فروش ۱۱۴میلیون تومان کتاب در طرح عیدانه کتابفروشی

برپایی ۱۲۶ پایگاه جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان(عج)
۱۲۶ پایگاه، روز برات در خراسان جنوبی برای جمع آوری صدقه برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) برپا می شود.مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: این پایگاه ها ۱۴ شعبان محل گلزار شهدا همزمان با روز برات و در مساجد، میادین، معابر اصلی و محافل برگزاری جشن‌های نیمه شعبان برپا  و این صدقات برای کمک به نیازمندان هزینه می شود.سلم آبادی با تأکید بر سودجویی برخی افراد در روز برات، افزود: این پایگاه ها با هدف ساماندهی کمک های مردمی و رسیدن کمک های مردمی به دست نیازمندان واقعی برپا می شود.
وزش شدید باد و کاهش دید افقی
دید افقی دراستان به دلیل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک کاهش می یابد. کارشناس هواشناسی استان گفت: به صورت لحظه ای دید افقی در برخی مناطق استان بویژه برای نواحی شمال، مرکز و شرق به دلیل وزش باد شدید همراه با گردو خاک تا سه روز آینده کاهش می یابد. نخعی با بیان اینکه دید افقی در طبس به ۲ کیلومتر و در فردوس هم اکنون به ۶ کیلومتر و سرعت وزش باد به ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است افزود: پیش بینی هواشناسی تا سه شنبه وقوع بارشهای رگباری همراه با رعد و برق در مناطق کوهپایه ای، مرکزی و شمالی استان است .به علاوه از امروز  در برخی مناطق مرکزی و شمالی وقوع رواناب دور از انتظار نیست. وی از احتمال بارش تگرگ از عصرامروز  برای مناطق کوهپایه ای، مرکزی و شمالی استان خبرداد و گفت: تغییرات دمایی از امشب تا روز چهارشنبه روند کاهشی دارد.
کشت جالیز در۵۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی
۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی امسال زیر کشت محصولات جالیزی می رود.معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه به دلیل بارش های فصل بهار اکثرا به صورت دیم انجام می شود، گفت: کشت خربزه و هندوانه اواخر اسفند در استان آغاز می شود و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.عصمتی پور افزود: از این سطح ۳۵۰ هکتار به صورت نشاء کشت شده است.وی مقدار کشت زیرپلاستیکی محصولات جالیزی را هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد.
اعزام ۴۳۵ مُبلغ برای نیمه شعبان
۴۳۵ مبلغ برای ایام نیمه شعبان به مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان جنوبی اعزام شدند. حجت الاسلام علی کوثری نیا مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: در ایام نیمه شعبان، ۴۳۵ نفر مُبلغ اعم از روحانیان مستقر و بومی و اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شهرها، بخش ها و روستاها فعالیت تبلیغی خواهند داشت.
فروش ۱۱۴میلیون تومان کتاب در طرح عیدانه کتابفروشی
سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مردم فرهنگ دوست خراسان‌جنوبی ۱۱۴ میلیون تومان کتاب در طرح عیدانه کتاب خریداری کردند.محمود رمضانی اظهار کرد: یکی از مشوق‌هایی که فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه در نظر گرفته است طرح‌های خرید عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب است.او بیان کرد: در این طرح کتاب‌فروشی ها بعد از ثبت نام در سامانه، کتاب‌های خود را با ۲۰ درصد تخفیف در اختیار خریداران قرار می‌دهند و فرهنگ و ارشاد مبالغ این ۲۰ درصد تخفیف را به صاحبان کتابفروشی‌ها برگشت می‌دهد.رمضانی ادامه داد: در طرح عیدانه کتاب مردم فرهنگ دوست خراسان‌جنوبی ۱۱۴ میلیون تومان کتاب خریداری کردند که با توجه به تعطیلی ایام نوروز نشان از علاقمندی و استقبال مردم از این طرح دارد.
اشتغال۱۷۰۰ زندانی در رشته‌های کشاورزی و دامپروری
مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی از فعالیت ترویجی مهارتی یک هزار و ۷۳۷ نفر از زندانیان استان در رشته‌های کشاورزی و دامپروری خبر داد. علی هاشمی افزود: دوره‌های آموزش کشاورزی برای زندانیان استان خراسان جنوبی در راستای توسعه توانمندی و مهارت‌های فردی و اجتماعی زندانیان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*