سارق حرفه ای فضای مجازی شناسایی شد کلاهبرداری با طعمه شارژ ارزان

کلاهبرداری که از صدها حساب اقدام به خرید شارژ کرده و به شماره موبایل های متعددی فروخته بود شناسایی شد.
رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: اواخر سال گذشته فردی جوان که کارگر یک کارخانه بود با مراجعه به پلیس فتای استان در شکایتی مدعی شد مقادیری وجه نقد از حساب بانکی که حقوق اش به آن واریز می شده برداشت شده است.
سرهنگ علی محمد پور با بیان اینکه پس از این شکایت و تشکیل پرونده تیمی از مأموران و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، اظهار کرد: پس از بررسی اولیه مشخص شد این برداشت به صورت موبایل بانک و از طریق درگاه آسان پرداخت بوده است.
به گفته رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی، با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس فتای استان مشخص شد این کاربر از طریق خرید شارژ تلفن همراه با سیم کارت جعلی اقدام به برداشت از حساب بانکی مالباخته کرده است.
وی ادامه داد: با بدست آمدن این سرنخ، مشخص شد فرد کلاهبردار شارژها را به افرادی با  شماره های دیگر فروخته و خودش از شارژهای خریداری شده استفاده نکرده است.
سرهنگ محمدپور افزود: با توجه به اینکه تمامی برداشت ها در قالب خرید کارت شارژ اعتباری بود، کارشناسان با انجام اقدامات ویژه کنترلی متوجه شدند این کلاهبردار طی یک سال گذشته از صدها حساب اقدام به خرید شارژ کرده و به شماره موبایل های  متعددی فروخته است.
وی گفت: پلیس فتای استان از شماره هایی که از این شارژها استفاده کردند به صورت رندوم ارتباط برقرار کرد و طی یک تحقیقات متوجه شدند که این افراد در فضای مجازی اقدام به خرید شارژ ارزان تر کرده اند.
سرهنگ محمدپور ادامه داد: مشخص شد فرد کلاهبردار این شارژها را در فضای مجازی با قیمت پایین تر به فروش رسانده است.
رئیس پلیس فتای استان اظهار کرد: پس از شناسایی ۲حساب بانکی کلاهبردار که پول خرید شارژها به آن واریز می شد پس از استعلامات در حساب بانکی مشخص شد تراکنش این دو حساب بسیار بالا بود که بیشتر به یک حساب ختم می شده است . پس از شناسایی صاحب حساب، فرد کلاهبردار شناسایی شد.سرهنگ محمدپور با اشاره به کلاهبرداری ها در فضای مجازی عنوان کرد: در صورت روبرو شدن با پیشنهاد های جذاب در فضای مجازی از ارائه مشخصات حساب بانکی خود از جمله رمز اینترنتی، تاریخ انقضا، ۲CVV و . . . خودداری کرده، هنگام پرداخت اینترنتی وجه از طریق درگاه های الکترونیک بانک ها، از صحت و اصالت آن کاملاً اطمینان حاصل و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir  گزارش کنید.
رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: به کلیه‌ کاربران اینترنت توصیه می‌شود جذب تبلیغات مسموم و غیرواقعی برخی از کاربران متخلف در فضای مجازی نشوند که در این صورت از جنبه‌های مختلف آسیب خواهند دید. جهت گریز از این کار بهترین راه‌حل استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای مواقع ضروری است.
سرهنگ محمدپور در پایان با توصیه به شهروندان برای کنترل بیشتر حساب های بانکی تصریح کرد: افراد باید از رمزهای مناسب استفاده کنند و از کلمات و کاراکترهای ترکیبی استفاده کنند. همچنین افراد نباید اطلاعات حساب خود را در اختیار افراد قرار داده یا آن را در پشت کارت یادداشت نکنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*