در آمد ۱٫۱میلیاردی صنایع دستی استان در فروردین

کمک بلاعوض  برای خرید ماشین آلات برداشت کلزا
۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای خرید ماشین آلات کاشت و برداشت کلزا در خراسان جنوبی پرداخت می شود.معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: به ازای هر دستگاه کارنده و هد برداشت کلزا ۵۰ میلیون ریال یارانه به کشاورزان پرداخت می شود.عصمتی پور افزود: در سال زراعی جاری کمک بلاعوض به ۴۸ دستگاه کارنده کلزا به کشاورزان پرداخت شود.
وی گفت: امسال برای برداشت کلزا، گندم و جو ۱۰۵ دستگاه کمباین مهاجر پیش بینی شده که از این تعداد ۵۲ دستگاه  داخلی است و مابقی در زمان اوج برداشت محصولات از سایر استانها وارد خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان از اعطای تسهیلات کم بهره برای سطوح بالای ۳ هکتار و تسهیلات سرمایه در گردش یک ساله برای جبران بخشی از هزینه های تولید به ازای هر هکتار ۳۰ میلیون ریال برای حمایت از کلزاکاران در استان خبر داد.
تولد اولین بره جبیر در مظفری فردوس
اولین بره جبیر با جنسیت ماده در سایت تکثیر و احیای حیات وحش مظفری فردوس متولد شد.رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردوس گفت: پارسال تنها دو بره جبیر در منطقه مظفری فردوس وجود داشت که اواسط بهمن پارسال تعداد ۱۰ رأس جبیر از سایت تکثیر و احیای حیات وحش سلامی شهرستان خواف  در خراسان رضوی زنده گیری و به سایت مظفری شهرستان فردوس منتقل شد.
ارشادی افزود: هم اکنون با تولد اولین بره جبیر در مظفری فردوس، تعداد آنها به ۱۳ رأس رسید.وی گفت: سایت  تکثیر و احیای حیات وحش مظفری فردوس با وسعت ۱۰۰ هکتاری و وجود زیر ساختهای لازم یکی از بهترین مکانها در کشور برای اجرای کارهای مطالعاتی در حیات وحش واحیا و تکثیر گونه های در معرض خطر انقراض و رها سازی این گونه ها در زیستگاه های طبیعی است.
در آمد  ۱٫۱میلیاردی  صنایع دستی استان در فروردین
صنایع دستی خراسان جنوبی فروردین امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: صنایع دستی استان در نمایشگاه ها، بازارچه های نوروزی، کانال های مجازی و فروشگاه ها به فروش رسید.
عباس زاده افزود: بیشترین رقم فروش به شهرستانهای طبس، فردوس و بیرجند اختصاص دارد.وی گفت: صنایع دستی فلزی از جمله قلمزنی مس و چلنگری، بافته های داری و غیرداری، نساجی سنتی، سفال و سرامیک و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بیشترین فروش صنایع دستی استان را دارد.  خراسان جنوبی ۴ هزار صنعتگر در ۴۰ رشته صنایع دستی فعالیت می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*