آخرین خبر :

معادن آیسک چشم چینی ها را گرفت

سرمایه گذار چینی برای  مشارکت در توسعه اقتصادی آیسک اعلام آمادگی کرد. سرمایه گذاران چینی، پس از دریافت بازخورد های موفقیت از راه اندازی کارخانه چدن خوسف، مسیرهای هموارتری برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی یافته اند.
نماینده یک کمپانی خارجی از کشور چین برای سرمایه گذاری در حوزه جاذبه های معدنی آیسک اعلام آمادگی کرد.
“جی سی” نماینده شرکت چینی در دیدار با بخشدار آیسک گفت:گزارشی از شرایط، ظرفیت و استعداد منطقه تهیه و برای مسئولان کمپانی مربوطه در کشور چین ارسال خواهد شد.
وی افزود: امنیت موجود در منطقه  و در دسترس بودن منابع فراوان معدنی و همچنین وجود بازار صادراتی از مزایای مشارکت با شرکای ایرانی  است.
جی سی گفت: مشارکت در ساخت تجهیزات فرآوری معدنی می تواند یکی از محورهای همکاری با خراسان جنوبی باشد.
زارع ،  سرمایه گذار داخلی هم گفت : در صورت موافقت کمپانی مذکور از کشور چین بزودی مقدمات ساخت کارخانه و فرآوری محصولات معدنی در آیسک فراهم خواهد شد.
برازنده، بخشدار آیسک نیز ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیر ساخت های ناحیه صنعتی آیسک شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی و تحول در اقتصاد منطقه باشیم.
چینی هاروی سن اقتصاد استان
چینی ها پیش ازاین هم برای اجرای پروژه های اقتصادی استان سرمایه گذاری کرده اند.
شرکت تولید شمش فولاد شرکت چدن کویرخاوران در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف با ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری چینی ها در حال احداث است و فاز نخست آن پارسال افتتاح شده است.
این طرح  با سرمایه گذاری ثابت ۶۷ میلیون دلار ،ظرفیت تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن شمش  چدن را دارد.عملیات اجرایی فاز ۲ و ۳ این کارخانه جهت تولید فولاد و نبشی و میلگرد طی سالجاری با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلار و اشتغالزایی ۴۰۰ نفر آغاز  شده است.
آب مورد نیاز این طرح با حفر یک حلقه چاه آب و احداث خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر برق به میزان ۶ مگاوات تامین شده است.
این واحد در حال حاضر نیاز به گاز نداشته و تعامل لازم با فرمانداری شهرستان خوسف و شرکت مخابرات استان در خصوص تامین تلفن مورد نیاز واحد انجام شده است .
اعلام آمادگی چینی ها
به علاوه  چشم بادامی ها پارسال در نشست تخصصی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که  با حضور نمایندگانی از دو شرکت سرمایه گذاری چینی برگزار شد برای سرمایه گذاری در پروژه راه آهن خراسان جنوبی اعلام آمادگی کردند .
سرمایه گذاری در احداث نیروگاه بادی ، مشارکت در سرمایه گذاری برای تولید انرژی های نو و… از دیگر طرح هایی است که به چینی ها پیشنهاد شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*