ادامه این جلسه مصوبات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا مطرح شد که از جمله این موارد نامه اداره کل ارشاد به شورا در مورد شناسایی و اولویت بندی مشاهیر و مفاخر استان و بیرجند بود. رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورادر این زمینه گفت: با حضور کارشناسان جلساتی برگزار کرده ایم و در جلسه آینده لیست مشاهیر بیرجند با اولویت بندی های انجام شده را ارائه خواهیم داد
مشاهیر بیرجندی در یکی از پارک های بیرجند
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد خواستار نصب تندیس هایی از پدران علم استان و مشاهیر بیرجند در یکی از بوستان های بلوار پیامبر اعظم(ص) شد که شهردار بیرجند در این زمینه گفت: یکی از ۷ بوستان پارک بزرگ پیامبر اعظم(ص) را به این مورد اختصاص خواهیم داد چرا که قصد داریم این پارک را به یک پارک گردشگری تبدیل کنیم .هم چنین در این جلسه با نامگذاری میدانی به نام خیرین مدرسه ساز در بیرجند موافقت شد .به علاوه اعضای شورای شهر با تخفیف ۲۰ درصدی  اخذ پروانه ساختمانی در هفته معلم برای کلیه فرهنگیان موافقت کردند .
دهن کجی به حکم کمیسیون ماده ۱۰۰
حضور یکی از شهروندان بیرجندی در این جلسه و اعتراضش به اجرانشدن حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب ملک هم جوار منزل مسکونیش بخاطر تخلف صورت گرفته از دیگر مباحثی بود که در شورا مطرح شد. این شهروند بیرجندی با بیان اینکه من بعد از گذشت ۴ سال هنوز به نتیجه نرسیده ام گفت: بعد از خلاف اولیه ای که این ملک داشته و کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی به تخریب صادر کرده، مالکان این ملک بخاطر نفوذی که داشته اند تخریب صوری ای انجام داده اند و بار دیگر توانسته اند از شهرداری پروانه بگیرند و خلافشان را تکرار کنند. او تأکید کرد: من از حق قانونی خود دفاع می کنم. رئیس شورای شهر بیرجند در این مورد مقرر کرد موضوع بررسی و نتیجه اعلام شود . هلال بیرجندی نائب رئیس شورای شهربیرجند نیز این نوع دوگانگی در برخورد با تخلفات را دهن کجی به رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ عنوان کرد .
در حاشیه
به مناسبت روزجوان شهردار و اعضای شورای شهر بین این جلسه با حضور در برنامه ای که از طرف سازمان فرهنگی رفاهی شهرداری و سازمان ورزش و جوانان در حاشیه خیابان جنب شهرداری بیرجند برپا شده بود حضور یافته و با اهدای گل به جوانان این روز را تبریک گفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*