آخرین خبر :

دانستنی های علمی

برترین خوراکی‌های حاوی کلسیم

کلسیم به همراه ویتامبنD  ،۲ ماده ضروری برای سلامتی و استحکام استخوان‌ها هستند، لبنیات به عنوان منبع سرشار از کلسیم همیشه مطرح هستند، اما خوراکی‌های دیگری نیز منابع خوب کلسیم هستند.

پژوهشگران در یک تحقیق به لیستی از مواد غذایی که بالاترین میزان کلسیم را دارند دست یافتند؛ بر این اساس ماهی ساردین با استخوان، ماست کفیر، شیر خام بالاترین میزان کلسیم را دارا هستند؛ بعد از این مواد غذایی می‌توان به کلم، کلم بروکلی، بادام و بامیه اشاره کرد.

چه زمانی سکسکه خطرناک است؟

سکسکه احساسی ناخوشایند است که معمولا خیلی بدموقع به سراغ ما می‌آید، اما علت سکسکه چیست؟
به طور کلی هر چیزی که موجب تورم معده شود، سکسه را بوجود می‌آورد، اغلب سکسکه‌ها موقتی هستند، اما اگر چندین بار در روز خصوصا در زمان‌های طولانی با سکسه‌ها مواجه شدید می‌تواند نشانه‌ای از مشکل گوارشی باشد؛ در صورتی که همراه با سکسکه با سوزش سر دل مواجه بودید احتمالا این مشکل به دلیل بازگشت اسید معده به مری است که تاثیر مخربی در سلامت معده و مری دارد.

خواب و حافظه؛ دو رفیق دیرینه

خواب

محققان دریافتند که چند دقیقه استراحت بعد از مطالعه منجر به حفظ دقیق یادگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس، خواب و حافظه دو رفیق دیرینه هم هستند.

تحقیقات جدید دانشگاه هریوت وات، حاکی از آن است که اندکی استراحت پس از یادگیری کمک می‌کند تا جزئیات را به صورت دقیق به یاد داشته باشیم.

همه ما می‌دانیم که خواب منجر به ایجاد خاطرات جدید می‌شود، اما فقط ۱۰ دقیقه استراحت بعد از یادگیری می‌تواند به حفظ جزئیات کمک بسیار زیادی کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که خواب کلیدی برای تقویت خاطراتی است که ما در هنگام بیداری داشته‌ایم و همچنین عاملی جهت حفظ توانایی مغز برای یادگیری چیزهای جدید در آینده است.

مطالعات اخیر نشان داده است که خواب کلیدی برای تقویت خاطراتی است که ما در هنگام بیداری داشته‌ایم و همچنین برای حفظ توانایی مغز برای یادگیری چیزهای جدید در آینده است.

درمان طاسی با داروی پوکی استخوان

تهران-ایرنا- محققان انگلیسی دریافتند که یک داروی درمان پوکی استخوان، رشد مو را سه برابر سریعتر از سایر داروها تحریک می کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه تلگراف، از هر ۱۰ مرد حدود چهار نفر تا ۴۵ سالگی و دو سوم آنها تا ۶۰ سالگی به طاسی الگوی مردانه مبتلا می شوند.در حال حاضر تنها دو داروی مینوکسیدیل و فیناستراید برای درمان طاسی الگوی مردانه موجود است.
اما هر دو این داروها عوارض جانبی داشته و اغلب نتایج ناامیدکننده ای به دنبال دارند. تنها گزینه دیگری که برای درمان طاسی سر وجود دارد جراحی کاشت مو است.
محققان دانشگاه منچستر در جستجوی درمان جدیدی برای طاسی سر ابتدا یک داروی درمان سرطان به نام CsA را مورد بررسی قرار دادند که از عوارض جانبی آن رشد ناخواسته مو است.
آنها متوجه شدند که رشد مو به این دلیل اتفاق می افتد که این دارو میزان فعالیت پروتیینی به نام SFRP1 را که از رشد فولیکول های مو پیشگیری می کند، کاهش می دهد.
با وجود اینکه داروی CsA به خودی خود درمان مناسبی برای طاسی سر نیست محققان متوجه شدند ، دارویی به نام WAY-316606 که پیش از این برای درمان پوکی استخوان طراحی شده است بهتر پروتیین سرکوب کننده رشد مو را هدف قرار می دهد.
در آزمایش های انجام شده، فولیکول های مو بیش از ۴۰ بیمار که تحت عمل جراحی پیوند مو قرار گرفته بودند با این دارو درمان شدند و به سرعت وارد فاز فعال رشد مو شدند بطوریکه فقط طی ۶ روز داری دو میلی متر مو شدند.
محققان خاطر نشان کردند، این دارو نه تنها فولیکول های موی بیشتری را در فاز رشد چرخه مو نگاه می دارد بلکه این دارو بطور موثری تولید کراتین ساقه مو را نیز تقویت می کند.

شما با شناخت خوراکی‌های ناسالم می‌توانید در برنامه غذایی خود تغییر ایجاد کنید، برخی از این غذا‌ها منجر به فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و حتی سرطان می‌شوند.

بی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آیا می‌دانستید غذاهایی که هر روز غذا می‌خورید به مرور موجب مرگ شما می‌شوند؟؛ در این مطلب لیست غذاهایی که به آرامی شما را می‌کشند معرفی شده است، سعی کنید از مصرف این غذاها جلوگیری یا مصرف آنها را محدود کنید.

شما با شناخت آنها می‌توانید در برنامه غذایی خود تغییر ایجاد کنید؛ برخی از این غذاها منجر به فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و حتی سرطان می‌شوند، فراموش نکنید چاقی، اضطراب و افسردگی بخش جدانشدنی برخی از این مواد غذایی است.

رب گوجه کنسرو شده

 


نوشیدنی‌های گازدار

 

قند و شکر

۲۰ خوراکی که به مرور شما را می‌کشند

کالباس   روغن نباتی  کره مارگارین    سوسیس    چیپس     انواع سس سالاد     شیرین کننده‌های مصنوعی     نان سفید، آرد تصفیه شده

 

لبنیات    کباب  شکلات انرژی‌زا   فست فود    گندم    غلات صبحانه بسته بندی شده    آب میوه‌های تجاری     نمک

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*