سرمقاله/معجزه ای به نام فیلتراسیون…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com
بالاخره جنگ بین میلیونها استفاده کننده از تلگرام به نفع بازپرس یا قاضی تمام شد و تمامی مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در تحفه العینی حل و فصل شد و کلا ثابت شد که شورای عالی امنیت ملی نه کاره ای است و نه اثرگذار!
جالب تر اینکه دستور قضایی نه نامی از رئیس قوه و نه معاون اول و نه دادستان کل کشور و نه دادستان عمومی و انقلاب تهران را برخود دارد، بلکه بازپرس یا قاضی یکی از شعب دادسرای رسانه، دست به انشای چنین حکمی زده است. در چنین شرایط پیچیده سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و تنش های روزافزون منطقه ای و فشارهای جهانی، اتفاقی که از آن یاد شد می تواند تبعات زیانباری در پی داشته باشد. اینکه چرا یک شبکه اطلاع رسانی روسی می تواند در کوتاه مدت چنین حجم عظیم چهل میلیونی را به خود جذب کند، جای تحقیق و آسیب شناسی جدی دارد، اصلا بحث پنج یا ده میلیون نفر نیست بلکه صحبت از چهل میلیون نفر است!!  یعنی تقریبا تمامی کسانی که در این کشور موبایل دارند!!
اگر چنین مساله ظاهرا کوچک اما بسیار بزرگ را نتوانیم تحلیل کنیم و چشم بر بندیم و قلم برکاغذ انشای حکم نهیم که تبعات گاه خطرناک و پیچیده آن در دراز مدت و کوتاه مدت مشهود خواهد شد جدا باید تاسف خورد و در انتظار عکس العمل افکار عمومی نشست.
تلگرام یک شبکه اطلاع رسانی است که به دلیل آسان بودن و راحتی کار مورد اقبال عامه قرار گرفت، در این بین چون بسیاری از شبکه های دیگر امکان سوء استفاده و آن روی استفاده منفی از آن نیز وجود داشته و دارد، اما تمامی واقعیت این نیست، این اپلیکیشن دارای چنان جاذبه ای بود که هزاران نفر را در فضای مجازی صاحب کسب و کار و پیشه هایی کرد که عملکرد مالی آن صدها میلیارد تومان بود، حتی تا قبل از اینکه تلگرام به یکباره تبدیل به غولی خون آشام شود و تا همین دو ماه قبل تمامی ارگان ها و موسسات و وزارتخانه ها و مقامات بالایی کشور در آن، گروه یا کانال داشتند مانند تمامی بانک ها، حال و به یکباره تصمیم به فیلترینگ آن کردند و همه را با کلی تبلیغات راست و دروغ مجبور به انتخاب چند اپلیکیشن اطلاع رسانی داخلی کردند نه اینکه چاره کار نیست بلکه نوعی خودکشی از ترس مرگ است!!!
این نوع تقابل و دخالت در امور قوای سه گانه توسط یکدیگر درحالی که مردم ناباورانه نظاره گر جنگ های قدرت اند روزهای نه چندان خوبی را نوید می دهند. خدا راشاکریم که شاید با این نوع فیلترینگ مردم به آرامش و آسایش رسیده و مشکلات معیشتی شان سامان خواهد یافت و مشکل بیکاری و طلاق و رانت خواری و اختلاس و اعتیاد و قاچاق و منازعات بین المللی شان و بی قانونی شان و گردش آزاد اطلاعاتشان به نحو شایسته ای حل و فصل خواهد شد، مردم دیگر نگران فاصله طبقاتی و هجوم آقازاده ها به پست های کلیدی ناشناخته و نگران جاری شدن عدالت و تقسیم عادلانه ثروت و تقسیم عادلانه فرصت های شغلی نخواهند بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*