سرمقاله/موج مهاجرت، سونامی که دیده نمی شود…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
آنقدر درگیر حاشیه های دست ساز گروه های متخاصم به امید مردم شده ایم که شترهای بزرگ را باید ببینیم و روی برگردانیم که مثلا ندیده ایم!!
متن زندگی مردم را خلاصه می کنند در مراسمی در برج سلمان مشهد، آنقدر بزرگش می کنند که تبدیل می شود به بزرگترین معضل کشور، بست نشینی راه می اندازند تا مردم از واقعیات تلخ دور و برشان غافل شوند، زنی را به زور می خواهند بهشتی اش کنند و سخت می نوازندش که باز افکار عمومی به سوی دیگری منحرف شود، از هر سوی فریاد وا اسلاما سر می دهند اما جایگاه اسلام در اعلام تحقیق و تفحص مجلس از دوران نفتی احمدی نژاد و وزیر نفت آن زمان و فرمانده ناجای وقت، کجاست؟!!
اسلام در کجای دنیای پیچیده قاچاق قرار دارد؟! اسلام را آیا می توان در دلایل طلاق و اعتیاد و نزول خواری بانک ها و کلاهبرداری موسسات اعتباری که همگی نام ائمه را نیز یدک می کشیدند، پیدا کرد؟!
این وا اسلامای دوستان فقط کاربردش جاهای خاصی است اما وقتی نماینده مجلس از رونمایی دختران خوشگل! حرف می زند چون خودی محاسبه می شود سکوتی پر معنا در وا اسلاما گویان حاکم می شود!! همان گونه که سعید مرتضوی تبدیل شده به سوزنی در انبار کاه که به این زودی ها پیدا نخواهد شد…!!
تمام این مثال ها را از این باب چون مشتی نمونه خروار به میان آوردم که بدانیم بزرگترین معضل اجتماعی در شرف تکوین و شکل گیری است اما کسی نمی خواهد ببیند و کفن پوش شود و فریاد برآورد و رگ غیرت بترکاند!!
آمار می گوید که متقاضیان مهاجرت به کشورهای کانادا و استرالیا به عدد یک و نیم میلیون نفر رسیده است و خروج ارزی به میزان ۳۴میلیارد دلار!!
کسی از مسئولین کمر خم کرده و پیرشدگانی که چهار چنگولی بر پایه های موریانه زده ریاست چسبیده اند می داند که چرا این اتفاق در حال انجام است؟! چرا خیل عظیمی از جوانان و فرهیختگان این کشور در صف طولانی برای خروج از کشور ثانیه شماری می کنند؟! چرا نتوانستیم آنان را برای ماندن اقناع کنیم؟! چرا نتوانستیم آنان را امیدوار به آینده کنیم و ترس از آینده را در ذهن شان تزریق کردیم؟! چرا از واقعیت های جامعه مان فرار کرده و سعی می کنیم بی کفایتی های مدیریتی خودمان را به گردن این و آن بیندازیم؟!
چرا همچنان در افکار دهه شصت گیر کرده ایم و درجا زده و از نوآوری و تغییر هراس داریم و به جوانان مان اعتماد نداریم؟! چرا قرار است که همیشه خودمان را مسلمان تر از بقیه بدانیم و حرف های مان را وحی منزل بپنداریم؟!
آقایان!! این جا ایران است و متعلق به همه مردم، خودی و غیر خودی کردن همان بلایی را برسر این کشور آورد که اینک داریم باد کاشته شده را در قالب طوفان درو می کنیم، حقوق شهروندی از اصول اولیه انسان هایی است که به نام آنان به نانی رسیده اید!!
سونامی مهاجرت دارد به تهدیدی جدی تبدیل می شود لطفا به نام قانون سرتان را به زیر برف حاشیه ها فرو نبرید !!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*