عبورنرخ باسوادی استان از نرم ملی

نرخ باسوادی خراسان‌جنوبی، بالاتر از میانگین کشوری است.رییس اداره سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی این خبر را اعلام کرد و گفت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ، نرخ باسوادی استان ۹۶ درصد و نرخ باسوادی کشور ۹۴.۷ درصد است.
مهدی احمدنژاد افزود: از معلمان رسمی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، ۱۰۵ نفر به صورت مستقیم با فعالیت‌های سوادآموزی همکاری دارند و ۲۳۰ آموزش دهنده آزاد نیز از طریق مؤسسات خرید خدمات آموزشی، با اداره سواد آموزی استان در ارتباط هستند. او با بیان اینکه اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان، برنامه‌های نوینی را کار می‌کند، تصریح کرد: این اداره سعی می‌کند روش‌های جدید آموزش را به جامعه بی سواد و کم سواد ارائه کند.
به گزارش ایسنا احمدنژاد ادامه داد: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به جامعه بی سواد و کم سواد استان باعث افزایش اعتماد به نفس سوادآموزان شده و آنان را در برابر مشکلات زندگی توانمند می‌کند. وی افزود: آموزش سواد رایانه‌ای به تعداد ۱۰۰ نفر در دوره انتقال سوادآموزی و ارائه آموزش‌های رایگان برای توانمندسازی کم سوادان و بی سوادان از دیگر برنامه‌ها است.
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود: در پایان این فعالیت آموزشی سوادآموزانی که موفق به گذراندن دوره شوند قادر خواهند بود به راحتی از دستگاه‌های الکترونیک پرداخت، سیستم ارسال پیامک و دریافت نوبت‌های الکرونیکی در بانک‌ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*