علمی

کاهش خطر سکته قلبی با کوآنزیم

انسداد و تنگ شدن رگ‌های خونی معمولا با افزایش سن در تمامی افراد به وجود می‌آید که خطر بروز سکته‌های فلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.

به تازگی محققان دانشگاه کلرادو از تاثیر نوعی آنتی اکسیدان خبر دادند که می‌تواند رگ‌های قلبی را تا حدود زیادی جوان کند؛ این محققان با آزمایش‌های طولانی مدت بر روی ۲۰ فرد ۶۰ تا ۸۰ ساله دریافته اند که مصرف ۶ هفته‌ای آنتی اکسیدانی به نام کوآنزیم (CoQ۱۰) می‌تواند رگ‌های قلب را تا ۴۲ درصد گشاد کند و قطر رگ‌های قلب این افراد را به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سال قبل باز گرداند.

اگر چه این تحقیقات در مراحل اولیه است و نتایج آن قطعی نیست با این وجود باید بدانید که برخی از مواد غذایی مانند پرتقال، گل کلم، کلم بروکلی، توت فرنگی و بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان CoQ۱۰ هستند.

اهمیت سیب زمینی در سبد غذایی

بدن انسان برای تامین عناصر و مواد ضروری خود به خوراکی‌های مختلفی نیاز دارد، بهتر است بدانید برخی از این خوراکی‌ها در صدر مواد غذایی با اهمیت قرار دارند که توصیه می‌شود همیشه در سبد غذایی شما وجود داشته باشند.

سیب زمینی منبع فوق العاده تامین کربوهیدرات‌های بدن است، یک سیب زمینی به طور تقریبی حاوی ۲۰ گرم کربوهیدرات پیچیده است؛ فیبر، پتاسیم و ویتامین C هم به اندازه مورد قبولی در سیب زمینی یافت می‌شود.

آنتی بیوتیک اثربخشی واکسن را در نوزاد کاهش می دهد

تهران – ایرنا – مطالعات جدید محققان استرالیایی نشان می دهد استفاده از آنتی بیوتیک در نوزادان، اثربخشی چندین واکسن حیاتی که در سال های اولیه زندگی کودکان تجویز می شود، را کاهش می دهد.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان احتمال می دهند آنتی بیوتیک میکروبیوم روده نوزاد را تغییر می دهد و همین امر اثر بخشی واکسن را کاهش می دهد. در ادامه این مطالعه که توسط محققان دانشگاه فلیندرز در استرالیا صورت گرفته نشان می دهد آنتی بیوتیک در سال های اول تولد ایمنی بدن را تغییر می دهد و همین امر سبب می شود واکنش سیستم ایمنی نسبت به واکسن تغییر کند. واکسن مننژیت، پنومونی، سل و سیاه سرفه مهمترین واکسن هایی هستند که به نوزاد تزریق می شوند و مدل های حیوانی کاهش اثر بخشی این واکسن ها را در صورت استفاده از آنتی بیوتیک تایید کردند.
ادامه مطالعات نشان داد موش های بالغ این واکنش را نشان نمی دهند و آسیب های ناشی از آنتی بیوتیک در موش نوزاد بیشتر از موش های بالغ است.
این مطالعه نیازمند بررسی بیشتر است و محققان احتمال می دهند تغییر رژیم غذایی و استفاده از باکتری های پروبیوتیک شاید بتواند راه حل این مشکل باشد.

 

شیر مادر بعد از دو سالگی کودک مفید نیست/ خال‌هایی که برای سلامتی خطرناک اند/ با این خوراکی‌ها رگ‌های خونی را جوان کنید/ برای شادابی پوست این گونه صبحانه بخورید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*