آخرین خبر :

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی هشدار داد: سرقت با فایل‌های آلوده

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی در مورد ورود به سایت‌های دارای محتوای مبتذل و مستهجن و احتمال سرقت اطلاعات توسط این سایت‌ها هشدار داد.
سرهنگ علی محمدپور اظهار کرد: برخی افراد خواسته یا ناخواسته وارد سایت‌هایی می‌شوند که دارای محتوای نامناسب بوده و متأسفانه گاهاً اقدام به دانلود کردن برخی فایل‌های به اشتراک گذاشته شده توسط این سایت‌ها می‌کنند، غافل از اینکه در اکثر موارد، فایل‌هایی که روی این سایت‌ها قرار دارد آلوده به انواع بدافزارهایی است که با ورود به این سایت‌ها یا دانلود کردن از آنها وارد سیستم شده و اقدام به سرقت اطلاعات افراد می‌کنند.
وی افزود: متأسفانه در مواردی مشاهده شده است که افراد با مراجعه به پلیس فتا اعلام می‌کنند که مبالغی به صورت اینترنتی از حساب بانکی آنها به سرقت رفته که با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که این افراد وارد برخی از سایت‌های نامناسب شده و با دانلودکردن فایل از این سایت‌ها سیستم خود را آلوده به بدافزارهایی از قبیل بدافزارهایkeyloggerکرده‌اند.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: طراحان چنین سایت‌هایی از طریق نصب بدافزارها بر روی گوشی یا سیستم‌ قربانیان، علاوه بر سرقت اطلاعات حساب بانکی، اقدام به سرقت اطلاعات شخصی آنها از قبیل فیلمها و عکس‌های خصوصی این افراد می‌کنند که این امر می‌تواند تبعات جبران ناپذیری‌، برای این افراد به دنبال داشته باشد.رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در مورد ورود به سایت‌های دارای محتوای مبتذل و مستهجن خاطرنشان کرد: کاربران با حفظ هوشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده به هیچ عنوان وارد چنین سایت‌هایی نشوند یا فایلی را از آنها دانلود نکنند.
سرهنگ محمد‌پور در پایان گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*