آخرین خبر :

سهم خواهی بیشتر برای حفاظت از فضای سبزدر شورا موج اول نهضت زیباسازی بیرجند

مطالبه ها برای آغاز نهضت زیباسازی فضای شهری بیرجند در جلسه دیروز شورای شهر جان دوباره گرفت وقتی رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند سهم بیشتری از بودجه شهرداری برای حفاظت از فضای سبز شهر درخواست کرد.
انصاری، با اشاره به بودجه ای که برای حفظ و نگهداری این سازمان بسته شده است، گفت: با توجه به تغییر پیش آمده در اساس نامه های سازمان دغدغه امروز ما هزینه های نگهداری بوده، که در بودجه شهرداری پیش بینی شده است.
وی اعتبار مورد نیاز در این زمینه را حدود ۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با ادغام این هزینه ها با اعتبارات شهرداری کار حفظ و نگهداری فضای سبز به شدت سخت خواهد شد.
وی در بحث جداسازی آب شرب از فضای سبز و همچنین اجرای سیستم های نوین آبیاری نیز بحث های اعتباری را یادآور شد و افزود: امروز مشکل بزرگتر از آب در نگهداری از فضای سبز بحث کاهش کیفیت خاک است که باید هزینه ای ویژه برای غنی شدن آن انجام داد.انصاری به نهضت زیباسازی منظر شهری اشاره کرد و در پایان سخنانش تسریع در تعیین بودجه این سازمان در بخش نگهداری را خواستار شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند از برنامه های جدید برای پارک صیاد شیرازی و پارک آزادی بیرجند خبر داد و گفت: در این دو پارک که سرجمع ۱۶ هکتار را شامل می شود قرار است امسال طرح هایی را اجرا کنیم.
جلسه روز گذشته شورای شهر بیرجند خبرهای دیگری هم داشت. از افزایش ۲۰ درصدی بودجه شهرداری تا تصمیم هایی برای ساماندهی میوه فروشان از جمله این خبرها بود. اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند بعد از بررسی‌های چند ماهه بالاخره در ابتدای اردیبهشت ماه خبر قطعی شدن بودجه سازمان های شهرداری را اعلام کردند. رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای شهر بیرجند به تشریح بودجه سازمانهای شهرداری پرداخت. مهندس یزدان شناس با اشاره به تراز مالی سال ۹۵ شهرداری گفت: برای بودجه سال ۹۷ با ۲۰ درصد افزایش بررسی های لازم انجام و مورد تایید سازمان های تابعه قرار گرفت.
وی از ایجاد یک حساب متمرکز برای شهرداری خبر داد و افزود: با این حساب متمرکز تمام هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری به طور شفاف قابل محاسبه است.به گزارش خبرنگار ما ،در حالی که خبر قطعی شدن بودجه سازمان ها توسط یزدان شناس اعلام می شد؛ دکتر طاهری یکی از اعضای شورای شهر به شیوه افزایش ۲۰ درصدی برای همه سازمان ها اعتراض کرد.
این عضو شورای شهر اعلام کرد: نباید همه سازمان ها را در یک صف قرار داد چرا که از یک سو برخی سازمان ها اصلاً درآمدزا نیستند. اما در مقابل یک سازمان دیگر در بخش‌های درآمدی شرایط بهتری دارند. این عضو شورای شهر نظر کمیسیون ها را مشورتی دانست و گفت: باید به این موضوع به طور جدی تری توجه شود. اما در ادامه دکتر حسنی صفت به شکل متفاوتی از این موضوع دفاع کرد و گفت: با توجه به افزایش ۱۷ تا ۲۰ درصدی حقوق و مزایا درصد لحاظ شده مناسب است. وی با اشاره به تائیدیه‌هایی که توسط مدیران سازمان ها انجام شده اضافه کرد: با توجه به امضای آنها در دفترچه بودجه ای که به دستشان رسیده مشخص است از این افزایش قیمت رضایت داشته اند.
در ادامه یزدان شناس در توضیح بیشتر با توجه به اینکه اولویت شهرداری کاهش بدهی های سازمان ها در بحث های مختلف بوده است اذعان کرد: جای خرسندی است که اعلام کنم شهرداری بخش اعظمی از بدهی های خود را پرداخت کرده است. از سوی دیگر این افزایش ۲۰ درصدی در حقوق و مزایا انجام شده است و در بحث های عمرانی می توان هنوز بررسی های بیشتر را انجام داد.وی با اشاره به اینکه در همه کمیسیون ها کار کارشناسی انجام می شود و باید نسبت به آن اعتماد داشت، گفت: البته برخی مدیران سازمان ها در بحث های عمرانی مباحثی را مطرح کرده اند که باید با اضافه شدن یک اصلاحیه به آنها کمک کرد.معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز در این جلسه در پاسخ به سؤالات اعضای شورای شهر درباره موضوع پسماند از مناقصه هایی خبر داد که بعد از چاپ تاکنون متقاضی نداشته است اما با این حال شرکتی که از قبل وارد این گود شده است، قول همکاری هایی را داده است که باید روال اداری آن طی شود. بر اساس گفته های خانزاد قرار است بحث جداسازی زباله از مبدأ در طرح جدید لحاظ شود که چگونگی اجرای آن هنوز به طور شفاف مطرح نشده است.
هرچند در ادامه اعضای شورای شهر توضیحات بیشتری را لازم دانستند اما مقرر شد تا زمان ارائه کامل طرح، این موضوع تا همین حد بیان شود. وی درباره عملکرد شهرداری در حوزه خدمات یادآور شد : با رویکرد و ایده های جدیدی که در این حوزه به وجود آمد توانستیم ۶۰۰ میلیون تومان صرفه جویی را برای شهرداری رقم بزنیم. معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند از تصمیمات جدید برای چهارشنبه بازار و نیز دستفروشان سیار در سال جاری خبر داد و گفت: با بررسی های انجام شده مقرر شد مکان های مشخصی برای دستفروشان سطح شهر انتخاب و با دارا شدن آن ها به یک کارت شناسایی، نظارت بیشتری بر عملکرد آنها داشته باشیم. وی این موضوع را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به آیین نامه جدید همه دستفروشان میوه و تره بار باید مقررات شهرداری را رعایت و در مکان هایی که برای آنها مشخص شده است اقدام به خرید و فروش کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*