مدیر کل آموزش و پرورش از نبود مسئولان در مراسم تقدیر از معلم ها انتقاد کرد: «سپاس معلم» غریب

مدیرکل آموزش و پرورش استان از حضور نیافتن دیگر مسئولان جز فرهنگیان در مراسم سپاس معلم انتقادکرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: جمعی که در این مکان حضور دارند همکاران فرهنگی ما هستند و اعتقاد ما بر این است که اگر روز معلم است دیگر مسئولان حضور پیدا کنند و این روز را به معلم ها تبریک بگویند اما متاسفانه باز هم این خودمان هستیم که این روز را به خودمان تبریک می گوییم.
عباس لامعی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است، عنوان کرد: آموزشگاه علامه حلی که این مراسم در آن برگزار می شود جزو مدارس هیئت امنایی است که ۷۰ درصد ظرفیت خود را از فرزندان فرهنگی جذب می کند.
وی با اشاره به اینکه برند علمی و پرورشی این مدارس در سطح قابل قبولی است، بیان کرد: در حال حاضر پنج مدرسه علامه حلی داریم که در مجموع هزار دانش آموز در آن تحصیل می کنند که در کمتر استانی شاهد آن هستیم و کمترین کاری که برای فرهنگیان می توانستیم انجام دهیم تشکیل مدارس هیئت امنایی بود. او با بیان اینکه مدرسه های هیئت امنایی یکی از توفیقات آموزش و پرورش است، افزود: حدود پنج هزار دانش آموز در مدارس هیئت امنایی مشغول به تحصیل هستند که در واقع اولیا آن ها را اداره می کنند.
به گفتۀ وی اگر مردم و اولیا وارد صحنه شوند هم می توانند باری را از دوش آموزش و پرورش بردارند و هم سهمی در آموزش فرزندان خود داشته باشند که ما این مهم را در خراسان جنوبی توسعه می دهیم.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه انسانی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ و آموزش جزیره‌ای عمل نکنند. محمد حسینی افزود: برخی از دستگاه‌ها در حوزه آموزشی و فرهنگی به صورت موازی‌کاری عمل می کنند و اقدامات آنان اقدامات سایر دستگاه‌ها را خنثی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه باید جایگاه معلم در جامعه باز تعریف شود بیان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که محور آموزش در جامعه، آموزش و پرورش باشد درحالی‌ که در شرایطی فعلی موازی کاری در این حوزه بسیار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*