در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی سفیران سلامت دانش آموزی مطرح شد: آموزش ۲۳ هزار دانش آموز در طرح سفیران سلامت استان ۲۲ نفر از منتخبین جشنواره سفیران سلامت تجلیل شدند

دومین جشنواره استانی سفیران سلامت دانش آموزی که به همت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، معاونت تربیت بدنی و سلامت و اداره سلامت و تندرستی این مجموعه برگزار شد روز گذشته با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد .معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در این مراسم با بیان اینکه طرح تحول سلامت در کشور انقلاب ایجاد کرده است ، گفت: کسی نمی تواند بگوید که از این طرح بهره مند نشده است. مهدی گلدانی مقدم با شاره به طرح هایی که در حوزه سلامت در آموزش و پرورش اجرا می شود ازطرح سفیران سلامت دانش‌آموزی بعنوان یکی از این طرح ها یاد کرد و ادامه داد: تاکنون حدود ۳ و نیم میلیون دانش‌آموز و اولیا تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند ولی هدف‌گذاری بر تحت پوشش قرار دادن ۲۰ میلیون نفر است. وی افزود: امروزه فعالیت‌های آموزش و پرورش به سمت فعالیت‌های مشارکتی رفته به این معنا که دانش آموزان، اولیای آنان و کارکنان آموزش و پرورش با همکاری و مشارکت یکدیگر طرحی را به ثمر و نتیجه می‌رسانند.
آموزش ۹۳ هزار دانش آموز در حوزه سلامت دهان و دندان
وی به گوشه ای از فعالیت های اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش و پیشگیری در مورد سلامتی دهان و دندان ویژه مدارس ابتدایی انجام شده است، افزود: ۹۳ هزار دانش‌آموز در این زمینه آموزش دیده‌اند که ۶۰ درصد دانش‌آموزان از این طرح بهره‌مند شده‌اند.معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: آموزش بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر به خصوص بیماری شپش سر نیز برای ۱۰۰ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز انجام گرفته که ۶۵ درصد دانش آموزان استان را شامل می شود .
صدور شناسنامه سلامت برای تمام دانش آموزان پایه ۴، ۷ و ۱۰
گلدانی مقدم به اجرای طرح مکمل یاری آهن و ویتامین دی در مدارس اشاره کرد و ادامه داد : ۱۳۵ مدرسه به اتاق بهداشت تجهیز شده اند که این شامل ۱۳ درصد مدارس استان می باشد و رقم کمی است .وی به آموزش اصول ایمنی به ۱۲۰۰ دانش آموز استان اشاره کرد و گفت: نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس و کیفی‌سازی مدارس مروج سلامت از جمله برنامه‌های اجرا شده است و شناسنامه سلامت دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی چهارم، هفتم و دهم صادر شده و ۱۰۰ درصد محقق شده است.
پیشگیری مقدم بر درمان
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌جنوبی در این مراسم بابیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: دانش آموزان جزو گروه های اصلی هدف در طرح پیشگیری از بیماری ها به شمار می روند. دکتر مهدی زنگویی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان تغییرات چشم‌گیری را به وجود آورده افزود: امروزه بیماری های غیر واگیر در جامعه شیوع بیشتری دارند که بیشترین علل آن هم به سبک زندگی، تغذیه و کم تحرکی افراد بر می گردد که دیابت و فشار خون در رأس این بیماری ها قرار دارند .
آموزش ۲۳ هزار دانش آموز در طرح سفیران سلامت استان
وی با اشاره به اینکه ۳۲۷ مدرسه تحت پوشش طرح سفیران سلامت در استان می باشد ،گفت: در راستای این طرح۲۳ هزار سفیر سلامت دانش آموز در خراسان‌جنوبی آموزش دیده‌اند.وی از آموزش ۱۱۲۲ معلم در این طرح خبرداد و افزود: مدارس حامی سلامت به مدارسی گفته می‌شود که در یک اقدام انتخابی برای ارتقای سلامت دانش آموزان، اولیای مدرسه و مربیان تلاش می‌کنند. وی از برگزاری نمایشگاه غذای سالم و آموزش ۱۱۸۳ مراقب و رابط سلامت در برنامه خود مراقبتی خبر داد و ادامه داد: در مدارس روستایی اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های طرح سفیران سلامت توسط بهورزان خانه بهداشت و با نظارت مدیر مدرسه صورت می‌گیرد. گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۳ دانش آموز برگزیده در جشنواره سفیران سلامت، ۶ نفر مراقب سلامت و ۶ نفر از کارکنان حوزه بهداشتی تجلیل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*