دانستنی های علمی

ارتباط قهوه با تولد نوزادان چاق

تحقیقات نشان داده است که مادرانی که  در دوران بارداری قهوه و دیگر نوشیدنی حاوی کافئین مصرف می‌کنند بیشتر از سایرین احتمال داشتن  فرزندانی مبتلا به اضافه وزن دارند.

با توجه به نتایج تحقیقات ارتباط مستقیمی بین بالا بودن مصرف کافئین در دوران بارداری با افزایش وزن در دوران نوزادی وجود دارد.

ارتباط قهوه با تولد نوزادان چاق/خوابیدن در این ساعت سرطان‌زاست! /ته تلخ خیار را نیز هر طور شده همراه خیار بخورید! /4 سبزی شگفت انگیز برای مبارزه با سرطان

۴ سبزی شگفت انگیز برای مبارزه با سرطان

فلفل قرمز تند: این سبزی حاوی کپسایسین برای کاهش درد است علاوه برآن این نوع فلفل ترکیبات ضد سرطان  دارد و مصرف تنها یک فلفل قرمز تند دو سوم میزان نیاز به ویتامین ث را تامین می‌کند همچنین منبع خوبی از منیزیم، مس و ویتامین آ است.

زرشک: تحقیقات نشان داده است که مصرف یک فنجان زرشک دو سوم میزان نیاز به ویتامین کا را در روز تامین می کند چرا که زرشک منبع فوق العاده فولات، مس، منگنز و ویتامین های ث، ب ۶ وE محسوب می شود.

پیاز قرمز: سبزی‌های خانواده پیاز همگی حاوی مواد شیمیایی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و حمایت از کبد هستند. ترکیبات موجود در پیاز قرمز منجر به مبارزه با سرطان و بیماری‌های قلبی می شود.

چغندر: این سبزی غنی از آنتی اکسیدان و منبع بزرگ پتاسیم، فیبر، فولات، ویتامین ث و نیترات‌ها است. مطالعات نشان داده سبزیجات با ریشه خاکی خاصیت کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و افزایش استقامت ورزشی را دارند علاوه بر آن  نوشیدن آب چغندر میزان نیاز روزانه به ویتامین های ث، کا و آ را  تامین می کند.

خوابیدن در این ساعت سرطان‌زاست!

طبق تحقیقات افرادی که در شیفت شب کار می کنند بیش از سایرین در معرض بروزبیماری هایی همچون سرطان سینه در زنان و پروستات در مردان قرار دارند همچنین افرادی که عادت به خواب روز دارند باید کم کم عادت خود را قطع کنند چرا که خواب روز باعث بیماری زایی است.

مدت زمان خواب معتدل حدود  ۶ تا ۱۰ ساعت تخمین زده شده البته این زمان برحسب مزاج افراد متفاوت است. خواب نوزادن و کودکان بیشتر از سایرگروه‌ها بوده و یک کودک دو ساله حدودا  ۱۲ ساعت می‌خوابد  و با افزایش سن به تدریج میزان خواب کاهش خواهد یافت.

ارتباط قهوه با تولد نوزادان چاق/خوابیدن در این ساعت سرطان‌زاست! /ته تلخ خیار را نیز هر طور شده همراه خیار بخورید! /4 سبزی شگفت انگیز برای مبارزه با سرطان

ته تلخ خیار را نیز هر طور شده همراه خیار بخورید!

خوردن ته تلخ خیار  با نمک یا خرما باعث می‌شود تا طبع سرد خیار با مزاج گرم نمک و خرما خنثی شود که این ترفند به هضم بهتر و آسان تر خیار کمک می‌کند.

طبع  خیار سرد و تر است اما ته تلخ خیار طبع گرم دارد بنابراین خوردن همزمان آن حین مصرف خیار باعث تعدیل طبع این میوه می‌شود

محققان به طور اتفاقی باکتری‌ کشف کردن که پلاستیک می‌خورد و می‌تواند برای از بین بردن میلیون‌ها تن پلاستیک مفید باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان دو سال قبل به طور اتفاقی باکتری‌ کشف کردند که پلاستیک می‌خورد. اخیراً آن‌ها توانستند آنزیمی را خلق کنند که قابلیت بهتری برای هضم پلاستیک دارد.
می‌توان از آنزیم کشف شده برای از بین بردن میلیون‌ها تن پلاستیکی استفاده کرد که هر سال وارد اقیانوس‌ها می‌شوند. تجزیه طبیعی این مواد پلاستیکی صدها سال طول می‌کشد.
محققان در حال بررسی ساختار آنزیم این باکتری بودند. اما به طور تصادفی آنزیمی را تولید کردند که توانایی بیشتری برای تجزیه پلاستیک داشت. این کشف نشان می‌دهد که در آینده می‌توان این آنزیم‌ها را بیشتر بهبود داد. از این طریق دست‌یابی به راه حلی برای مشکل تجمع پلاستیک در محیط‌زیست امکان‌پذیر می‌شود.
آنزیم پلاستیک خوار به طور اتفاقی کشف شد
این آنزیم می‌تواند پلی اتیلن ترفتالات یا PET را به طور مؤثر تجزیه کند.PET نوعی پلاستیک پر کاربرد است که به راحتی تجزیه نمی‌شود.PEF نیز نوع دیگری پلاستیک است به عنوان جایگزینی برای پلاستیک PET در بطری‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود. این آنزیم توانایی خوردن PET را نیز دارد.
هر سال بیش از ۳۱۱ میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مقدار پلاستیک در اقیانوس‌ها تا سال ۲۰۵۰ از ماهی‌ها فراتر می‌رود. در سال‌های آینده شاید به فرایند صنعتی دست پیدا کنیم که PET و مواد دیگر را به ترکیبات سازنده خود تجزیه می‌کند.

یادگیری زبان غیرمادری را باید در سنین خاصی از کودکی آغاز کرد، زیرا مغز در این زمان آمادگی بهتری برای فراگیری دارد و در نوجوانی و بزرگسالی توان مغزی در این زمینه افت محسوسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند اگر تمایل دارند فرزندانشان بتوانند به زبان‌های غیر مادری خود نیز صحبت کنند، آموزش زبان را تا قبل از رسیدن به ۱۰ سالگی آن‌ها آغاز کنند.


کارشناسان اعتقاد دارند، توانایی یادگیری زبان دوم در ۱۷ الی ۱۸ سالگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و این خود یکی از دلایلی است که بزرگسالان به خوبی نمی‌توانند در زبان‌های خارجی تسلط داشته باشند و مانند یک فرد بومی روان صحبت کنند.


کارشناسان هنوز نتوانسته اند علت مشکل یادگیری زبان‌های خارجی به وسیله مغز انسان در بزرگسالی را شناسایی کنند.

میلیارد‌ها انسان در سراسر جهان برای گفت و گو با همدیگر و فرهنگ‌های مختلف از ابزار‌ها و وسایل مختلف استفاده می‌کنند و عده زیادی از آن‌ها برای گویش به زبان غیر مادری خود دچار مشکل هستند با وجود اینکه انواع دوره‌ها و کتاب‌های تمرینی را پشت سر گذاشته و خوانده اند.


پژوهش درباره گیرایی ذهن کودک تا قبل از ده سالگی برای آموختن زبان دوم به وسیله دانشمندان کالج بوستون و نیز محققان دانشگاه MIT انجام شده است.

کودکانی که در سنین ۱۰ الی ۱۸ سالگی به مطالعه زبان دوم می پردازند نیز بهتر از بزرگسالان قواعد و کلمه‌ها را می‌آموزند، اما توانایی آن‌ها در استفاده از این موارد در مکالمه و خواندن متن کمتر از کودکانی است که قبل از ده سالگی به آن زبان مسلط شده اند.


کارشناسان به ویژه این امر را در کودکان خردسال خانواده‌های مهاجر به کشور‌های دیگر مشاهده کرده اند که کودکان آن‌ها بسیارسریع‌تر از بزرگسالان زبان آن کشور را می‌آموزند.

یادگیری زبان دوم اثر‌های مطلوبی بر مغز می‌گذارد و کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند به ویژه در سالمندی اقدام به یادگیری یک زبان خارجی کنند تا به این ترتیب مانع از افت توان مغزی خود و ابتلا به بیماری آلزایمر شوند.


شبیه سازی‌های رایانه‌ای نشان داده است که مغز انسان در سنین ۱۰ الی ۱۸ سالگی قواعد را یاد می‌گیرد، اما پس از آن دچار بحران می‌شود و توانایی یادگیری زبان در او به شدت افت پیدا می‌کند.


کارشناسان دلایل مختلفی از جمله دگرگونی‌های بیولوژیکی در مغز را عاملی برای ناتوانی در یادگیری زبان خارجی و استفاده کامل از آن در بزرگسالی مطرح می‌کنند.

همچنین جای گذاری اط

لاعات در بخش‌های حافظه در کودکان با بزرگسالان متفاوت است و این خود یکی از دلایل یادگیری ضعیف‌تر زبان دوم به وسیله بزرگسالان است.

قرص درخشان کننده تومورهای سرطانی ساخته شد

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه میشیگان موفق به ساخت قرص هایی شده اند که باعث می شود تومورهای سینه تحت نور مادون قرمز، درخشان شوند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، مهمترین روش تشخیص سرطان سینه علاوه بر آزمایش خون، ماموگرافی است؛ البته این روش همیشه دقیق نیست و ممکن است قادر به تشخیص تومورهای کوچک قابل درمان نباشد.
محققان برای حل این مشکل یک قرص خوراکی تولید کرده اند که می تواند یک رنگ فلورسنت را به بافت سینه برساند. پس از آن سلول های سرطانی نور را بازتاب می کنند که توسط اسکن مادون قرمز به راحتی قابل شناسایی است.
با این روش می توان سرطان را در سطح مولکولی تشخیص داد. محققان معتقدند این روش نسبت به ماموگرافی که در آن از پرتوهای اکس استفاده می شود، غیر تهاجمی و دقیق تر است.
به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می شود. هر سینه از ۱۵ تا ۲۰ بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه ای در کنار هم قرار دارند. لوب ها مجموعه ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می شود. سرطان سینه در زنان شایع تر است، گر چه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد.
سرطان سینه تهاجمی ترین نوع سرطان زنان در سراسر جهان است و ۱۶ درصد آمار سرطان های زنان را به خود اختصاص می دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*