در همایش منتظران ظهور عنوان شد جهان منتظر منجی

امروز خراسان جنوبی / عمید
آقا جان، شهر را آذین بسته ایم که توبیایی، اماما دلمان مهیای حضور توست، چشم هایمان دیدنت را فریاد می زنند و جان با تمام وجود تو را  دیدار تو را بهانه زیستن می کند. جهان امید به نجات دارد و ظرفیت و توان این نجات در وجود منجی است. این اعتقاد عالمیان به فلسفه وجود منجی است. اعتقادی عمیق که امام جمعه موقت بیرجند از آن گفت. «اعتقاد به ظهور منجی عالم بشریت در آخرالزمان، اعتقادی صرفا شیعی و اسلامی نیست بلکه یک باور جهانی است.» حجت الاسلام محمد مختاری در گردهمایی منتظران ظهور در حسینیه صاحب الزمان(عج) بیرجند افزود: معتقدان به ادیان مختلف و حتی غیر معتقدان و غیر مسلمان همه چنین امیدی دارند که روزی یک انسان صالح آمده و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.اما این اعتقاد در تشیع شفاف تر و جامع تر است، ما معتقدیم ایشان انسانی آسمانی، عالم و معصوم از نسل پیامبر اسلام (ص) است که در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری به دنیا آمده است.وی تصریح کرد: اعتقاد به مهدویت موضع قابل شک و تردید نیست مگر توسط خفاشانی که وجود خورشید را هم انکار می کنند. امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد : در دنیای اهل سنت هم اعتقاد به مهدی موعود به عنوان فرزندی از نسل پیغمبر(ص) وجود دارد و در طول تاریخ مدعیان مهدویت در بین اهل سنت وجود داشته که ادعا می کردند مهدی (عج) ما هستیم.مختاری گفت: اگر ما به صورت عمیق و نه سطحی به حقیقت مهدویت نگاه کنیم حقیقتی سرشار از منبع انرژی است که اگر شیعه به درستی از این اعتقاد تبعیت کند همیشه در حرکت به سمت وضعیت ایده آل است.
عرصه دین بازیچه سیاسی کاری نیست
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در جشن میلاد صاحب‌الزمان(عج) در دفتر امام جمعه بیرجند، گفت:  کسی که دنبال ظهور است ذات خوبی دارد و حالت انتظار برای هرکسی ایجاد نمی‌شود.
حجت‌الاسلام‌سید محمدباقرعبادی با بیان این‌که انتظار واقعی انتظار خوبی‌ها است، اضافه کرد: کسی که نماز را با عشق بخواند با خدا مواجه می‌شود و انتظار واقعی از بین برنده نقص‌ها است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که عرصه دین نباید بازیچه سیاسی‌‌کاری شود، عنوان کرد: جریانات سیاسی مختلف کشور فقط در چارچوب کمال و داخل نظام گام بردارند.
جشن های  مردمی ومراسم  مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام عصر (عج) در دیگر شهرهای استان هم برگزار شد و آذین بندی خیابان ها و کوچه ها اشتیاق مردم به باوری را به دیدگان عرضه می کرد که راز دوام هستی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*